Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Biznes

  • 03.12.2021

    Pokolenie Z domaga się rewizji systemu produkcji i dystrybucji żywności w celu ochrony planety

    Młodzi ludzie w całej Europie domagają się zmian w całej UE w celu przekształcenia systemu żywności w bardziej zrównoważony, w tym promowania rolnictwa regeneratywnego, definiowania jednolitych wytycznych w zakresie żywienia i etykietowania oraz zwiększania inkluzywności systemów żywnościowych.

  • 02.12.2021

    Wracają Targi Food Expo

    Food Expo jedno z dwóch najważniejszych wydarzeń w Polsce dedykowanych branży rolno-spożywczej. Na przestrzeni trzech dni odwiedzający zapoznają się z szeroką gamą produktów, usług i rozwiązań dla sektorów żywności i rolnictwa.

     

  • 01.12.2021

    Stały wzrost handlu rolno-spożywczego w UE w pierwszych ośmiu miesiącach 2021 r.

    Całkowita wartość unijnego handlu produktami rolno-spożywczymi (eksport plus import) w okresie styczeń-sierpień 2021 r. osiągnęła wartość 210,5 mld euro, co stanowi wzrost o 5,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Eksport wzrósł o 7% do 127,5 mld euro, podczas gdy import wzrósł o 2,3% do 85 mld euro, dając całkowitą nadwyżkę w handlu produktami rolno-spożywczymi w wysokości 44 mld euro w pierwszych ośmiu miesiącach roku. To wzrost o 17% w porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku.

  • 30.11.2021

    Dania, czołowy producent wieprzowiny, planuje duże inwestycje w żywność pochodzenia roślinnego

    Duński rząd zatwierdził porozumienie klimatyczne, które obejmuje inwestycje w badania i rozwój roślinnych alternatyw w Unii Europejskiej w celu zmniejszenia emisji z krajowych systemów żywnościowych. Łącznie przeznaczono na ten cel ok. 195 mln USD.

  • 26.11.2021

    Masz firmę w branży spożywczej? Trwają zapisy do prestiżowego konkursu „Czas na Śląskie”. Zgłoszenia przyjmujemy tylko do 30 listopada!

    Konkurs „Czas na Śląskie” ma na celu wyłonienie i wypromowanie najlepszych produktów i usług branży spożywczej wytwarzanych przez firmy mające siedzibę w województwie śląskim . Jest o co walczyć - nagrodą główną w Konkursie jest kampania promocyjna w mediach Wydawnictwa Nowiny o wartości 10 000 zł! Wyboru najlepszych produktów dokona specjalnie powołana Kapituła Konkursu. Organizatorem Konkursu jest Wydawnictwo Nowiny.

  • 26.11.2021

    Dlaczego rosną ceny nawozów?

    Ostatnie miesiące to czas gwałtownych wzrostów cen nawozów. Zdaniem Jakuba Czugały, Analityka Sektora Food&Agri BNP Paribas Bank Polska S.A. jest to spowodowane głównie czynnikami międzynarodowymi, w tym ogromnym wzrostem hurtowymi cen gazu w Europie. Gaz ziemny jest głównym czynnikiem kosztowym produkcji nawozów azotowych. Znaczenie ma również globalna sytuacja geopolityczna, w tym blokada eksportu nawozów fosforowych przez Chiny. Czy obecne, wysokie ceny nawozów utrzymają się dłużej?

  • 25.11.2021

    Maleje produkcja miodu

    Ostatnie lata przynoszą spadki produkcji miodu na świecie. W Polsce w ostatnich trzech latach produkcja miodu spadła aż o ok. 30-40%, chociaż liczba rodzin pszczelich rośnie. Krajowa produkcja miodu nie wystarcza, dlatego importujemy go głównie z Ukrainy i Chin. Z rozmów z producentami wynika, że tegoroczna produkcja miodu w Polsce będzie wyższa niż w roku ubiegłym. O aktualnej sytuacji na rynku miodu i jego perspektywach mówi Paweł Wyrzykowski, Analityk Sektora Food&Agri BNP Paribas Bank Polska S.A.

  • 23.11.2021

    Komisja Europejska dofinansowuje działania informacyjne WPR

    Komisja Europejska jak co roku ogłosiła zaproszenie do składania wniosków dotyczących działań informacyjnych na temat wspólnej polityki rolnej.

  • 22.11.2021
  • 18.11.2021

    Podejmij wyzwanie #LongLifeChallenge i pomóż działać na rzecz zdrowszej Europy

    Podejmij wyzwanie #LongLifeChallenge i zawalcz o lepsze życie, jedząc 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Pod tym hasłem ruszyła najsmaczniejsza europejska akcja promująca spożywanie lokalnych owoców i warzyw.

  • 18.11.2021

    Wpływ umowy o wolnym handlu między Wielką Brytanią a Nową Zelandią na rynek spożywczy

    Wielka Brytania i Nowa Zelandia osiągnęły porozumienie w sprawie umowy o wolnym handlu. Na podstawie tej umowy zostaną – na różnych zasadach - zniesione cła na większość produktów w ramach dwustronnego handlu, np. produkty mleczarskie. Jakie są najważniejsze postanowienia dotyczące sektora spożywczego tłumaczy Paweł Wyrzykowski, Analityk Sektora Food&Agri BNP Paribas Bank Polska S.A.

  • 12.11.2021

    Innowacje w rolnictwie: od pomysłu do produkcji

    Czas od wdrożenia pomysłu w warunkach laboratoryjnych do produkcji wynosi w Polsce średnio 40 miesięcy, podczas gdy w Królestwie Niderlandów jedynie rok. Jak wygląda transfer i komercjalizacja wyników badań naukowych w polskim sektorze rolno-spożywczym? Na czym w praktyce polega współpraca naukowców i producentów rolnych? O potrzebach, pomysłach oraz barierach dla innowacji w rolnictwie mówi dr hab. Marcin Gołębiewski, profesor SGGW, Dyrektor Instytutu Nauk o Zwierzętach i założyciel kilku start-upów.

  • 11.11.2021

    Czy rok 2022 przyniesie dalszy wzrost cen żywności?

    Na obecną, najwyższą od 20 lat inflację w Polsce wpływ ma m.in. wzrost cen żywności. Najbardziej, bo o ponad 17% rok do roku, wzrosły ceny mięsa drobiowego, a także olejów roślinnych, napojów bezalkoholowych i pieczywa. Czy i jak długo ceny będą rosnąć dalej? Sytuację dużego wzrostu cen surowców rolnych i produktów spożywczych komentuje Jakub Czugała, Analityk Sektora Food&Agri BNP Paribas Bank Polska S.A.

  • 10.11.2021

    Trwa nabór do 3 edycji programu Climate Leadership

    Program Climate Leadership organizowany przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa powstał z inicjatywy Dyrektor Generalnej Centrum UNEP/GRID-Warszawa Marii Andrzejewskiej oraz prof. Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego. Climate Leadership to program budujący społeczność liderów realnej zmiany w biznesie na rzecz przeciwdziałania nieodwracalnym zmianom zachodzącym na planecie, jakich wyrazem jest kryzys klimatyczny. Program wspiera działania podejmowane przez firmy w celu osiągnięcia neutralności.

  • 09.11.2021

    Budowanie Kultury Bezpieczeństwa Żywności i system Nutri-Score tematami VIII Kongresu Bezpieczeństwa Żywności – już 18 listopada. Zarejestruj się!

    „Budowanie Kultury Bezpieczeństwa Żywności w oparciu o podejście behawioralne” (Coca-Cola HBC) oraz „System Nutri-Score: kształtowanie prozdrowotnych wyborów zakupowych” (Nestlé) – to jedne z poruszanych zagadnień podczas VIII edycji Kongresu Bezpieczeństwa Żywności „The Future of Food”, który odbędzie się już 18 listopada br. w hotelu Arche Krakowska 237 w Warszawie w formule hybrydowej.

  • 05.11.2021

    Roślinny zamiennik mleka z ziemniaków będzie głównym trendem w 2022 r.

    Według Waitrose roślinne napoje ziemniaczane mają być jednym z największych trendów żywieniowych w 2022 r. W odżywianiu trendem będzie klimatarianizm, czyli dieta dla klimatu skupiająca się na zmniejszeniu śladu węglowego jednostki.

  • 04.11.2021

    Czy Filipiny zastąpią Chiny w unijnym handlu wieprzowiną?

    Mimo iż odnotowujemy wyraźny spadek eksportu produktów wieprzowych do Chin, to ogólny unijny eksport w okresie od stycznia do lipca 2021 roku wzrósł w relacji rocznej, co jest wyraźnym sygnałem o zmianach relacji handlowych na globalnym rynku wieprzowiny. Unijni eksporterzy szukają nowych rynków zbytu. Takim rynkiem są Filipiny – kraj, do którego eksport produktów wieprzowych z UE wzrósł w pierwszych siedmiu miesiącach 2021 roku o 190% w relacji rocznej. Czy Filipiny staną się nowym kluczowym partnerem UE w wymianie handlowej wieprzowiny i jak to przełoży się to na rynek polskiego warchlaka opowiada Magdalena Kowalewska, Analityk Sektora Food&Agri BNP Paribas Bank Polska S.A.

  • 02.11.2021

    Brexit – wystąpienie Wielkiej Brytanii z UE

    Ważne informacje dla podmiotów dotyczące wymagań przy imporcie żywności pochodzenia niezwierzęcego oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością ze Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w związku z wystąpieniem z Unii Europejskiej.

  • 02.11.2021

    Producenci i wytwórcy polskiej żywności! Ruszyła II edycja projektu na rynku spożywczym - "Kupuję-Smakuję. Wybieram polskie produkty" i prestiżowy konkurs „Czas na Śląskie”!

    Wybieram polskie produkty – to hasło jest obecnie nie tylko oznaką konsumenckiego rozsądku, ale stało się powszechnie znane i akceptowane. Wydawnictwo Nowiny zaprasza na II edycję projektu: „Kupuję -Smakuję. Wybieram polskie produkty” oraz w tym roku po raz pierwszy na prestiżowy konkurs „Czas na Śląskie”. Dołączajcie do nas!

  • 02.11.2021

    Czy dźwięk otwieranej puszki może być chronionym znakiem towarowym?

    Sąd UE oddalił skargę spółki Ardagh Metal Beverage Holdings GmbH & Co. KG na decyzję Urzędu UE ds. Własności intelektualnej, który odmówił zarejestrowania jako chronionego oznaczenia dźwiękowego, dźwięku otwieranej puszki napoju. 

  • 29.10.2021

    Miedzynarodowa Konferencja Dietary Supplements - challenges and chances

    Miedzynarodowa Konferencja Dietary Supplements - challenges and chances, 18-19 listopada 2021

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn