Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Analiza trendów ryzyka bezpieczeństwa produktów żywnościowych w EU - styczeń 2020

Analiza trendów ryzyka bezpieczeństwa produktów żywnościowych w EU - styczeń 2020

Raport Cegiełka Wsparcia projektu FoodFakty

Kupuję ( 90 pln)  - Odnoszę korzyść - Wspieram 

Egzemplarz pokazowy - pobierz za darmo

Niniejszy raport jest bezpłatnym egzemplarzem przygotowanym w celu przedstawienia jego zawartości ( szerszy opis elementów raportu poniżej)  i zachęcenia Państwa do wspierania funkcjonowania projektu FoodFakty poprzez zakup tych i innych raportów Foodfakty za kolejne miesiące.

Będziemy wdzięczni za komentarze oraz przesłanie raportu do kolejnych osób, które mogą być zainteresowane ich treścią. Raporty Foodfakty to wynik wielogodzinnych analiz systemu RASFF, doniesień EFSA i weryfikacji zmian prawnych.

Wierzymy, że w te syntetyczne i praktyczen raporty oszczędzają Państwa czas oraz ułatwiają pracę i w celu kontynuowania dostępu do kolejnych miesięcy zdecydujecie się państwo na drobną odpłatność . Raporty odpłatne będą się ukazywać w trybie miesięcznym i dostępne będą bezpośrednio na naszym portalu, jako pojedyncze opracowania lub w formie abonamentu na bardzo dobrych warunkach cenowych. Zachęcamy również do zapoznania się z zawartością raportów dedykowanych zafałszowaniom żywności - link do bezpłatnego raportu pokazowego 

 

Wstęp - Myslenie uwzględniające ryzyko 

Kilka przykładowych definicji z najnowszej wersji normy ISO22000, która ukaże się latem tego roku w wersji polskiej.

Myślenie uwzględniające ryzyko, umożliwia organizacji określenie czynników, które mogą spowodować, że jej procesy i FSMS będą odbiegać od planowanych wyników, oraz wprowadzenie kontroli w celu zapobiegania lub minimalizowania negatywnych skutków.

Zarządzanie ryzykiem organizacyjnym 

Ryzyko jest efektem niepewności, a każda taka niepewność może mieć pozytywne lub negatywne skutki. W kontekście zarządzania ryzykiem organizacyjnym, pozytywne odchylenie wynikające z ryzyka może stanowić szansę, ale nie wszystkie pozytywne skutki ryzyka prowadzą do szans.

Aby spełnić wymagania niniejszego dokumentu ( ISO22000), organizacja planuje i wdraża działania mające na celu uwzględnienie ryzyka organizacyjnego. Uwzględnienie ryzyk stanowi podstawę do zwiększenia skuteczności FSMS, osiągnięcia lepszych wyników i zapobiegania negatywnym skutkom. 

Ryzyko

efekt niepewności

Uwaga 1 do hasła: Efekt jest odchyleniem od oczekiwań – pozytywne lub negatywne.

Uwaga 2 do hasła: Niepewność jest stanem, nawet częściowym, niedostatku informacji związanych ze zrozumieniem lub wiedzą na temat zdarzenia, jego następstw lub prawdopodobieństwa.

Uwaga 3 do hasła: Ryzyko jest często określane w odniesieniu do potencjalnych „zdarzeń” (zgodnie z definicją w Przewodniku ISO 73:2009, 3.5.1.3) i „następstw” (zgodnie z definicją w Przewodniku ISO 73:2009, 3.6.1.3) lub ich kombinacji.

Uwaga 4 do hasła: Ryzyko jest często wyrażone jako kombinacja następstw zdarzenia (z uwzględnieniem zmian okoliczności) i związanego z nim „prawdopodobieństwa” (zgodnie z definicją w Przewodniku ISO 73:2009, 3.6.1.1) jego wystąpienia.

Uwaga 5 do hasła: Ryzyko bezpieczeństwa żywności jest funkcją prawdopodobieństwa wystąpienia niekorzystnego skutku na zdrowie i nasilenia tego skutku, wynikającego z zagrożenia (zagrożeń) w żywności (3.18), zgodnie ze specyfikacją w Codex Procedural Manual [11].

 ( tłumaczenie własne ) 

Raport Food Safety Risk - FoodFakty

Raport przygotowany przez ekspertów FoodFakty jest narzędziem do efektywnego zarządzania systemami jakości w branży spożywczej. Raport realizowany systemie miesięcznym w syntetyczny sposób będzie zbierał najważniejsze informacje z takich źródeł jak m.in. RASFF, EFSA, EUR-Lex.

Zawartość raportu

  • Trendy i analizy ogólne,
  • Wykaz zagrożeń przypisanych do danej kategorii żywności,
  • Wykaz kategorii żywności przypisanych do danego ryzyka,
  • Ujęcie z pespektywy produktów polskich,
  • Nowe oceny ryzyka EFSA,
  • Nowe limity prawne badań

Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym bezpłatnym raportem RISK.

 

Czytaj więcej na temat wykorzystania raportu

ZARZĄDZANIE OPARTE NA MYŚLENIU BAZUJĄCYM NA RYZYKU RAPORT MIESIĘCZNY FOOD SAFETY RISK 

 

 

     

Niniejszy egzemplarz jest wersją darmową i służy do celów informacyjnych.

 

 

WSPIERAM PROJEKT FOODFAKTY

Wspólnie Budujmy Kulturę Bezpieczeństwa Żywości w Polsce

 

Od początku działania projektu FoodFakty opublikowaliśmy już ponad 3500 artykułów, ponad 100 obszernych raportów, szereg zestawień i innych opracowań. Zdecydowana większość, w tym 99% artykułów dostępnych jest dla czytelników za darmo i taki charakter projektu chcemy zachować. Jesteśmy dumni, że tysiące firm w Polsce korzysta z rzetelnych i ogólnie dostępnych informacji publikowanych w ramach projektu FoodFakty.

Liczymy na Państwa solidarność w tym bardzo trudnym dla nas okresie.

Kup raport, odnieś korzyść i jednocześnie udziel wsparcia projektowi Wspólnej Budowy Kultury Bezpieczeństwa Żywności FoodFakty - kup raport za miesiąć LUTY to tylko 90 PLN

Dla Państwa to drobna kwota, a dla nas ogromne wsparcie.

 

Zapraszamy również do zakupu pozostałych raportów FoodFakty

Materiał udostępniony przez: FoodFakty

Zaloguj się lub wypełnij formularz i pobierz materiał

  • Wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych oraz marketing bezpośredni za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez podmioty Prokonsument Sp. z o.o. oraz Firmę właściciela powierzonych  materiałów na podstwaie umowy z portalem FoodFakty,  zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 204, z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800, z późń. zm.) w celu udostępnienia pobranych z portalu materiałów.

    Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do danych osobowych (zgodnie z wymogiem art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

  • * - pole obowiązkowe

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn