Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 20.01.2025 Miejsce: ON-LINE
Czas trwania: 6 h
Celem szkolenia jest przedstawienie najnowszych trendów w zakresie projektowania produktów spożywczych.
W czasie szkolenia zostaną przedstawione metody badania rynku, zasady planowania procesu projektowania oraz metody
walidacji wyników prac projektowych.
Szkolenie pozwoli na samodzielne przeprowadzenie niezbędnych działań związanych z nadzorowaniem procesu projektowania
oraz podpowie jak uniknąć błędów w czasie procesu projektowania.
Szkolenie skierowane jest do osób biorących udział w opracowywaniu i wdrażaniu do produkcji nowych produktów oraz
nadzorujących proces wprowadzania na rynek produktów spożywczych, pracowników działu marketingu, pracowników działów
zapewnienia jakości oraz pełnomocników ds. zarządzania jakością.
1. Wymagania prawne w zakresie wprowadzania na rynek nowych produktów spożywczych, wymagania w zakresie
etykietowania.
2. Oczekiwania konsumentów w stosunku do produktów przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
3. Metody i etapy opracowania nowych oraz wprowadzania zmian do istniejących produktów.
4. Dane wejściowe do projektowania: analiza rynku, badanie konkurencji, określanie oczekiwanych rezultatów.
5. Opracowanie koncepcji badań klientowskich pozwalających za zebranie danych wejściowych do projektowania.
6. Etapy oraz metody nadzorowanie procesu projektowania.
7. Analiza sensoryczna produktów: metody analizy sensorycznej, badania konsumenckie.
8. Weryfikacja i wprowadzanie zmian do projektu.
9. Wymagania w zakresie określania terminu przydatności do spożycia nowych i modyfikowanych produktów.
10. Wprowadzanie nowych/modyfikowanych produktów na rynek.
11. Kreatywność i twórcze rozwiązywanie problemów.
12. Elementy public relations (PR) przy opracowaniu koncepcji i wprowadzaniu na rynek nowych wyrobów.
13. Dodatkowe pytania, podsumowanie, zakończenie szkolenia.
Wybrane ćwiczenia praktyczne. Ilość i zakres zależy od czasu trwania szkolenia.
1. Identyfikacja zmian determinujących konieczność wprowadzania nowych produktów (zmiany społeczne, ekonomiczne,
żywieniowe).
2. Proces projektowania - opracowanie przykładowego harmonogramu procesu projektowania - Diagram Gantta.
3. Opracowanie i walidacja celów procesu projektowania.
4. Przygotowanie przykładowego formularza badań konsumenckich
5. Porównanie jakości sensorycznej produktów – wykorzystanie przykładowym met analizy sensorycznej.
6. Ćwiczenia z zakresu kreatywności – trening twórczego myślenia.
7. Dodatkowe pytania, podsumowanie, zakończenie szkolenia.
Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze stroy internetowej.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 7 dni przed terminem szkolenia.
Link do formualrza elektronicznego dostępny na stronie - https://hamilton.com.pl/formularz-zgloszeniowy/?training_id=15832&place_id=0&utm_source=reference&utm_medium=FoodFakty.pl&utm_campaign=FF_JB&utm_id=%23SZKOLENIA
Program szkolenia - https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/Program-216-JB-Projektowanie-i-wprowadzanie-na-rynek-nowych-produktow-spozywczych_2025.pdf
W razie jakichkolwiek pytań lub wsparcia technicznego prosimy o kontakt: szkolenia@jsh.com.pl lub telefon: 58/ 766 99 46
Zapytaj organizatora o szczegóły