Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
24 października – po raz pierwszy w nowym miejscu – w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie odbędzie się siódma edycja konferencji Plant-Powered Perspectives organizowanej przez kampanię RoślinnieJemy
Jednym z trendów jest to, że chociaż liczba transakcji spadła w pierwszej połowie tego roku w porównaniu z rokiem 2023, wartość tych transakcji faktycznie wzrosła – co pokazuje, że inwestorzy są skłonni wspierać, ale na razie tylko firmy o silnych wskaźnikach.
Polska branża foodtech wciąż zaskakuje nowymi pomysłami. Demo Day siódmej edycji akceleratora foodtech.ac odbędzie się 19 czerwca 2024 roku w Warszawie, w położonej tuż obok Centrum Nauki Kopernik nadwiślańskiej barce Przystań Nowa Fala.
W ramach międzynarodowego projektu naukowcy z SWPS przeanalizowali postawy europejskich konsumentów.
New Food Forum, konferencja organizowana przez Fundację ProVeg, odbędzie się 12 czerwca 2024 r. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Good Meat rozpoczyna sprzedaż mieszanki kurczaków hodowlanych i składników roślinnych w jednym sklepie spożywczym.
Według raportu Smart Protein, polski rynek produktów roślinnych rośnie w imponującym tempie – 48% konsumentów w Polsce deklaruje ograniczenie spożycia mięsa w ciągu ostatniego roku, a popularność diet roślinnych stale wzrasta.
Zespół naukowców z Wielkiej Brytanii opublikował przegląd badań dotyczących wpływu roślinnych zamienników produktów zwierzęcych na zdrowie człowieka i środowisko w krajach wysoko rozwiniętych.
Nagrody, przyznawane w ramach Food 4 Future 2024, wyróżniły firmy, które napędzają innowacje i cyfryzację w branży spożywczej.
Francja zawiesza dekret zakazujący nazywania produktów zawierających białka roślinne określeniami rzeźniczymi lub wędliniarskimi, takimi jak „stek”, który miał wejść w życie 1 maja br.
Podróż studyjna skierowana jest do przedstawicieli i ekspertów z branży spożywczej, w szczególności mleczarskiej (17-21 czerwca 2024). Termin zgłoszeń upływa 18 kwietnia 2024.
W czasopiśmie British Journal of Nutrition opublikowano wyniki badań zespołu naukowców (badanie to zostało sfinansowane przez Biuro Regionalne WHO dla Europy), którzy ocenili ultraprzetworzone burgery roślinne sprzedawane w lokalach gastronomicznych w Holandii, Danii, Portugalii i Wlk. Brytanii.
Food 4 Future – Expo Foodtech (16–18 kwietnia, Bilbao, Hiszpania) staną się areną dyskusji nt. nowych składników i żywność, które stają się alternatywnymi źródłami białka. Oprócz kongresu na Food 4 Future 2024 znajdzie się także przestrzeń wystawiennicza, na której swoje najnowsze rozwiązania zaprezentuje ponad 280 firm. FoodFakty będą obecne na wydarzeniu.
Zmiany w diecie i większy udział produktów roślinnych w codziennym menu mogą w istotny sposób przełożyć się na zmiany klimatu. Nowe badanie pokazuje jak duży jest to efekt.
Edukacja na temat precyzyjnej fermentacji jest niezbędna do przejścia na zrównoważone systemy żywnościowe w obliczu bezpośrednich zagrożeń, takich jak zmiana klimatu. Celem nowej definicji jest wyjaśnienie unikalnych cech fermentacji precyzyjnej i jej odróżnienia od innych technologii produkcji żywności.
Przy CAGR na poziomie 14,7% w okresie prognozy przewiduje się, że światowy rynek mięsa pochodzenia roślinnego wzrośnie z 7,9 mld USD w 2022 r. do 15,7 mld USD w 2027 r. – wynika z prognoz zawartych w raporcie przygotowanym przez Persistence Market Research.
Założyciele najprężniej działającego akceleratora startupów spożywczych w europie środkowo-wschodniej foodtech.ac i funduszu AC/VC Foodtech Impact Fund ruszają z kolejną, siódmą już, edycją programu.
Jak dotąd istnieje niewiele badań skupiających się na jakości mikrobiologicznej i bezpieczeństwie analogów mięsa, pomimo stosunkowo dużego rozwoju tych produktów na rynku w ciągu ostatnich kilku lat. Roślinne analogi mięsa są klasyfikowane inaczej niż produkty mięsne zgodnie z rozporządzeniem UE (WE) 2073/2005.
W obliczu kryzysu rolnego i protestów rolników Francja opublikowała dekret zakazujący używania nazw mięsnych w odniesieniu do produktów pochodzenia roślinnego, podczas gdy Sąd Najwyższy UE ma jeszcze wydać orzeczenie wyjaśniające zgodność takiego posunięcia z unijnymi przepisami prawnymi.
Wiemy już, jak prezentują się wyniki szóstej edycji plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku, organizowanego przez kampanię RoślinnieJemy.
Głosowanie w Plebiscycie na Najlepszy Roślinny Produkt Roku wystartowało. Kampania RoślinnieJemy już po raz szósty daje szansę konsumentom na oddanie swojego głosu w kategoriach: Najlepszy Roślinny Produkt, Najlepszy Roślinny Debiut Gastronomiczny, Najlepsza Nowa Marka Roślinna oraz Roślinny Game Changer 2023. Głosowanie trwa do 31 stycznia.
Nasi partnerzy