Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Jak nazywać i promować żywność zgodnie z prawem?

Data: 26.04.2019 Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 6 h

Cel szkolenia

Prawo żywnościowe ściśle reguluje wszystkie informacje, jakie obowiązkowo muszą się znaleźć w oznakowaniu środków spożywczych. Natomiast informacje promocyjno-marketingowe, które na etykietach są zamieszczanie w sposób dobrowolny, rzadko kiedy obwarowane są szczegółowymi warunkami prawnymi. Najczęściej w tym zakresie obowiązuje tylko ogólny zakaz wprowadzania konsumentów w błąd a Producenci i inne podmioty zaangażowane w proces tworzenia etykiet środków spożywczych (np. agencje reklamowe) mają często spory problem w ocenie, kiedy dane hasło marketingowe czy inna dobrowolna informacja o produkcie może być uznana za wprowadzającą w błąd, a kiedy nie.

W ramach szkolenia oferujemy kompleksowy przegląd dobrowolnych haseł i oznaczeń, jakie są najczęściej wykorzystywane przez producentów i jakie odpowiadają na najnowsze trendy konsumencie. Omówione będą warunki ich stosowania w oparciu o przykłady rynkowe, szeroką praktykę organów urzędowej kontroli żywności oraz orzecznictwo sądów administracyjnych. Na kilka haseł spojrzymy też z perspektywy regulacji w innych krajach.

Regulacje i ich interpretacje mają realne przełożenie nie tylko na sposób prowadzenia biznesu i możliwości produkcji, ale również na proces projektowania marek i produktów. Ze względu na trwałość rozwiązań tj.: branding i packaging powinny być one wolne od ryzyka zw. z naruszeniem regulacji.

Prócz twardych regulacji są jednak kody graficzne, którymi projektanci potrafią stworzyć wizualny przekaz związany z oczekiwanym pozycjonowaniem. W opakowaniach, znakach graficznych, ważny jest również obraz. O współpracy z ekspertami w zakresie regulacji żywności, producentami, opowiedzą przedstawiciele Brandy Design i Fundacji Brand Lab, odpowiedzialni za wizerunki takich marek jak: Cydr Lubelski, Day Up, Chias czy Dobra Kaloria.

Szkolenie skierowane do

Szkolenie jest dedykowane wszystkim osobom zajmującym się znakowaniem żywności, a w szczególności pracownikom działów marketingu firm spożywczych, specjalistom agencji reklamowych i PR-owych a także pracownikom organów urzędowej kontroli żywności.

Program

PROGRAM

1. Ogólne prawne warunki używania dobrowolnych haseł marketingowych.

2. Warunki używania haseł „pozytywnych", w szczególności:

  • naturalny
  • tradycyjny
  • domowy i wiejski
  • staropolski i szlachecki
  • świeży
  • wysokiej jakości i premium
  • zdrowy (oświadczenia żywieniowe i zdrowotne)
  • superfood
  • funkcjonalny
  • bio i ekologiczny

3. Warunki używania haseł „negatywnych", w szczególności:

  • bez GMO
  • bez laktozy
  • bez (sztucznych) dodatków
  • bez konserwantów
  • bez antybiotyków
  • bezglutenowy

4. Odpowiedzialność za niegodne z prawem używanie haseł marketingowych

  • kiedy współpraca prawnika z projektantem jest przydatna?
  • formułowanie nazw
  • etapy prowadzenia projektu
  • korzyści dla Klienta
  • idealna metodologia działania i negatywne przykłady

5. Semantyka, a obraz; kody graficzne, które mówią (gościnnie: Brandy Design):

  • naturalny
  • tradycyjny
  • domowy i wiejski
  • staropolski i szlachecki
  • świeży
  • wysokiej jakości i premium
  • zdrowy (oświadczenia żywieniowe i zdrowotne)
  • superfood
  • funkcjonalny
  • bio i ekologiczny

6. Ikonka - mamy problem

  • znaki pozytywne i negatywne z perspektywy projektanta i użytkownika

Warunki uczestnictwa

 
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora podpisanego formularza zgłoszeniowego oraz dokonanie przedpłaty. Formularz dostępny jest na stronie: https://www.food-law.pl/files/szkolenie_zgloszenie.pdf 

Więcej informacji o szkoleniu na stronie: https://www.food-law.pl/szkolenia/jak-nazywac-i-promowac-zywnosc-zgodnie-z-prawem

 

 

Zapytaj organizatora o szczegóły

  • W celu udostępnienia pobranych z portalu materiałów, wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych oraz marketing bezpośredni za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez podmioty Prokonsument Sp. z o.o. oraz Firmę właściciela powierzonych  materiałów na podstwaie umowy z portalem FoodFakty,  zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 204, z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800, z późń. zm.)

    Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do danych osobowych (zgodnie z wymogiem art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn