Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Trendy na rynku zdrowej żywności

Kategoria: Biznes

Rynek zdrowej żywności rośnie w siłę, inspirując coraz więcej osób do zadbania o dietę i zdrowy styl życia. Jak w każdej branży, również i w tej można zaobserwować pewne wyróżniające się tendencje. Co jest najbardziej charakterystyczne dla współczesnego rynku zdrowej żywności? Oto trzy najważniejsze trendy.

Naturalnie zdrowe

Aby uznać żywność za zdrową, należy zrobić coś więcej niż tylko sprawdzić jej kaloryczność, czy przeanalizować skład pod kątem zawartości cukru lub tłuszczów trans. Bardzo interesujący jest zwrot ku naturze. Producenci zdrowej żywności – nawet przekąsek – poszukują inspiracji w orientalnych kuchniach i etnicznych tradycjach całego świata, ponieważ źródłem niezbędnych mikro- i makroelementów mogą być zgoła nieoczywiste owoce, zioła, korzenie czy ekstrakty.

Trend naturalności jest bardzo silny. Cenimy produkty, które nie są wysoko przetworzone, nie kojarzą się wyłącznie z globalną „bezduszną” produkcją w wielkich fabrykach. Coraz chętniej sięgamy po żywność, która jest efektem wykorzystania darów natury. Im więcej niepotrzebnych i sztucznych składników wyeliminujemy z diety, zastępując je pełnowartościową żywnością, tym zdrowsze stanie się nasze życie.

Czysta etykieta

Moda na zdrową żywność dała pole do wielu nadużyć i nie zawsze etycznych sztuczek. Krótko mówiąc, nie wszystko, co zostało opatrzone słowem „fit” czy „bio”, jest naprawdę zdrowe i korzystne dla organizmu. Dlatego producenci wartościowych produktów postanowili wyróżnić się na rynku przejrzystym, prostym, czytelnym składem. To właśnie „czysta etykieta” i transparentność są tym czego oczekują klienci mający dość oszukiwania i nadużyć.

„Trend clean label to wyraz szacunku wobec klienta zainteresowanego prawdziwie zdrową żywnością” - mówi Bartosz Ponikło, dyrektor ds. marketingu firmy Arteta. „Nasze przekąski i desery tworzone są wyłącznie z naturalnych składników. W prostym składzie próżno szukać dodatkowego cukru, gdyż ten zawiera się w wykorzystywanych owocach. Chętnie pokazujemy, z czego tworzymy nasze sycące, a zarazem smaczne i dodające energii przekąski dla osób, które poszukują jakości i prawdziwie zdrowej, naturalnej żywności” – dodaje.

Powszechna dostępność w przystępnej cenie.

Mijają już czasy, kiedy zdrową żywność można było kupić jedynie w wyszukanych sklepach czy delikatesach. Producenci zdrowych produktów dbają też o to, by ich oferta była nie tylko dostępna, ale także przystępna cenowo.

Renesans zdrowej żywności dostrzegają również wielcy gracze, którzy czują presję ze strony mniejszych, często rodzinnych firm z tradycjami i doświadczeniem w produkcji zdrowej żywności. Zdrowa żywność wychodzi z niszy za sprawą m.in. takich firm jak Arteta. „Misją marki DayUp jest umasowienie zdrowych produktów – i przełamanie tabu, że dobrej jakości przekąski czy desery muszą być drogie. Nasze produkty dostępne są w największych sieciach handlowych w Polsce, w cenie przyjaznej dla kieszeni konsumenta” – mówi Bartosz Ponikło.

Konsumenci coraz większą wagę przywiązują do analizowania składów produktów spożywczych. Potrafią czytać etykiety, ale nie chcą zbyt skomplikowanych receptur i sztucznego „ulepszania”, „Czysta etykieta” jest jednym z najważniejszych trendów, klienci doceniają transparentność i brak technologicznych dodatków. Potwierdzenia dalszego wzrostu kategorii zdrowej żywności oraz umasawiania oferty można upatrywać w zachowaniach koncernów, które nie pozostają obojętne na rynkowe trendy.
Więcej na http://dayup.eu/

Autor: Arteta Sp. z o.o.

Przeczytaj także

  • 20.10.2018

    Jak jeść zdrowo między posiłkami?

    Zdrowa przekąska to sposób na pełnowartościowy posiłek w ciągu dnia. Niezależnie od tego, czy chodzisz do szkoły, na uczelnię czy do pracy ważne jest, aby między głównymi posiłkami dostarczać organizmowi energii, która pozwoli duchowi i ciału pracować na najwyższych obrotach. Co wybrać, aby przekąska była zdrowa, łatwa w przechowaniu i dało się ją zjeść w każdych warunkach?

    Czytaj więcej
  • 20.07.2018

    Pierwsza polska marka z certyfikatem SugarWise

    Na początku lipca światowa organizacja SugarWise, po raz pierwszy w historii przyznała swój elitarny certyfikat polskiej marce – DayUp. SugarWise to międzynarodowa jednostka certyfikująca produkty. Misją przyświecającą organizacji jest...

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.