Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 21.10.2024 Miejsce:
Czas trwania: 5 h
Szkolenie ma na celu obszerne i praktyczne omówienie zasad znakowania oraz prezentacji suplementów diety.
Szczegółowo przedstawione zostaną zarówno zasady ogólne znakowania żywności w kontekście wymogów dla suplementów diety, jaki wytyczne szczegółowe dla tej kategorii środków spożywczych.
Uczestnicy dowiedzą się także w jaki sposób formułować komunikaty marketingowe dotyczące różnych aspektów produktów,w tym ich właściwości prozdrowotnych.
Poruszona zostanie także tematyka reklamy w mediach społecznościowych oraz zasady promocji z udziałem influencerów.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób związanych z branżą suplementów diety - technologów, pracowników działów jakości, działów marketingu, a także działów prawnych.
1. Zasady znakowania suplementów diety – podstawy prawne:
• Przepisy horyzontalne regulujące znakowanie żywności, w tym suplementów diety
• Przepisy wertykalne regulujące znakowanie suplementów diety
• Wytyczne KE w zakresie znakowania środków spożywczych
2. Obowiązkowe elementy oznakowania suplementów diety:
• Nazwa prawna suplementu diety
• Znakowanie w zakresie ilości netto
• Zasady tworzenia wykazu składników
• Sposób deklaracji substancji dodatkowych, aromatów, enzymów, substancji pomocniczych
• Sposób deklaracji składników „novel”
• Sposób deklaracji substancji o aktywności fizjologicznej – praktyczne wskazówki
• Oznaczenie daty minimalnej trwałości lub terminu przydatności do spożycia
• Pochodzenie produktu i pochodzenie podstawowego składnika
• Inne obowiązkowe treści etykiety
3. Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne w prezentacji i reklamie suplementów:
• Zakres stosowania rozporządzenia 1924/2006 – ważne definicje, przewodniki dot. stosowania
• Ogólne i szczególne zasady stosowania oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych
• Unijny rejestr dopuszczonych oświadczeń
• Odniesienia do ogólnych, nieswoistych korzyści
• Lista „oczekująca” (ang. „pending list”) – czym jest i jak z niej korzystać?
• Wytyczne w zakresie elastyczności brzmienia oświadczeń zdrowotnych
4. Inne nieobowiązkowe elementy oznakowania suplementów diety:
• Zasady prezentacji treści dodatkowych
• Zasada rzetelnego informowania – jak należy ją rozumieć?
5. Reklama suplementów diety:
• Zasady prezentacji i reklamy suplementów diety
• Suplementy diety w mediach społecznościowych – istotne uwagi dotyczące prezentacji na Instagram, YouTube,
Facebook
• Przekazy reklamowe kreowane we współpracy z influencerami
6. Sesja pytań i odpowiedzi:
• Odpowiedzi na pytania uczestników
• Podsumowanie zakończenie szkolenia.
Uczestnik będzie miał okazję omówić własne etykiety i poruszyć trudniejsze elementy znakowania w trakcie szkolenia.
Osoby zainteresowane prosimy o nadsyłanie etykiet na 2 tygodnie przed terminem szkolenia.
Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze stroy internetowej.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 7 dni przed terminem szkolenia.
Link do formualrza elektronicznego dostępny na stronie - https://hamilton.com.pl/szkolenia/harmonogram-szkolen/
Program szkolenia - https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2024/03/Program-247-JB-Suplementy-diety-znakowanie-i-prezentacja.-Wskazowki-praktyczne-warsztaty_2024.pdf
W razie jakichkolwiek pytań lub wsparcia technicznego prosimy o kontakt: szkolenia@jsh.com.pl lub telefon: 58/ 766 99 46
Zapytaj organizatora o szczegóły