Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Kluczowe cechy produktu

W ramach każdego produktu możemy wyróżnić kilka kluczowych cech, które decydują o jego unikalności. W przypadku kabanosów na pewno są to: opakowanie, smak czy gatunek stosowanego mięsa. Dodatkowo niezmiernie istotne jest zrozumienie potrzeb i akceptacja proponowanych walorów przez poszczególne grupy docelowe konsumentów. Zatem nie łatwa jest odpowiedź na pytanie o inwestycje w nowe produkty lub modyfikowanie bieżących z oferty.

Połączenie tradycyjności z nowoczesnością to nie lada wyzwanie dla każdej branży. Dylemat, czy inwestować w całkowicie nowe produkty, czy poprawiać dotychczasowe dotyka niemal każdego producenta. Zatem zanim podejmiemy się inwestycji w zupełnie nowy produkt może warto zastanowić się, co można poprawić w dotychczasowym asortymencie? Warto pogłębić również wiedzę o tym czy podobne pomysły odniosły sukces lub porażkę u innych producentów.

1. Opakowanie

Opakowanie to na ogół pierwszy impuls do zakupu, najpierw kupują oczy a następnie usta. Opakowanie przyciąga uwagę konsumenta, buduje specyficzny przekaz emocjonalny, komunikuje jakość. Projektowanie opakowania i treści na nim uwidocznionych, tak aby osiągnąć sukces jest już prawdziwą sztuką i wyzwaniem, łączącym elementy marketingowe, prawne i technologiczne. To na opakowaniu znajdują się wszystkie informacje dotyczące produktu, począwszy od tych najważniejszych jak skład, wartość odżywcza, aż po teksty i informacje marketingowe. Rodzaj stosowanego opakowania oraz forma opakowania (w tym gramatura) ma coraz większe znaczenie na rynku. Konsument poszukuje produktu wygodnego, trwałego oraz dostosowanego do jego potrzeb.

Wraz z opakowaniem zmienia się ekspozycja produktu. Kabanos ze względu na coraz szerszą możliwość przechowywania go poza strefą chłodniczą, pozwala na zastosowanie różnych materiałów reklamowych jak POS (Point of Sales, in. POSM - Point of Sales Materials). Wspomniane materiały mogą przyjmować różną formę na terenie sklepu. Różnorodność stosowanych opakowań jest duża, pojawiają się coraz to nowe rozwiązania, jedną z najefektywniejszych metod wyboru kierunków rozwoju tego obszaru jest podglądanie konkurencji.

2. Cechy fizyczne produktu

Cechy fizyczne zależą od specyfiki produktu, spośród wielu cech w przypadku kategorii kabanos warto przyjrzeć się ich wymiarom, długości oraz grubości pojedynczej wiązki. Konsumenci oczekują różnych wymiarów produktów w obrębie asortymentu ze względu na zmienne okoliczności konsumpcji. Może to być ważny sygnał dla producentów przy tworzeniu nowego produktu.

Dlatego też warto śledzić w okresach długofalowych czy występują na rynku trendy lub wydzielają się pewne segmentacje w odniesieniu do konkretnej grupy konsumenckiej, metody dystrybucji itp.

3. Smak

Smak jest cechą, która oprócz opakowania najczęściej jest poddawana zmianom w produktach. Przy ogromnej populacji produktów tradycyjnych o czysto mięsnym charakterze, pojawiają się coraz częściej na rynku również kabanosy smakowe. Jest to jedna z form urozmaicenia produktu, ale czy dla producenta jest to stabilny biznesowo produkt weryfikuje rynek. Najlepszym narzędziem do zrozumienia i kształtowania walorów smakowych jest dziedzina zwana sensoryką i wszystkie metody, które proponuje. Raporty ProFILTM dają ogromną dawkę wiedzy o wyróżnikach sensorycznych dla wybranych, kluczowych produktów z rynku.

4. Posiłek czy przekąska?

Produkt mięsny przestaje być wyrobem traktowanym wyłącznie jako element głównego posiłku. Jednym ze znaczących możliwości dla producentów kabanosów jest wykorzystanie tego produktu w formie mięsnej przekąski. Element, który może urozmaicać codzienną dietę. Podkreślenie wysokiej zawartości białka może być dodatkowym atutem produktu. Zmiana nawyków spożywania produktów mięsnych (np. popularność grillowania, mięsne przekąski) powoduje, że producenci ciągle szukają nowych możliwości, również tych w obszarze pozytywnych dla zdrowia wartości odżywczych.

5. Co z tym mięsem?

W ramach omówienia produktu mięsnego (kabanos) nie można pominąć tak istotnego faktu, jakim jest gatunek zastosowanego mięsa do produkcji oraz jego zawartość. Kształtujący się trend „wysokiej jakości mięsa” (definicja ta dla każdego producenta może być specyficzna i wynikać z warunków prowadzenia produkcji) zwiększa czujność konsumentów. Na rynku kabanosów zauważalny jest trend wzmocnienia przekazu komunikacji o informacje dotyczące zawartości mięsa wykorzystanego w procesie produkcji. W ten sposób producenci starają się wyróżnić na tle konkurencji.

Mówiąc więcej...

Wymienione cechy to oczywiście nie wszystko. Im większy oczekiwany sukces, tym więcej obszarów do analizy i monitorowania. Rynek jest już ogromnie konkurencyjny, w ofercie łącznej 12 największych sieci znajduje się ponad 230 pozycji asortymentowych kabanosów, być może jest to zbyt dużo, aby osiągnąć oczekiwany efekt procesów marketingowych.

Zapraszamy do współpracy!

Zespół Prokonsument

Słowa kluczowe:

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.