Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Egzemplarz pokazowy - pobierz za darmo
Niniejszy raport jest bezpłatnym egzemplarzem przygotowanym w celu przedstawienia jego zawartości ( szerszy opis elementów raportu poniżej) i zachęcenia Państwa do wspierania funkcjonowania projektu FoodFakty poprzez zakup tych i innych raportów Foodfakty za kolejne miesiące.
Będziemy wdzięczni za komentarze oraz przesłanie raportu do kolejnych osób, które mogą być zainteresowane ich treścią. Raporty Foodfakty to wynik wielogodzinnych analiz systemu RASFF, doniesień EFSA i weryfikacji zmian prawnych.
Wierzymy, że w te syntetyczne i praktyczen raporty oszczędzają Państwa czas oraz ułatwiają pracę i w celu kontynuowania dostępu do kolejnych miesięcy zdecydujecie się państwo na drobną odpłatność . Raporty odpłatne będą się ukazywać w trybie miesięcznym i dostępne będą bezpośrednio na naszym portalu, jako pojedyncze opracowania lub w formie abonamentu na bardzo dobrych warunkach cenowych. Zachęcamy również do zapoznania się z zawartością raportów dedykowanych zafałszowaniom żywności - link do bezpłatnego raportu pokazowego
Wstęp - Myslenie uwzględniające ryzyko
Kilka przykładowych definicji z najnowszej wersji normy ISO22000, która ukaże się latem tego roku w wersji polskiej.
Myślenie uwzględniające ryzyko, umożliwia organizacji określenie czynników, które mogą spowodować, że jej procesy i FSMS będą odbiegać od planowanych wyników, oraz wprowadzenie kontroli w celu zapobiegania lub minimalizowania negatywnych skutków.
Zarządzanie ryzykiem organizacyjnym
Ryzyko jest efektem niepewności, a każda taka niepewność może mieć pozytywne lub negatywne skutki. W kontekście zarządzania ryzykiem organizacyjnym, pozytywne odchylenie wynikające z ryzyka może stanowić szansę, ale nie wszystkie pozytywne skutki ryzyka prowadzą do szans.
Aby spełnić wymagania niniejszego dokumentu ( ISO22000), organizacja planuje i wdraża działania mające na celu uwzględnienie ryzyka organizacyjnego. Uwzględnienie ryzyk stanowi podstawę do zwiększenia skuteczności FSMS, osiągnięcia lepszych wyników i zapobiegania negatywnym skutkom.
Ryzyko
efekt niepewności
Uwaga 1 do hasła: Efekt jest odchyleniem od oczekiwań – pozytywne lub negatywne.
Uwaga 2 do hasła: Niepewność jest stanem, nawet częściowym, niedostatku informacji związanych ze zrozumieniem lub wiedzą na temat zdarzenia, jego następstw lub prawdopodobieństwa.
Uwaga 3 do hasła: Ryzyko jest często określane w odniesieniu do potencjalnych „zdarzeń” (zgodnie z definicją w Przewodniku ISO 73:2009, 3.5.1.3) i „następstw” (zgodnie z definicją w Przewodniku ISO 73:2009, 3.6.1.3) lub ich kombinacji.
Uwaga 4 do hasła: Ryzyko jest często wyrażone jako kombinacja następstw zdarzenia (z uwzględnieniem zmian okoliczności) i związanego z nim „prawdopodobieństwa” (zgodnie z definicją w Przewodniku ISO 73:2009, 3.6.1.1) jego wystąpienia.
Uwaga 5 do hasła: Ryzyko bezpieczeństwa żywności jest funkcją prawdopodobieństwa wystąpienia niekorzystnego skutku na zdrowie i nasilenia tego skutku, wynikającego z zagrożenia (zagrożeń) w żywności (3.18), zgodnie ze specyfikacją w Codex Procedural Manual [11].
( tłumaczenie własne )
Raport Food Safety Risk - FoodFakty
Raport przygotowany przez ekspertów FoodFakty jest narzędziem do efektywnego zarządzania systemami jakości w branży spożywczej. Raport realizowany systemie miesięcznym w syntetyczny sposób będzie zbierał najważniejsze informacje z takich źródeł jak m.in. RASFF, EFSA, EUR-Lex.
Zawartość raportu
Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym bezpłatnym raportem RISK.
Czytaj więcej na temat wykorzystania raportu
Niniejszy egzemplarz jest wersją darmową i służy do celów informacyjnych.
WSPIERAM PROJEKT FOODFAKTY
Wspólnie Budujmy Kulturę Bezpieczeństwa Żywości w Polsce
Od początku działania projektu FoodFakty opublikowaliśmy już ponad 3500 artykułów, ponad 100 obszernych raportów, szereg zestawień i innych opracowań. Zdecydowana większość, w tym 99% artykułów dostępnych jest dla czytelników za darmo i taki charakter projektu chcemy zachować. Jesteśmy dumni, że tysiące firm w Polsce korzysta z rzetelnych i ogólnie dostępnych informacji publikowanych w ramach projektu FoodFakty.
Liczymy na Państwa solidarność w tym bardzo trudnym dla nas okresie.
Zapraszamy do zakupu pozostałych raportów FoodFakty
search console_SM
UWAGA - GWARANCJA FOODFAKTY
Foodfakty nie pobierają i nie będą pobierać żadnych opłat za pobranie materiałów ogólnie dostępnych dla czytelników na portalu oraz za rejestrację konta czytelnika. Jeśli materiały są możliwe do pobrania przez zalogowanego czytelnika lub poprzez kwestionariusz to na pewno nie łaczą się z tym żadne opłaty ani przyszłe zobowiązania. Jeśli materiały są odpłatne, to są jednoznacznie oznaczone oraz podana jest cena, a udostępnienie materiału następuje wyłacznie po wcześniejszej zapłacie, kóra jest potwierdzeniem zlecenia.
Materiał udostępniony przez: - Strefa Managera -
Materiał opublikowany dnia: 10.03.2020
Aby zakupić materiały musisz się zalogować
Załóż konto