Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 27.11.2024 Miejsce: ON-LINE
Czas trwania: 7 h
Celem szkolenia jest zrozumienie istoty kryzysu i jego źródeł występowania, a także zasad zarządzania incydentami
w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej. Szkolenie w jasny sposób definiuje rolę zespołu kryzysowego oraz komunikacji
i jej wpływu na proces zarządzania incydentami. Zwrócono także uwagę na rolę kultury zarządzania ryzykiem i jej wpływu na sytuacje kryzysowe.
Pracownicy wszystkich szczebli Organizacji, w których wdrożony został system HACCP, a także nieobligatoryjne standardy
systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności w tym m.in. BRCGS, IFS Food, FSSC 2200. Ponadto, osoby odpowiedzialne
za wdrażanie nowych lub utrzymywanie istniejących systemów oraz osoby zaangażowane w doradztwo w zakresie systemów
zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności i ich audytowanie.
1. Kryzys i sytuacje kryzysowe – wprowadzenie w problematykę
• Podstawowe definicje
• Pojęcie i istota kryzysu
• Kryzys a sytuacje kryzysowe
• Źródła kryzysu
• Przykłady incydentów i sytuacji kryzysowych w branży spożywczej
• Źródła wiedzy o incydentach
2. Zarządzanie incydentami, wycofaniem produktu z rynku i z obrotu
• Wymagania standardów bezpieczeństwa żywności w tym: BRCGS, IFS Food, ISO 22000.
• Powołanie zespołu kryzysowego
• Zadania zespołu kryzysowego
• Klasyfikacja incydentów
• Jak postępować w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej związanej np. z wyrobem gotowym
3. Zarządzanie informacją w warunkach kryzysu
• Informacja i jej rola w podejmowaniu decyzji
• Komunikacja w warunkach kryzysu
• Skuteczne informowanie o ryzyku i komunikacja kryzysowa – najważniejsze wytyczne
• Jak rozumieć pojęcie komunikacji o ryzyku
4. Kultura zarządzania ryzykiem i jej wpływ na sytuacje kryzysowe
• Struktura kultury ryzyka
• Diagnozowanie kultury ryzyka
• Doskonalenie kultury zarządzania ryzykiem w organizacji
5. Podsumowanie
• Dodatkowe pytania
• Zakończenie szkolenia.
Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze stroy internetowej.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 7 dni przed terminem szkolenia.
Link do formualrza elektronicznego dostępny na stronie - https://hamilton.com.pl/szkolenia/harmonogram-szkolen/
Program szkolenia - https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2022/12/Program-132-DSZ-Zarzadzanie-sytuacjami-kryzysowymi-w-przeds-branzy-spozywczej_2024.pdf
W razie jakichkolwiek pytań lub wsparcia technicznego prosimy o kontakt: szkolenia@jsh.com.pl lub telefon: 58/ 766 99 46
Zapytaj organizatora o szczegóły