Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Cel: Rolnictwo Zrównoważone

Cel: Rolnictwo Zrównoważone

Działania producentów środków ochrony roślin na rzecz promocji odpowiedzialnego i nowoczesnego rolnictwa w Polsce

Spis treści:

1. Innowacyjność w służbie ludzkości... 4

Mała wiedza Polaków o środkach ochrony roślin powoduje, że niekiedy ulegają oni fałszywym i negatywnym opiniom na ich temat. O kampanii „W ochronie koniecznej”, która ma to zmienić, i prawdziwym obliczu branży ś.o.r. mówi Marcin Mucha, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin.

2. Strategiczny surowiec: żywność... 6

Zasoby Ziemi się kurczą, a populacja ludzi rośnie. W obliczu tych zjawisk branża musi łączyć najlepszą praktykę rolniczą z dbałością o środowisko, w tym o żyzność gleby, zasoby wodne i bioróżnorodność. Równoważenie tych elementów to nasz obowiązek wobec przyszłych pokoleń.

3. Zrównoważone rolnictwo: konieczność, nie moda... 8

Dziś zrównoważone rolnictwo jest wyróżnikiem dającym rolnikowi i przetwórcy możliwość zwiększania dochodów. Niebawem stanie się jednak koniecznością. Warto je więc upowszechniać w Polsce, by nasze rolnictwo nie straciło na konkurencyjności. Leży to w interesie konsumentów, czyli nas wszystkich.

4. Dbałość o bezpieczeństwo na każdym kroku... 10

Środki ochrony roślin to obok lekarstw najbardziej kontrolowana i uregulowana prawnie gałąź przemysłu chemicznego. Ścisły nadzór nad całym cyklem życia środków, a także starania ich producentów, by były stosowane odpowiedzialnie i udoskonalane, zapewnia bezpieczeństwo środowisku i człowiekowi.

5. Mapa obszarów działań PSOR... 21

Stowarzyszenie działa kompleksowo – bo odpowiedzialnie. W trosce o człowieka i środowisko prowadzi kampanie na temat bezpiecznego stosowania środków ochrony roślin. Szerzy wiedzę, promuje dobre praktyki i tworzy własne rozwiązania. Wspiera też bioróżnorodność oraz działania na rzecz zachowania czystości wód. Natomiast w trosce o przyszłość i rozwój prowadzi np. seminaria na uczelniach oraz w szkołach rolniczych i jest aktywne na targach prezentujących innowacje technologiczne i sprzętowe.

6. Współdziałanie na rzecz lepszego jutra... 50

Organizacja gospodarstw pokazowych, gdzie bada się nowe metody i preparaty, stanowi przejaw udanej współpracy producentów środków ochrony roślin z producentami żywności. To inwestycja w rozwój rolnictwa, a także w młode pokolenia, które wizytując takie plantacje, uczą się nowoczesnej produkcji.

7. Żywność w opiniach konsumentów... 52

Większość ankietowanych Polaków sądzi, że warzywa i owoce kupowane w kraju są bezpieczne dla zdrowia. Ich przekonania mają poparcie w faktach. W Polsce nad bezpieczeństwem żywności czuwa szereg instytucji. Co więcej, wraz z innymi krajami UE Polska należy do systemu wczesnego ostrzegania o niebezpiecznej żywności i paszach.

 

Zapraszamy do pobrania materiału przygotowanego pod redakcją zespołu ekspertów Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin (PSOR), w  skład którego weszli: dr Grzegorz Doruchowski • Natalia Gackoska • dr Joanna Gałązka • dr Michał Krysiak • Aleksandra Mrowiec • Marcin Mucha • Aleksandra Nocoń • dr Jerzy Próchnicki • Izabela Wawerek.

 

Materiał udostępniony przez: Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin

Materiał opublikowany dnia: 07.09.2020

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.