Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Trendy w żywności na rok 2018 – część 1

Kategoria: Biznes

Jadalne kwiaty, czy grzyby jako żywność funkcjonalna – to tylko niektóre z trendów, które pojawiają się w przygotowanym przez ekspertów, pracujących dla Whole Foods Market, opracowaniu dotyczącym trendów żywnościowych na 2018 rok. Globalni kupcy i specjaliści ds. trendów rynkowych, przygotowujący analizy dla amerykańskiej sieci supermarketów, popierają swoje prognozy trendów ponad 100 letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu produktów i badaniu preferencji konsumenckich.

 

Przedstawiamy najważniejsze trendy jakie mogą pojawić się 2018 roku :

  1. Kwiatowy smak i aromat

Gwiazdy kulinarne od lat używają w swoich potrawach płatków jadalnych kwiatów, jednak kwiatowy trend w kuchni na szeroką skalę ma rozwinąć się dopiero w 2018 roku. Od dodawania całych kwiatów lub ich płatków do potraw, aż po dodatek aromatów pozyskiwanych z tych kwiatów w celu uzyskania subtelnie słodkiego, świeżego zapachu napoju lub dania. Według Whole Foods Market jednym z hitowych, kwiatowych dodatków będzie kwiat czarnego bzu, wykorzystywany w produkcji gazowanych napojów bezalkoholowych, koktajli i produktów na bazie wina musującego.

  1. Super proszki

Proszki już od dłuższego czasu są szeroko wykorzystywane w przemyśle spożywczym. Niewątpliwą ich zaletą jest łatwość wprowadzania ich do produktów. Różnorodne proszki znajdują zastosowanie w napojach kawowych, koktajlach, jako składniki funkcjonalnych batonów, zup czy wypieków. Sproszkowane dodatki takie, jak matcha, korzeń macy i kakao stosowane są w napojach, które mają dodawać energii, stanowiąc alternatywę dla kawy. Na popularności cały czas zyskuje sproszkowany korzeń kurkumy – wykorzystywany tradycyjnie w medycynie Dalekiego Wschodu. Do koktajli napojów typu smoothie coraz częściej dodawane są sproszkowane składniki podnoszące ich wartość odżywczą takie, jak spirulina, jarmuż oraz różnorodne zioła i korzenie roślin. Białka w postaci sproszkowanej nie są już wyłącznie suplementami diety dla kulturystów – stanowią popularny dodatek do wielu produktów spożywczych.

  1. Grzyby jako żywność funkcjonalna

Na popularności wciąż zyskują gatunki grzybów, znane ze swoich wyjątkowych właściwości. Dotychczas stosowane jako suplementy diety, coraz częściej stają się składnikami produktów spożywczych. Wśród najważniejszych gatunków wymienia się tu grzyby reishi (linghzi), chaga (błyskokorek podkorowy), cordyceps (maczużnik) i soplówkę jeżowatą (lwią grzywę). Wymienione gatunki grzybów wykorzystywane są jako dodatki do koktajli, napojów, herbat
i kawy. Ich charakterystyczna grzybowa smakowitość wpływa na poprawę jakości sensorycznej bulionów, a ziemiste, kremowe aromaty doskonale pasują do kakao, czekolady oraz kaw smakowych.

  1. Smaki charakterystyczne dla Bliskiego Wschodu

Bliskowschodnie tradycje kulinarne od lat wędrowały w kierunku krajów zachodnich. Jak przewidują eksperci z Whole Foods Market, w 2018 roku smaki charakterystyczne dla Bliskiego Wschodu będą głównym nurtem w gastronomii i przemyśle spożywczym. Potrawy takie jak hummus, pita czy falafel już dawno trafiły w gust konsumentów i na dobre zadomowiły się na półkach naszych sklepów. Jak wynika z badań preferencji konsumentów, chcą oni szerzej poznać kuchnię Bliskiego Wschodu z jej wpływami perskimi, izraelskimi, marokańskimi, syryjskimi oraz libańskimi. Coraz większą popularnością cieszą się przyprawy charakterystyczne dla tej kuchni takie, jak harissa, kardamon i zatar (za’atar) oraz dania – szakszuka (shakshuka) i grillowany ser halloumi. Jak prognozują eksperci z Whole Foods Market, w związku z tą tendencją, w 2018 roku wzrośnie sprzedaż produktów, które są tradycyjnie wykorzystywane w kuchni krajów Bliskiego Wschodu – jagnięciny, bakłażanów, granatów, ogórków, pietruszki, mięty, pasty tahini, suszonych owoców oraz przecierów pomidorowych.

  1. Przejrzystość

W 2018 roku, według ekspertów z Whole Foods Market, konsumenci zaczną zwracać większą uwagę na etykiety produktów spożywczych i umieszczone na nich informacje. Zebrane dane sugerują, iż zależy im na pozyskaniu jak największej ilości informacji o produkcie, który zamierzają kupić. Dla konsumentów ważne jest nie tylko to, jakie informacje są umieszczone na etykiecie produktu, istotna jest również jej przejrzystość i czytelność. Jak wynika
z zebranych przez ekspertów z Whole Foods Market wyników badań preferencji, dla konsumentów najważniejsze są informacje dotyczące użycia w produkcie składników genetycznie modyfikowanych. Dodatkowo zwracają oni uwagę na umieszczenie na etykiecie certyfikatu Fair Trade, gwarancji o odpowiedzialnej produkcji oraz utrzymania dobrostanu zwierząt.

Czytaj dalej:Trendy w żywności na rok 2018 – część 2

Źródło:

http://media.wholefoodsmarket.com 

Autor:Aleksandra Zawadzka
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dodatki i składniki Nowości rynkowe

  • 29.12.2017

    Trendy w żywności na rok 2018 – część 2

    Przedstawiamy kolejną porcję trendów, które pojawiają się w przygotowanym przez ekspertów, pracujących dla Whole Foods Market, opracowaniu dotyczącym trendów żywnościowych na 2018 rok. Globalni kupcy i specjaliści ds. trendów... 

    Czytaj więcej
  • 07.12.2016

    Trendy 2017 (1)

    Na podstawie doniesień prasowych stworzyliśmy dla Państwa listę najważniejszych trendów na rok 2017, do których powinni dostosować się producenci żywności, aby pozostać konkurencyjnym na rynku.

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.