Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Pierwsza polska marka z certyfikatem SugarWise

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Na początku lipca światowa organizacja SugarWise, po raz pierwszy w historii przyznała swój elitarny certyfikat polskiej marce – DayUp.

SugarWise to międzynarodowa jednostka certyfikująca produkty. Misją przyświecającą organizacji jest ograniczenie ilości cukru w produktach, które spożywamy na co dzień.

DayUp to marka, która w swojej działalności koncentruje się na rozpowszechnianiu wysokiej jakości produktów spożywczych. DayUp oferuje produkty zgodne z większością światowych trendów w branży spożywczej, w duchu „czystej etykiety” tzn. bez sztucznych składników i ulepszaczy. A wszystko to w cenach dostępnych dla rynku masowego. W jej ofercie można znaleźć musy owocowe z jogurtem i ziarnami zbóż, desery na bazie śmietanki kokosowej, tapioki i owoców oraz batony stworzone z połączenia płatków owsianych i soków owocowych.

Misją marki DayUp jest walka o lepszą żywność, ponieważ wierzymy, że każdy na taką żywność zasługuje.  Zależy nam na tym, by ułatwić ludziom dostęp do zdrowych produktów. Szeroka dystrybucja i przystępna cena to jedynie punkt wyjścia do zmiany mentalności. Tego nie uda się osiągnąć inaczej niż poprzez edukację, czemu właśnie służą takie inicjatywy jak SugarWise” – mówi Piotr Izdebski – Prezes Zarządu Arteta – producenta DayUp

Marka Sugarwise jest zaufanym i rozpoznawanym w świecie znakiem gwarantującym, że oświadczenia dotyczące cukru na opakowaniach zostały niezależnie zweryfikowane. Znak SugarWise jest także gwarantem tego, że produkty nim opatrzone mają niską zawartość cukrów i substancji słodzących, które zgodnie w wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) powinny zostać ograniczone. Pod lupę brany jest nie tylko cukier dodany, ale również ten występujący w pożywieniu naturalnie np. w miodzie czy suszonych owocach, gdyż okazuje się, że i jego nadmiar może być równie szkodliwy.

Palący problem cukru

Z raportu Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że co drugie dziecko w Polsce boryka się z problemem nadmiernej masy ciała. Lekarze i dietetycy biją na alarm: spożycie cukru w naszym kraju jest zdecydowanie zbyt wysokie.

Cukier uznawany jest za jedną z głównych przyczyn epidemii otyłości na świecie. Udowodniono, że przyczynia się do zwiększenia występowania zaburzeń metabolicznych oraz chorób cywilizacyjnych takich jak nowotwory czy miażdżyca.

Lekarze alarmują - ze względu na nasze zdrowie powinniśmy ograniczyć ilość spożywanego cukru. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, aby wraz z cukrem dostarczać swojemu organizmowi nie więcej niż 10 % energetyczności całodniowej racji pokarmowej. Zakładając, że statystyczny Polak spożywa 2000 kcal dziennie, na słodkości przypada 200 kcal czyli około 10 łyżeczek cukru. To może wydawać się sporo, jednak cukier ukryty jest dosłownie wszędzie – w ciastkach, batonikach, pieczywie, a nawet wędlinach!

Problem zbyt wysokiego spożycia cukru, w 2014 roku, zauważyły media na całym świecie za sprawą Jamie’go Olivier’a i Michelle Obam’y, którzy zaczęli głośno mówić o tym, że w wyniku otyłości dzisiejsze pokolenie rodziców może być pierwszym, które przeżyje swoje potomstwo. W następstwie tego powołano wiele programów i inicjatyw, których celem jest zmniejszenie spożycia cukru w społeczeństwie. Jedną z nich jest kampania SugarWise, zapoczątkowana przez Rend Platings. Jak sama ona mówi: „Rozpoczęłam tę kampanię jako matka, zszokowana statystykami, że moje dziecko może żyć krócej niż ja, ze względu na ilość cukru we współczesnej, typowej diecie”.

Wybierz temat: Nowości rynkowe

Autor: Arteta Sp. z o.o.

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.