Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Presja ze strony konsumentów
Nestlé podejmuje dalsze kroki w celu zmniejszenia ilości cukru, soli i kwasów tłuszczowych nasyconych w swoich produktach. Szwajcarski koncern stara się w ten sposób uatrakcyjnić wizerunek marki w oczach coraz bardziej świadomych żywieniowo konsumentów. Nestlé i inne koncerny spożywcze coraz mocniej odczuwają presję ze strony nabywców, którzy zaczynają zwracać większą uwagę na walory zdrowotne żywności i często rezygnują z produktów wysoko przetworzonych, takich jak mrożona pizza czy zupki w proszku, na rzecz bardziej wartościowych pod względem odżywczym alternatyw.
Mniej cukru, soli i kwasów tłuszczowych nasyconych
Producent batonów KitKat i przypraw Maggi odpowiada na zmiany rynkowe nowymi, zdrowszymi produktami, jak również rozwojem kategorii charakteryzujących się intensywnym wzrostem, takich jak kawa, karmy dla zwierząt, butelkowana woda oraz żywność dla niemowląt. Koncern zapowiedział, że zamierza zredukować zawartość cukru w swoich wyrobach o kolejne 5% (od 2000 roku udało się zmniejszyć jego ilość już o 34%), a soli o 10% (ponad osiągniętą od 2005 roku 20% redukcję tego składnika). Nestlé potwierdziło również swoją deklarację z 2014 r., zgodnie z którą zobowiązało się obniżyć o 10% zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych we wszystkich najważniejszych produktach, których skład nie jest zgodny z zaleceniami WHO.
Inwestycje w zdrową żywność
„Trend związany ze zdrową żywnością zaobserwować można obecnie na całym świecie”, mówił dziennikarzom podczas konferencji prasowej w Vevey dyrektor generalny szwajcarskiej firmy, Mark Schneider. „Dokonujemy w tym obszarze dużych inwestycji” – Nestlé wydało w ubiegłym roku 1,72 mld franków (ok. 6,5 mld zł) na badania i rozwój. Firma szczególną uwagę przykłada do żywności oraz napojów dla dzieci – Schneider zaprezentował założenia nowej kampanii „Nestlé for Healthier Kids”, która obejmuje programy edukacyjne i materiały internetowe dla rodziców i opiekunów, dotyczące zasad zdrowego żywienia dzieci.
Rozwój produktów dla dzieci
Według deklaracji koncernu, Nestlé wprowadziło w ubiegłym roku na rynek ponad tysiąc nowych artykułów spożywczych, które mają odpowiadać potrzebom żywieniowym najmłodszych, a w planach są kolejne produkty dla dzieci bogate w owoce, warzywa oraz zboża bogate w błonnik i mikroskładniki. Zmiana receptur na zawierające zdrowsze składniki jest częścią strategii firmy, mającej na celu podtrzymanie atrakcyjności marki wśród konsumentów. W tym roku na rynku pojawił się np. nowy batonik w białej czekoladzie „Milkybar”, zawierający o 30% mniej cukru.
Żywność wygodna i zdrowa jednocześnie
„Połączenie żywności wygodnej z zasadami zdrowego odżywiania to obecnie nasz główny cel”, powiedział Schneider, który objął kierownictwo w firmie w ubiegłym roku, zapowiadając podniesienie wyników sprzedażowych koncernu. Aby zrealizować te ambitne plany, Nestlé rezygnuje z mało dochodowych inwestycji, takich jak amerykańskie marki słodyczy, które zostały sprzedane w tym roku Ferrero. Większość zasobów poświęcanych jest natomiast na rozwój zdrowej żywności, wraz z producentem witamin Atrium, a także kawy, dzięki podpisanej niedawno umowie ze Starbucksem.
Źródło:
Przeczytaj także
Naukowcy z Uniwersytetu Cornell odkryli, iż spożywanie kofeiny obniża poziom odczuwania przez konsumentów smaku słodkiego...
Według wyników ankiety przeprowadzonej przez CivicScience świadomość konsumentów dotycząca dodatku cukru oraz całkowitej ilości cukru w produkcie wzrosła znacząco pomiędzy 2015, a 2016 rokiem.
Wyobraź sobie swoją ulubioną czekoladę, która smakuje tak samo dobrze ale ma znaczniej mniej cukru. Już wkrótce dzięki przełomowemu odkryciu naukowców z Nestlé nie będą to tylko marzenia!