Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Na początku lipca światowa organizacja SugarWise, po raz pierwszy w historii przyznała swój elitarny certyfikat polskiej marce – DayUp.
SugarWise to międzynarodowa jednostka certyfikująca produkty. Misją przyświecającą organizacji jest ograniczenie ilości cukru w produktach, które spożywamy na co dzień.
DayUp to marka, która w swojej działalności koncentruje się na rozpowszechnianiu wysokiej jakości produktów spożywczych. DayUp oferuje produkty zgodne z większością światowych trendów w branży spożywczej, w duchu „czystej etykiety” tzn. bez sztucznych składników i ulepszaczy. A wszystko to w cenach dostępnych dla rynku masowego. W jej ofercie można znaleźć musy owocowe z jogurtem i ziarnami zbóż, desery na bazie śmietanki kokosowej, tapioki i owoców oraz batony stworzone z połączenia płatków owsianych i soków owocowych.
„Misją marki DayUp jest walka o lepszą żywność, ponieważ wierzymy, że każdy na taką żywność zasługuje. Zależy nam na tym, by ułatwić ludziom dostęp do zdrowych produktów. Szeroka dystrybucja i przystępna cena to jedynie punkt wyjścia do zmiany mentalności. Tego nie uda się osiągnąć inaczej niż poprzez edukację, czemu właśnie służą takie inicjatywy jak SugarWise” – mówi Piotr Izdebski – Prezes Zarządu Arteta – producenta DayUp
Marka Sugarwise jest zaufanym i rozpoznawanym w świecie znakiem gwarantującym, że oświadczenia dotyczące cukru na opakowaniach zostały niezależnie zweryfikowane. Znak SugarWise jest także gwarantem tego, że produkty nim opatrzone mają niską zawartość cukrów i substancji słodzących, które zgodnie w wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) powinny zostać ograniczone. Pod lupę brany jest nie tylko cukier dodany, ale również ten występujący w pożywieniu naturalnie np. w miodzie czy suszonych owocach, gdyż okazuje się, że i jego nadmiar może być równie szkodliwy.
Palący problem cukru
Z raportu Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że co drugie dziecko w Polsce boryka się z problemem nadmiernej masy ciała. Lekarze i dietetycy biją na alarm: spożycie cukru w naszym kraju jest zdecydowanie zbyt wysokie.
Cukier uznawany jest za jedną z głównych przyczyn epidemii otyłości na świecie. Udowodniono, że przyczynia się do zwiększenia występowania zaburzeń metabolicznych oraz chorób cywilizacyjnych takich jak nowotwory czy miażdżyca.
Lekarze alarmują - ze względu na nasze zdrowie powinniśmy ograniczyć ilość spożywanego cukru. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, aby wraz z cukrem dostarczać swojemu organizmowi nie więcej niż 10 % energetyczności całodniowej racji pokarmowej. Zakładając, że statystyczny Polak spożywa 2000 kcal dziennie, na słodkości przypada 200 kcal czyli około 10 łyżeczek cukru. To może wydawać się sporo, jednak cukier ukryty jest dosłownie wszędzie – w ciastkach, batonikach, pieczywie, a nawet wędlinach!
Problem zbyt wysokiego spożycia cukru, w 2014 roku, zauważyły media na całym świecie za sprawą Jamie’go Olivier’a i Michelle Obam’y, którzy zaczęli głośno mówić o tym, że w wyniku otyłości dzisiejsze pokolenie rodziców może być pierwszym, które przeżyje swoje potomstwo. W następstwie tego powołano wiele programów i inicjatyw, których celem jest zmniejszenie spożycia cukru w społeczeństwie. Jedną z nich jest kampania SugarWise, zapoczątkowana przez Rend Platings. Jak sama ona mówi: „Rozpoczęłam tę kampanię jako matka, zszokowana statystykami, że moje dziecko może żyć krócej niż ja, ze względu na ilość cukru we współczesnej, typowej diecie”.
Przeczytaj także
Nestlé podejmuje dalsze kroki w celu zmniejszenia ilości cukru, soli i kwasów tłuszczowych nasyconych w swoich produktach. Szwajcarski koncern stara się w ten sposób uatrakcyjnić wizerunek marki w oczach...
Przedstawiamy Państwu wybrane elementy kilku globalnych raportów na temat trendów rynku żywności i produktów żywnościowych zaprezentowanych na konferencji organizatorów największych targów żywności na świecie SIAL, które odbędą się w dniach 21-25 października 2018 w Paryżu.
Jadalne kwiaty, czy grzyby jako żywność funkcjonalna – to tylko niektóre z trendów, które pojawiają się w przygotowanym przez ekspertów, pracujących dla Whole Foods Market, opracowaniu dotyczącym trendów żywnościowych...