Greenwashing za rok o tej porze: co się zmienia w prawie
Data: 27.03.2025 Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 2 h
Cel szkolenia
Greenwashing, czyli pseudoekologiczny marketing produktów i usług, to zjawisko, które coraz bardziej interesuje nie tylko konsumentów, ale także prawodawcę. W lutym 2024 r. została przyjęta dyrektywa 2024/825 mająca na celu wzmocnienie pozycji konsumentów w procesie transformacji ekologicznej poprzez lepszą ochronę przed nieuczciwymi praktykami oraz lepsze informowanie; dyrektywa ta walczy m.in. ze zjawiskiem greenwashingu. Znajomość tej regulacji jest niezbędna dla prawidłowego formułowania wszelkich przekazów (w oznakowaniu, w reklamie czy prezentacji), które dotyczą pozytywnego wpływu na środowisko danego produktu, procesu jego produkcji lub przedsiębiorstwa. Dyrektywa ma zostać implementowana w państwach członkowskich UE do 27 marca 2026 r. a od września 2026 r. przepisy te powinny już być stosowane. Nie oznacza to jednak, że dziś reklama środowiskowa nie jest w żaden sposób uregulowana i do 2026 r. przedsiębiorcy mają pełną swobodę w tym zakresie. Co więcej, na horyzoncie jest też już kolejny projekt przepisów, który będzie określał dokładne zasady formułowania „zielonych oświadczeń” (green claims).
Na szkoleniu omówione zostaną istniejące i nowe regulacje. Przedstawione zostaną przykłady obecnych dobrych i złych praktyk oraz możliwe sankcje.
Szkolenie w szczególności dedykowane jest osobom zajmującym się marketingiem produktów spożywczych (pracownikom działów firm a także zewnętrznym agencjom).
Szkolenie skierowane do
x
Program
x
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zgłoszenie przez formularz zgłoszeniowy lub kontakt z organizatorem.
Zapytaj organizatora o szczegóły