Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Ishida czuwa nad bezpieczeństwem serów pleśniowych marki Turek

Kategoria: Procesy i Technologie

Mleczarnia „Turek” zyskała na niezawodności i bezpieczeństwie dzięki detektorowi rentgenowskiemu Ishida IX-GN-2444, który od ponad 6 lat skutecznie chroni produkcję serów przed zanieczyszczeniami. To jedna z wielu inwestycji firmy w nowoczesne technologie wspierające wysoką jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów.

Bezawaryjność, prosta obsługa i gwarancja bezpieczeństwa produkowanych serów. Tak przedstawiciele Mleczarni „Turek” opisują służący im już ponad 6 lat detektor rentgenowski Ishida IX-GN-2444. Nie jest to jednak jedyna współpraca firmy z tym japońskim producentem oraz jego polskim dystrybutorem – firmą Fenix Systems.

Tradycja i innowacje: Ewolucja Mleczarni „Turek”

Turek to marka serów, którą kojarzy każdy polski konsument. Początki działalności mleczarni w miejscowości Turek datowane są jeszcze na czasy międzywojenne. Mleczarnia jest liderem produkcji brandowych serów pleśniowych w Polsce. Kieruje również znaczną część produkcji na eksport do wielu europejskich krajów.

Do roku 2017 działalność Mleczarni „Turek” koncentrowała się na produkcji serów z porostem pleśni (camembert i brie). Jednak 6 lat temu przyszła pora na innowacje. Za sprawą wysokobudżetowych inwestycji firma rozpoczęła produkcję niebieskich serów z przerostem pleśni. Ta zmiana wymagała nie tylko wprowadzenia nowych metod produkcji, ale też nowego podejścia do detekcji ewentualnych zanieczyszczeń w produktach.

Bezpieczeństwo żywności

Mleczarnia „Turek” od początku swojej obecności na rynku podkreśla, jak ważnym elementem filozofii marki jest dbanie o bezpieczeństwo klientów. Aby wyprodukować ser blue, należy wprowadzić do niego odpowiednie szczepy pleśni. Odbywa się to za pomocą specjalnej techniki nakłuwania. Proces wymaga ścisłej detekcji towaru pod kątem ewentualnych pozostałości wykorzystywanych igieł. Takie elementy mogą mieć zaledwie kilka milimetrów.

Stosowane przez nas dotychczas detektory metalu byłyby w tym przypadku całkowicie nieskuteczne” – zauważa Ireneusz Przygoński, kierownik pakowni Mleczarni „Turek”. – „Poszukiwaliśmy systemu, który umożliwiłby nam skanowanie produktów zawierających folię aluminiową, bo właśnie w nią pakowane są niebieskie sery pleśniowe”.

Na tym specjalne potrzeby Mleczarni się jednak nie kończyły. Ze względu na ograniczoną przestrzeń na pakowni firma nie była w stanie zaimplementować nowego systemu bezpośrednio do linii pakującej. Detektor musiał być wobec tego urządzeniem wolnostojącym i umożliwiać skanowanie produktów w kartonach zbiorczych.

Wybór detektora: Ishida IX-GN-2444 jako klucz do bezpieczeństwa

Po zapoznaniu się z ofertą różnych firm wybór padł na Fenix Systems – dystrybutora marki Ishida w Polsce. To właśnie w siedzibie firmy Fenix przedstawiciele Mleczarni „Turek” mieli okazję zobaczyć na żywo, jak działają poszczególne modele urządzeń rentgenowskich Ishida oraz znaleźć ten najodpowiedniejszy. W tym przypadku był to system kontroli rentgenowskiej IX-GN-2444.

Wybrane urządzenie już od 6 lat jest stałym elementem linii pakującej serów blue konfekcjonowanych w opakowaniach po 100 i 1600 gramów. Produkty skanowane są w kartonach zbiorczych. Po wykryciu zanieczyszczenia urządzenie sygnalizuje zdefektowany towar, a następnie się zatrzymuje. Wówczas pracownicy pakowni skanują pojedynczo produkty w opakowaniach jednostkowych, poszukując tego wadliwego. Detektor pracuje 5 dni w tygodniu przez około 8-10 godzin, z wydajnością wynoszącą 40 sztuk na minutę. Nie są to maksymalne możliwości urządzenia, ale – jak podkreślają przedstawiciele Mleczarni – w zupełności wystarczające.

Potrzebowaliśmy urządzenia, które będzie proste, a jednocześnie zapewni maksymalną dokładność w kwestii wykrywania i odrzucania zanieczyszczeń. Detektor rentgenowski Ishida realizuje te cele z nawiązką. Najmniejsze ciało obce, jakie wykrył, miało zaledwie 2 milimetry” – podkreśla Ireneusz Przygoński z Mleczarni „Turek”.

Jak zauważają przedstawiciele Mleczarni, prostotę systemu X-ray Ishidy widać na różnych płaszczyznach. Jedną z nich jest łatwość jego czyszczenia. X-ray wykonany został ze stali nierdzewnej, dzięki czemu czynności higieniczne zajmują nie więcej niż 15 minut. Nieskomplikowana jest również sama obsługa. Wprowadzenie nowego produktu lub dodatkowych danych do systemu odbywa się intuicyjnie i bez problemów.

Długoterminowa współpraca: Fenix Systems i Mleczarnia „Turek”

Istotnym dopełnieniem zakupu systemu Ishida, na jaki zwraca uwagę „Turek”, była też współpraca z firmą Fenix. Wśród głównych korzyści wymieniane są tu przejrzyste warunki serwisowe, korzystna opieka, pomoc w instalacji urządzenia oraz bezpłatne szkolenia dla pracowników.

Od czasu instalacji systemu X-ray Ishida w pakowni Mleczarni „Turek” w 2017 roku system X-ray działa całkowicie bezawaryjnie. W 2019 roku Mleczarnia zakupiła kolejne dwa systemy inspekcyjne Ishida – modele IX-GN-2444 oraz IX-GN-4044-S.

Naszym głównym celem było i jest dobro naszych konsumentów oraz zachowanie prestiżu marki. Dzięki systemom inspekcyjnym X-ray Ishida mamy pewność, że dostarczamy klientom produkt bezpieczny, zdrowy, dobry, jakościowy oraz zgodny z obowiązującymi normami” – komentuje Ireneusz Przygoński.

W planach firma ma już kolejne innowacje. Trwają właśnie prace nad rozbudową pakowni, aby objąć detekcją wszystkie produkty wychodzące z Mleczarni „Turek”. Niewykluczone, że wybór znów padnie na urządzenia od japońskiego producenta.

 

Źródło: Ishida


Pytania dotyczące zakupu maszyn Ishida:

Fenix Systems Sp. z o.o. 

ul. Długa 40, 

05-530 Góra Kalwaria

Tel: 605 212 210

E-mail: biuro@fenixsystems.eu 


O marce Ishida:

Ishida jest światowym liderem w projektowaniu, produkcji i instalacji kompletnych rozwiązań do ważenia, pakowania i kontroli dla przemysłu spożywczego. Pomaga producentom zwiększyć automatyzację, zmniejszyć koszty i przestoje, zwiększyć wydajność operacyjną i zmaksymalizować zyski. 

Z zainstalowaną globalną bazą znacznie przekraczającą 100 000 maszyn przemysłowych, obejmującą ogromną liczbę zastosowań i rynków końcowych, firma jest niekwestionowanym liderem na światowym rynku wag wielogłowicowych i jednym z wiodących globalnych dostawców urządzeń do pakowania przekąsek, traysealerów, systemów kontroli rentgenowskiej, wag kontrolnych, wykrywaczy nieszczelności i rozwiązań Przemysłu 4.0.

Ta szeroka gama produktów, wraz z dogłębną wiedzą i doświadczeniem firmy w wielu branżach, oznacza, że Ishida jest w stanie zaprojektować i zainstalować kompletne rozwiązania "pod klucz" dla rynków takich jak przekąski i inne suche produkty spożywcze, mięso, drób, ryby, nabiał, dania gotowe i świeże produkty.

Wizją firmy jest odgrywanie trwałej i niezbędnej roli w globalnym łańcuchu dostaw żywności, zapewniając, że produkty spożywcze są dostarczane i konsumowane bezpiecznie, wydajnie i w sposób zrównoważony na całym świecie.

 

Wybierz temat: Procesy i Technologie

Autor: Ishida Europe

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

DYSTRYBUTOREM URZĄDZEŃ ISHIDA JEST:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.