Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Redukcja cukru w przemyśle spożywczym

Kategoria: Biznes

Portal spożywczy FoodFakty informuje: Według wyników ankiety przeprowadzonej przez CivicScience świadomość konsumentów dotycząca dodatku cukru oraz całkowitej ilości cukru w produkcie wzrosła znacząco pomiędzy 2015, a 2016 rokiem. Wzrosła również ilość badań dotyczących wpływu cukru na zdrowie, które wskazują że zbyt wysoka konsumpcja fruktozy powszechnie występującej w cukrach dodawanych do żywności powoduje poważne problemy zdrowotne, między innymi nadciśnienie, otyłość oraz cukrzycę.

Zwiększona świadomość wpłynęła na zmiany prawne dotyczące spożycia cukrów. W Stanach Zjednoczonych w siedmiu miastach i jednym hrabstwie wprowadzono tzw. „soda tax”, czyli podatek od słodzonych napojów gazowanych, który ma zaradzić wzrastającemu problemowi otyłości (wciąż wzrastające koszty leczenia). Na takie rozwiązanie zdecydowały się między innymi władze Filadelfii, w której problem ten dotyczy aż 68% dorosłych i 41% dzieci oraz miasta Berkeley (pierwsze miasto w którym wprowadzono nowy podatek). Nowe, federalne zalecenie żywieniowe wskazuje dzienne spożycie cukrów dodanych na poziomie nie większym niż 10% GDA. W Europie wiele krajów wprowadziło już podatki od napojów słodzonych, a w kolejnych trwają debaty publiczne nad tym problemem.

Interwencja rządu oraz zwiększona świadomość konsumentów wpłynęły znacząco na przemysł spożywczy. Wiele firm takich jak Coca-Cola, PepsiCo, czy Dr. Pepper szuka alternatywnych substancji słodzących, aby zastąpić tradycyjny cukier z buraka cukrowego czy też syrop kukurydziany szczególnie bogaty we fruktozę. Najczęściej są to substancje takie jak stewia, erytrytol, miód, syrop z agawy, ekstrakt z owoców Siraitia grosvenorii (300x słodszy niż cukier), organiczny cukier trzcinowy, syropy ryżowe i z tapioki oraz cukier kokosowy. Co więcej, naukowcy z Nestle (o czym pisaliśmy już w poprzednim artykule), opracowali metodę zmiany struktury molekularnej cząsteczki cukru, pozwalającą na redukcję tego składnika w produkcie o 40%.

Źródła:

  1. https://civicscience.com/preservative-free-labeling-is-so-last-year-consumers-want-less-sugar/

  2. http://chefsbest.com/sugar-reduction-food-beverage-industry/

  3. http://www.foodnavigator-usa.com/Trends/Sugar-reduction/Nestle-develops-natural-method-to-cut-sugar-in-chocolate-by-40

Autor:Jakub Ostaszewski
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.