Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Ważenie i pakowanie surowych warzyw: firma André Laurent wybrała rozwiązanie Ishidy

Naważarka wielogłowicowa Ishidy, zaprojektowana została do szybkiego, dokładnego i wydajnego przetwarzania świeżych, lepkich produktów. André Laurent - francuski producent specjalizujący się w ekologicznych wyrobach z kapusty i kapusty kiszonej, dzięki zainstalowaniu tego rozwiązania mógł dziesięciokrotnie zmniejszyć straty nadważeniowych oraz znaczne ograniczyć liczbę operatorów.

6-głowicowa naważarka do świeżej żywności (FFW) okazała się idealnym rozwiązaniem dla nowej gamy produktów firmy André Laurent. Różnorodne fermentowane mieszanki surowych warzyw sprzedawane pod marką Veg’and Bio Probiotics, pakowane są w 180-gramowe saszetki, dostępne w trzech różnych recepturach. Produkty przeznaczone są dla sektora ekologicznych sklepów spożywczych i wytwarzane na małą skalę.

Początkowo mieszanki były ważone przy użyciu naważarki obrotowej. Rozwiązanie to okazało się jednak nieodpowiednie, ponieważ paski startych warzyw nie dawały się łatwo oddzielić i splatały się ze sobą, co uniemożliwiało ich dokładne zważenie. Przez to, proces produkcyjny w większości składał się z czynności wykonywanych ręcznie, co prowadziło do nadważeń produktowych.

Firma zaczęła poszukiwania alternatywnej naważarki, która pozwoliłaby uniknąć uszkodzenia lub przecięcia pasków startych warzyw i zagwarantować dokładne ważenie, zapewniając taką samą jakość mieszanki przy jednoczesnym zachowaniu budżetu inwestycyjnego.

Rozwiązaniem proponowanym przez firmę Ishida była naważarka do świeżej żywności model CCW-R2-106-WB – półautomatyczne rozwiązanie, które doskonale radzi sobie z lepkimi i trudnymi w obsłudze oraz delikatnymi produktami, takimi jak surowe warzywa. Konstrukcja liniowa pozwala pobierać produkt z przenośnika taśmowego do górnej części wagi, gdzie jeden lub dwóch operatorów równomiernie rozprowadzają go za pomocą podajników taśmowych do zasobników ważących. Pomaga to zoptymalizować szybkość i wydajność procesu ważenia.

Naważarka okazała się niezwykle skuteczna pod względem dokładności, szczególnie biorąc pod uwagę małe wagi opakowań. Ergonomiczny układ liniowy ułatwia równomierne rozkładanie produktów na stole podawczym, a podajniki taśmowe ułatwiają precyzyjne i spójne podawanie produktów do lejów wagowych, aby zachować pełną jakość mieszanek warzywnych. Z kolei elementy takie jak zgarniacze zastosowane przy głowicach, żebrowane powierzchnie oraz zgarniacze zastosowane na przenośnikach taśmowych minimalizują przywieranie produktów.

Firma André Laurent, dzięki instalacji wagi mogła aż dziesięciokrotnie zmniejszyć straty nadważeniowe i znacznie zredukowała liczbę operatorów niezbędnych podczas procesu pakowania.

Obecnie naważarka Ishida CCW-R2 gwarantuje producentowi wydajność na poziomie 1500 opakowań na godzinę. Konfiguracja i przezbrajanie mogą być przeprowadzone prosto i szybko. Kluczową zaletą maszyny jest łatwość czyszczenia, dzięki możliwości szybkiego wyjmowania i wymiany głowic.

"Zmiany produktu możemy dokonać w ciągu pięciu minut" - potwierdza Anne Prieur, kierownik ds. jakości w firmie André Laurent.

Dzięki tym wszystkim korzyściom firma planuje opracowanie kolejnych formatów dla swoich mieszanek warzywnych.

Jak powiedział François Laurent, dyrektor generalny w André Laurent, nowa naważarka zapewniła korzystne cenowo rozwiązanie dla nowej, innowacyjnej serii.

„Nigdy nie sądziliśmy, że firma naszej wielkości, z naszym napiętym budżetem inwestycyjnym, będzie w stanie nabyć tego rodzaju sprzęt. Ishida udowodniła, że może spełnić każdą naszą potrzebę, pozostając jednocześnie w granicach budżetu. Od pięciu pokoleń nasza firma wyróżnia się dzięki chęci rozwijania asortymentu, który spełnia zarówno oczekiwania rynku, jak i wpisuje się w trendy konsumenckie. Mieliśmy koncept (fermentowane mieszanki tartych warzyw), projekt opakowania i bazę klientów. Brakowało nam jedynie odpowiedniego sprzętu, ale już po pierwszych testach z wagą wielogłowicową Ishida wiedzieliśmy, że dokonaliśmy właściwego wyboru.” - podkreślił.

André Laurent została założona ponad 110 lat temu. Siedziba firmy znajduje się w Blignicourt w północno-wschodniej Francji. Firma pozostaje w rodzinnych rękach od pięciu pokoleń, zachowując jednocześnie idealną równowagę między szacunkiem dla tradycji i jednoczesnym silnym naciskiem na innowacyjność i nowe trendy. Zgodnie z tą filozofią, André Laurent wprowadza na rynek wysokiej jakości produkty, które są pełne smaku, łatwo dostępne i proste w użyciu. Firma na stałe zatrudnia 30 osób, w szczycie sezonu zatrudnienie wzrasta do 75 osób i może pochwalić się obrotem 7,2 mln euro. Jej rynki zbytu stanowi handel detaliczny (30%), przemysł i hurtownie.

Źródło: www.ishidaeurope.pl/ 

Słowa kluczowe:

Autor: Ishida Europe

Wybrane produkty / usługi

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.