Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Nieuniknione zmiany w procesach komunikacji
Klasyczna reklama w relacjach B2B przestała działać lub jej intensywność musi być ogromna, żeby odniosła ona skutek. Proces wyboru dostawcy zmienia się i coraz częściej bazuje na wstępnym porównywaniu informacji o produkcie i firmie, które są dostępne w internecie. Niezależne badania wskazują, że decydenci przed podjęciem decyzji aktywnie poszukują informacji o produktach i w dużym stopniu bazują na opiniach wyrażonych na blogach, w mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn, czy innych źródłach. Nowe pokolenie wchodzące do biznesu w mniejszym stopniu chce bazować na relacjach osobistych, a w większym na komunikacji elektronicznej.
Jak szukamy informacji?
Nadal głównym źródłem informacji są dla nas znajomi, koledzy ze studiów, innych firm czy nasi profesorowie, aczkolwiek w coraz większym stopniu pozyskane informacje są dodatkowo weryfikowane w internecie. Co ważne, to czego szukamy najczęściej, to nie nazwa firmy oferującej dany towar, a szczegółowa fraza. Dodatkowo szukając informacji oczekujemy, że trafimy bezpośrednio na rzetelną merytoryczną treść, a nie slogany marketingowe. Wiedza o SEO staje się jednym z kluczowych elementów marketingu w sieci.
Jak w takim razie robią to najlepsi na rynku? Przeanalizowaliśmy plany komunikacyjne i strategie kilkudziesięciu firm z branży dostawców dla rynku spożywczego - oto kilka wspólnych elementów łączących ich działania:
Zasada 1
Moja komunikacja z docelowym klientem bazuje na marketingu treści. To treść jest gwarantem dobrego pozycjonowania w intrenecie, ale również jest dopasowana bezpośrednio do osób szukających konkretnych rozwiązań. Treść dostarcza wiedzy nie tylko o produkcie, ale również o korzyściach płynących z jego użytkowania.
Ćwiczenie nr 1. Wpisz w wyszukiwarkę Google hasło: badania żywności listeria
Zasada 2
Moje treści publikowane są poprzez media dopasowane do mojej grupy docelowej i zawsze o niepodważalnej wiarygodności u czytelników. Takim miejscem w Polsce z pewnością jest portal wiedzy Foodfakty.
Ćwiczenie nr 2. Sprawdź, kto nas wspiera w naszej działalności:
Zasada 3
Dążę do wygenerowania LEAD, czyli konkretnego kontaktu z zainteresowanym klientem. Możesz to zrobić poprzez FoodFakty na kilka sposobów:
- umieszczając interesujący dla czytelnika materiał do pobrania w e-Bibliotece: https://www.foodfakty.pl/biblioteka
- umieszczając plik do pobrania w opublikowanym artykule: https://www.foodfakty.pl/trend-czystej-etykiety-aromaty-czy-ekstrakty-darmowe-seminarium
- organizując webinarium: https://www.foodfakty.pl/strona-glowna
- wysyłając dedykowany mailing
- umieszczając w katalogach swoje produkty i szkolenia: https://www.foodfakty.pl/produkty
Zasada 4
Używam różnych form komunikacji, nie tylko reklamy. Staram się komunikować treścią wzmocnioną obrazem, dźwiękiem itp. Rozszerzam zasięg publikowanej treści poprzez media społecznościowe.
Przykłady: white papers, artykuły, nagrania video, mailing, wideokonferencje, specyfikacje produktowe
Ćwiczenie nr 3. Zajrzyj na nasze konta na LinkedIn oraz Facebook:
https://www.facebook.com/foodfakty ; https://www.linkedin.com/showcase/foodfakty/
Zasada 5
Działam konsekwentnie i regularnie na istotnym poziomie intensywności - pojedyncze działania, gdziekolwiek nie miałyby miejsca, nie będą zauważone przez klientów i są to potencjalnie stracone środki finansowe.
Ćwiczenie nr 4. Zobacz jak automatycznie budowana jest prezentacja aktywnie działających firm na portalu wiedzy FoodFakty:
Silliker Polska, grupa Mérieux NutriSciences: https://www.foodfakty.pl/merieux-nutrisciences-silliker-polska-sp-z-o-o-pl
Fenix Systems: https://www.foodfakty.pl/fenix-systems-sp-z-o-o-pl
Zasada 6
Zachęcaj do pobrania materiałów.
Ćwiczenie nr 5. Pobierz broszurę How it works for You, zawierająca szczegółowe informacje o korzyściach wynikających ze stosowania marketingu treści.
Zapraszamy: https://www.foodfakty.pl/how-it-works-for-you
Słowa kluczowe: