86 JB - Zarządzanie reklamacjami konsumenckimi oraz wobec dostawców.
Data: 10.09.2025 Miejsce: ON-LINE
Czas trwania: 5 h
Cel szkolenia
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom na świadome zarządzanie procesem obsługi reklamacji.
Blok z aspektów prawnych dostarcza wiedzy na temat obowiązków oraz przywilejów osób obsługujących lub
współuczestniczących w procesie obsługi reklamacji. Dzięki tej wiedzy uczestnicy bardziej świadomie będą podejmowali decyzje
dotyczące obsługiwanej reklamacji i nie dopuszczą do sytuacji, podczas których klienci lub partnerzy będą wywierali na nich
niedopuszczalne naciski. Materiał szkolenia został uaktualniony o przepisy obowiązujące w obszarze reklamacji i dotyczące
nadania dodatkowych przywilejów osobom fizycznym (osoby znajdujące się w rejestrze CEIDG) zawierających umowę
bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą.
Blok dotyczący współpracy zespołowej jest dawką wiedzy na temat efektywnej współpracy zespołowej. Uczestnicy uzyskają
wiedzę na temat metod zarządzania zespołami, które powinny ze sobą współpracować w celu eliminacji przyczyn reklamacji.
Uczestnicy nabędą, zatem wiedzę, jak nie tylko współpracować wewnątrz własnych zespołów, ale też na temat tego, jak tworzyć
skuteczne zespoły z różnych komórek organizacji.
Ostatni blok szkolenia, to warsztat służący do zdiagnozowania słabych stron procesu obsługi reklamacji i wypracowania nowych,
bardziej skutecznych rozwiązań.
Szkolenie skierowane do
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się zarządzaniem i obsługą reklamacji, w tym kierowników i managerów
odpowiedzialnych za jakość produktów, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, pracowników działów zakupów
i sprzedaży, odrębnych działów reklamacji w firmie, których zadaniem jest profesjonalne przyjmowanie i rozpatrywanie
reklamacji składanych przez klientów jak również wobec dostawców.
Program
1. Aspekty prawne obsługi reklamacji:
• Czym jest sprzedaż konsumencka?
• Prawa konsumenta i osoby fizycznej,
• Obowiązki sprzedawcy,
• Odpowiedzialność sprzedawcy,
• Zwolnienie z odpowiedzialności sprzedawcy,
• Obowiązki konsumenta i osoby fizycznej,
• Prawa sprzedawcy,
• Umowy pomiędzy przedsiębiorcami,
• Ryzyko sprzedaży,
• Odpowiedzialność przedsiębiorców,
• Zwolnienie z odpowiedzialności,
• Rękojmia, a gwarancja – różnice.
2. Projekty cross-departamentalne nad eliminacją reklamacji:
• Praca zespołowa – zalety i metody,
• Błędy w pracy zespołowej i ich eliminacja,
• Zasady wprowadzania zmian w organizacji.
3. Zarządzanie reklamacjami – zespół doskonalenia jakości:
• Zasady pracy Zespołu Doskonalenia Jakości,
• Metodologia rozwiązywania problemów 8D,
• Techniki i narzędzia:
Burza mózgów,
Multi głosowanie,
Diagram pokrewieństwa,
Diagram przyczyny i skutku (diagram Ishikawy),
Lista sprawdzająca,
Analiza Pareto,
Karta przepływu,
Diagram strzałkowy,
Metoda 5 WHY,
Inne narzędzia.
4. Usprawnienie obsługi reklamacji:
• Przegląd procedur i procesów reklamacyjnych w organizacji,
• Warsztat nad usprawnieniem obsługi reklamacji,
• Rekomendacja skutecznych procedur obsługi reklamacji,
5. Dodatkowe pytania, podsumowanie, zakończenie szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze stroy internetowej.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 7 dni przed terminem szkolenia.
Link do formualrza elektronicznego dostępny na stronie - https://hamilton.com.pl/formularz-zgloszeniowy/?training_id=12412&place_id=0&utm_source=reference&utm_medium=FoodFakty.pl&utm_campaign=FF_JB&utm_id=%23SZKOLENIA
Program szkolenia - https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2022/01/Program-86-JB-Zarzadzanie-reklamacjami-konsumenckimi-oraz-wobec-dostawcow_2025.pdf
W razie jakichkolwiek pytań lub wsparcia technicznego prosimy o kontakt: szkolenia@jsh.com.pl lub telefon: 58/ 766 99 46
Zapytaj organizatora o szczegóły