Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nestlé zamierza obniżyć zawartość cukru i soli w swoich produktach

Kategoria: Biznes, Składniki Żywności

Presja ze strony konsumentów

Nestlé podejmuje dalsze kroki w celu zmniejszenia ilości cukru, soli i kwasów tłuszczowych nasyconych w swoich produktach. Szwajcarski koncern stara się w ten sposób uatrakcyjnić wizerunek marki w oczach coraz bardziej świadomych żywieniowo konsumentów. Nestlé i inne koncerny spożywcze coraz mocniej odczuwają presję ze strony nabywców, którzy zaczynają zwracać większą uwagę na walory zdrowotne żywności i często rezygnują z produktów wysoko przetworzonych, takich jak mrożona pizza czy zupki w proszku, na rzecz bardziej wartościowych pod względem odżywczym alternatyw.

Mniej cukru, soli i kwasów tłuszczowych nasyconych

Producent batonów KitKat i przypraw Maggi odpowiada na zmiany rynkowe nowymi, zdrowszymi produktami, jak również rozwojem kategorii charakteryzujących się intensywnym wzrostem, takich jak kawa, karmy dla zwierząt, butelkowana woda oraz żywność dla niemowląt. Koncern zapowiedział, że zamierza zredukować zawartość cukru w swoich wyrobach o kolejne 5% (od 2000 roku udało się zmniejszyć jego ilość już o 34%), a soli o 10% (ponad osiągniętą od 2005 roku 20% redukcję tego składnika). Nestlé potwierdziło również swoją deklarację z 2014 r., zgodnie z którą zobowiązało się obniżyć o 10% zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych we wszystkich najważniejszych produktach, których skład nie jest zgodny z zaleceniami WHO.

Inwestycje w zdrową żywność

„Trend związany ze zdrową żywnością zaobserwować można obecnie na całym świecie”, mówił dziennikarzom podczas konferencji prasowej w Vevey dyrektor generalny szwajcarskiej firmy, Mark Schneider. „Dokonujemy w tym obszarze dużych inwestycji” – Nestlé wydało w ubiegłym roku 1,72 mld franków (ok. 6,5 mld zł) na badania i rozwój. Firma szczególną uwagę przykłada do żywności oraz napojów dla dzieci – Schneider zaprezentował założenia nowej kampanii „Nestlé for Healthier Kids”, która obejmuje programy edukacyjne i materiały internetowe dla rodziców i opiekunów, dotyczące zasad zdrowego żywienia dzieci.

Rozwój produktów dla dzieci

Według deklaracji koncernu, Nestlé wprowadziło w ubiegłym roku na rynek ponad tysiąc nowych artykułów spożywczych, które mają odpowiadać potrzebom żywieniowym najmłodszych, a w planach są kolejne produkty dla dzieci bogate w owoce, warzywa oraz zboża bogate w błonnik i mikroskładniki. Zmiana receptur na zawierające zdrowsze składniki jest częścią strategii firmy, mającej na celu podtrzymanie atrakcyjności marki wśród konsumentów. W tym roku na rynku pojawił się np. nowy batonik w białej czekoladzie „Milkybar”, zawierający o 30% mniej cukru.

Żywność wygodna i zdrowa jednocześnie

„Połączenie żywności wygodnej z zasadami zdrowego odżywiania to obecnie nasz główny cel”, powiedział Schneider, który objął kierownictwo w firmie w ubiegłym roku, zapowiadając podniesienie wyników sprzedażowych koncernu. Aby zrealizować te ambitne plany, Nestlé rezygnuje z mało dochodowych inwestycji, takich jak amerykańskie marki słodyczy, które zostały sprzedane w tym roku Ferrero. Większość zasobów poświęcanych jest natomiast na rozwój zdrowej żywności, wraz z producentem witamin Atrium, a także kawy, dzięki podpisanej niedawno umowie ze Starbucksem.

Źródło:

https://www.reuters.com/article/us-nestle-health/nestle-to-cut-more-sugar-and-salt-in-its-products-idUSKCN1IG2CF

Autor: Wojciech Grodzicki

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.