Kontekst

Ocena sensoryczna żywności dostarcza wiedzy o zachowaniu konsumentów i stanowi część oceny jakości oraz staje się ważnym aspektem prac nad nowymi produktami oraz marketingu nowych produktów.

Ocena produktów żywnościowych za pomocą zmysłów była kiedyś ściśle związana z potrzebą zaspokojenia głodu człowieka, poszukiwaniem i wyborem właściwego pożywienia. W szczególności smak był „narzędziem”, które pozwalało na dokonanie właściwego wyboru żywności. Pomagał zweryfikować stopnień dojrzałości owoców (cierpkość, kwaśność, słodycz), ostrzegał przed potencjalnym zagrożeniem (np. gorzki smak - przed możliwością otrucia się owocami niektórych roślin). W miarę rozwoju cywilizacji, człowiek przestał zaspokajać swoje potrzeby żywieniowe prosto przyrządzonymi produktami. Zaczęto częściej i powszechniej stosować przyprawy korzenne, a jednocześnie także wykorzystywać metody obróbki wstępnej i cieplnej. Przez długi czas dokonywano intuicyjnej, subiektywnej oceny żywności, polegającej na smakowaniu potraw, ewentualnie porównywaniu ich z innymi. W wyniku rozpowszechniania się nowych rozwiązań kulinarnych oraz zmian preferencji konsumentów, nastąpił rozwój metod kontroli jakości produktów spożywczych i kształtowania ich cech sensorycznych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania analizy sensorycznej w praktyce, skorzystaj z wiedzy eksperta i zapisz się na nasz webinar.

 

Cele

 

Na spotkaniu omówione zostaną podstawowe zagadnienia z zakresu analizy sensorycznej produktów żywnościowych. Podczas webinarium uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jak przygotować się do przeprowadzenia analizy sensorycznej produktów i w jaki sposób wykorzystać w swojej pracy analizę sensoryczną do oceny jakości produktów. Nasza trenerka specjalizuje się w analizach sensorycznych, które uwzględniają kolor, smak, zapach i strukturę oraz rejestrują reakcje konsumentów. Potrafi mierzyć i intepretować reakcje ludzi na podstawie wrażeń rejestrowanych przez zmysły: wzrok, węch, dotyk, smak i słuch. Dzięki udziałowi w webinarium zmniejszą Państwo zagrożenia związane z jakością własnego produktu, a także wpłyniecie na zadowolenie klientów i uzyskacie przewagę konkurencyjną.

 

 

Program

  1. Podstawy analizy sensorycznej.
  2. Ocena wrażeń rejestrowanych przez zmysły: wzrok, węch, dotyk, smak i słuch.  
  3. Przygotowanie produktów do analizy sensorycznej.
  4. Wykorzystanie analizy sensorycznej do oceny jakości produktów.
  5. Podsumowanie i dyskusja.

 

Docelowi odbiorcy: Na webinar zapraszamy osoby, które chcą nauczyć się przeprowadzać analizy sensoryczne w zakładach przemysłu spożywczego oraz osoby wykonujące takie analizy w zakładach przemysłu spożywczego.

 

Język: Polski

Koszty udziału: Brak opłat

Nie możesz uczestniczyć w webinarze? Zarejestruj się teraz, a po zakończeniu sesji na żywo otrzymasz dostęp do bezpłatnego nagrania.

 

Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt: afl.pl.laboratorium@sgs.com

 

_1714187672155