Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wysokobiałkowe formulacje kształtują przyszłość żywności i napojów w 2025 r.

Kategoria: Składniki Żywności

W 2025 roku białko stało się jednym z najważniejszych składników odżywczych w diecie konsumentów na całym świecie. Trend ten wpływa na rozwój innowacyjnych produktów spożywczych i napojów, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na zdrowe, funkcjonalne i zrównoważone opcje żywieniowe.

Coraz więcej konsumentów, zwłaszcza z pokolenia Z i milenialsów, świadomie zwiększa spożycie białka, dostrzegając jego rolę w budowaniu masy mięśniowej, kontroli apetytu i wspieraniu metabolizmu. W Wielkiej Brytanii niemal połowa dorosłych zwiększyła spożycie białka w ciągu ostatniego roku, a dwie trzecie osób w wieku 16–34 lat podąża za tym trendem.

Producenci żywności wprowadzają na rynek produkty wzbogacone w białko, takie jak płatki śniadaniowe Wheaties Protein i wysokobiałkowe Cheerios. Marka Thomas' zaprezentowała nowe bajgle zawierające 20 gramów białka roślinnego, odpowiadając na rosnące zainteresowanie konsumentów.

Białko roślinne i hybrydowe: odpowiedź na potrzeby fleksitarian

Wzrost popularności diet roślinnych i fleksitariańskich skłania producentów do tworzenia produktów opartych na białkach roślinnych, takich jak soczewica, ciecierzyca, groch czy quinoa. Pojawiają się również innowacyjne produkty łączące białka roślinne i zwierzęce, oferując pełnowartościowe profile aminokwasowe i lepsze walory smakowe.

Funkcjonalność i wygoda: białko w nowej odsłonie

Konsumenci poszukują produktów, które nie tylko dostarczają białka, ale również oferują dodatkowe korzyści zdrowotne. Na rynku pojawiają się batony i proszki białkowe wzbogacone o probiotyki, adaptogeny i superfoods. Napoje białkowe typu RTD (ready-to-drink) zyskują na popularności dzięki wygodzie spożycia w podróży i dodatkowym składnikom odżywczym.

Konsumenci coraz częściej wybierają produkty z prostym składem, bez sztucznych dodatków i z transparentnym oznaczeniem pochodzenia składników. Producenci odpowiadają na te oczekiwania, oferując produkty z czystą etykietą i inwestując w zrównoważone opakowania.

Prognozy rynkowe i wzrosty

Globalny rynek żywności wysokobiałkowej dynamicznie się rozwija. Według raportu Technavio, w latach 2024–2028 jego wartość wzrośnie o 50,2 mld USD, osiągając średnioroczny wzrost na poziomie 8,65%  W 2025 roku wartość rynku białka szacowana jest na 28,32 mld USD, z prognozowanym wzrostem do 36,69 mld USD do 2030 roku, co odpowiada CAGR na poziomie 5,31%.

Rok 2025 przynosi dynamiczny rozwój rynku produktów wysokobiałkowych, odpowiadając na rosnące potrzeby konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania, funkcjonalności i zrównoważonego rozwoju. Białko staje się kluczowym składnikiem w innowacyjnych produktach spożywczych i napojach, kształtując przyszłość branży FMCG.

Źródło: https://www.prnewswire.com/news-releases/high-protein-based-food-market-to-grow-by-usd-50-2-billion-from-2024-2028--driven-by-preference-for-natural-and-herbal-products-and-ais-impact-on-market-trends---technavio-302265124.html?utm_source=chatgpt.com

https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-protein-market?utm_source=chatgpt.com

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Dodatki i składniki Plant-based

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.