Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Na żądanie Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 6 h
Prawo żywnościowe ściśle reguluje wszystkie informacje, jakie obowiązkowo muszą się znaleźć w oznakowaniu środków spożywczych. Natomiast informacje promocyjno-marketingowe, które na etykietach są zamieszczanie w sposób dobrowolny, rzadko kiedy obwarowane są szczegółowymi warunkami prawnymi. Najczęściej w tym zakresie obowiązuje tylko ogólny zakaz wprowadzania konsumentów w błąd a Producenci i inne podmioty zaangażowane w proces tworzenia etykiet środków spożywczych (np. agencje reklamowe) mają często spory problem w ocenie, kiedy dane hasło marketingowe czy inna dobrowolna informacja o produkcie może być uznana za wprowadzającą w błąd, a kiedy nie.
W ramach szkolenia oferujemy kompleksowy przegląd dobrowolnych haseł i oznaczeń, jakie są najczęściej wykorzystywane przez producentów i jakie odpowiadają na najnowsze trendy konsumencie. Omówione będą warunki ich stosowania w oparciu o przykłady rynkowe, szeroką praktykę organów urzędowej kontroli żywności oraz orzecznictwo sądów administracyjnych. Na kilka haseł spojrzymy też z perspektywy regulacji w innych krajach.
Regulacje i ich interpretacje mają realne przełożenie nie tylko na sposób prowadzenia biznesu i możliwości produkcji, ale również na proces projektowania marek i produktów. Ze względu na trwałość rozwiązań tj.: branding i packaging powinny być one wolne od ryzyka zw. z naruszeniem regulacji.
Prócz twardych regulacji są jednak kody graficzne, którymi projektanci potrafią stworzyć wizualny przekaz związany z oczekiwanym pozycjonowaniem. W opakowaniach, znakach graficznych, ważny jest również obraz. O współpracy z ekspertami w zakresie regulacji żywności, producentami, opowiedzą przedstawiciele Brandy Design i Fundacji Brand Lab, odpowiedzialni za wizerunki takich marek jak: Cydr Lubelski, Day Up, Chias czy Dobra Kaloria.
Szkolenie jest dedykowane wszystkim osobom zajmującym się znakowaniem żywności, a w szczególności pracownikom działów marketingu firm spożywczych, specjalistom agencji reklamowych i PR-owych a także pracownikom organów urzędowej kontroli żywności.
PROGRAM
1. Ogólne prawne warunki używania dobrowolnych haseł marketingowych.
2. Warunki używania haseł „pozytywnych", w szczególności:
3. Warunki używania haseł „negatywnych", w szczególności:
4. Odpowiedzialność za niegodne z prawem używanie haseł marketingowych
5. Semantyka, a obraz; kody graficzne, które mówią (gościnnie: Brandy Design):
6. Ikonka - mamy problem
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora podpisanego formularza zgłoszeniowego oraz dokonanie przedpłaty. Formularz dostępny jest na stronie: https://www.food-law.pl/files/szkolenie_zgloszenie.pdf
Więcej informacji o szkoleniu na stronie: https://www.food-law.pl/szkolenia/jak-nazywac-i-promowac-zywnosc-zgodnie-z-prawem
Zapytaj organizatora o szczegóły