Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 21.11.2024 Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 2 h
Podczas szkolenia zostaną omówione regulacje i wymogi w zakresie znakowania napojów alkoholowych takich jak napoje spirytusowe, wina, piwa oraz napoje ready-to-drink.
Program szkolenia obejmuje nie tylko obecne wymogi prawne, ale również wymogi znakowania, które obecnie są na etapie prac legislacyjnych. Omawiamy także prawne oraz praktyczne zasady stosowania informacji i oznaczeń dobrowolnych. W ramach szkolenia prezentujemy uczestnikom wymogi znakowania wynikające z nowych regulacji opakowaniowych (system kaucyjny, nowe unijne rozporządzenie dot. opakowań, polska ustawa o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta).
Podczas szkolenia poruszone zostaną następujące pytania, na które postaramy się odpowiedzieć:
Dla jakich produktów podawanie informacji o wartościach odżywczych jest obowiązkowe?
Jak deklarować wykaz składników?
Czy konieczne jest zamieszczenie ostrzeżenia „+18”?
Czy na piwie bezalkoholowym można zamieścić oznaczenie „0,0%”?
Czym się różni wino bezalkoholowe od wina odalkoholizowanego?
Pod jakimi warunkami można na napoju użyć nazwy „wódka” czy „brandy”?
Kiedy trzeba podać zawartość alkoholu ze składników alkoholowych?
Jak bezpiecznie wskazywać na smak napoju alkoholowego?
Czy można użyć nazwy napoju alkoholowego na innym produkcie, np. czekoladkach?
x
Program szkolenia:
1.Wskazanie regulacji dotyczących znakowania poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych.
2.Wykaz informacji obowiązkowych dla napojów alkoholowych.
3.Zasady tworzenia nazwy produktu:
Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
Piwa;
Pozostałe napoje alkoholowe.
4.Obowiązek i zasady podania wykazu składników:
Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
Wina i aromatyzowane napoje winiarskie;
Pozostałe napoje winiarskie (np. cydr, miód pitny, wino owocowe);
Pozostałe napoje alkoholowe.
5.Obowiązek i zasady podania informacji o wartościach odżywczych:
Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
Wina i aromatyzowane napoje winiarskie;
Pozostałe napoje winiarskie (np. cydr, miód pitny, wino owocowe);
Pozostałe napoje alkoholowe.
6.Deklarowanie szczególnych cech lub właściwości napoju alkoholowego:
Zasady stosowania oznaczeń marketingowych (słownych i graficznych).
7.Deklarowanie braku alkoholu w napoju lub jego niewielkiej ilości:
Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
Wina;
Piwa.
8.Używanie nazw napojów alkoholowych w znakowaniu innych produktów:
Napoje spirytusowe (np. whisky, wódka, tequila);
Wina i aromatyzowane napoje winiarskie;
Pozostałe napoje winiarskie (np. cydr, miód pitny, wino owocowe);
Pozostałe napoje alkoholowe.
9.Oznaczenia opakowaniowe:
System kaucyjny;
Segregacja odpadów z opakowań;
Materiały opakowaniowe;
Przydatność do recyklingu;
Zawartość recyklatów w opakowaniach.
x
Zapytaj organizatora o szczegóły