Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Trendy w żywności na rok 2018 – część 2

Kategoria: Biznes

Przedstawiamy kolejną porcję trendów, które pojawiają się w przygotowanym przez ekspertów, pracujących dla Whole Foods Market, opracowaniu dotyczącym trendów żywnościowych na 2018 rok. Globalni kupcy i specjaliści ds. trendów rynkowych, przygotowujący analizy dla amerykańskiej sieci supermarketów, popierają swoje prognozy trendów ponad 100 letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu produktów i badaniu preferencji konsumenckich.

Przedstawiamy kolejną część trendów jakie mogą pojawić się 2018 roku :

  1. Zaawansowane technologie pomocą przy tworzeniu innowacyjnych produktów wegetariańskich i wegańskich

Popularność diety wegetariańskiej oraz dań bazujących głównie na surowcach roślinnych wciąż rośnie, jednak od niedawna do ich tworzenia wykorzystywane są również wyjątkowo zawansowane technologie. Coraz częściej w przemyśle spożywczym wykorzystuje się najnowsze odkrycia naukowe, dzięki którym receptury produktów są wciąż udoskonalane. Same składniki roślinne np. białka poddawane są wciąż kolejnym modyfikacjom w celu uzyskania możliwie najwyższej wartości odżywczej. Nowe technologie i pomysły sprawiają,
że wciąż zyskują na popularności produkty takie, jak „krwawiące” wegańskie burgery czy „tuńczyk” do sushi, pozbawiony surowców rybnych, przygotowywany z pomidorów. Innowacyjne produkty, które jakiś czas temu pojawiły się na rynku, obecnie po raz kolejny zdobywają rynek w nowej np. bezmlecznej wersji. Dzięki zaawansowanej technologii produkty, do których wytworzenia do tej pory niezbędny był dodatek mleka, bądź śmietany, takie, jak lody czy crème brûlée coraz częściej produkowane są również w wersji pozbawionej białek mleka. Idealne dla wegan lub osób cierpiących na nietolerancję laktozy, wciąż zyskują na popularności, dzięki ciągłemu doskonaleniu ich receptur. Coraz częściej trudno jest organoleptycznie odróżnić je od ich mlecznych pierwowzorów.

  1. Dmuchane przekąski

Chrupiące przekąski to hit sprzedażowy ostatnich paru lat, nowa technologia zmienia jednak całkowicie możliwości w zakresie ich produkcji. Coraz szerzej dostępne innowacyjne metody wytłaczania pozwalają stworzyć całkowicie nowe rodzaje przekąsek takie jak chipsy
z manioku, chipsy z wodorostów morskich oraz klastry z dmuchanego ryżu. Chipsy
w tradycyjnej formie również, dzięki rozwojowi technologii, wciąż zyskują w oczach konsumentów. Ciągle pojawiają się ich nowe, często zdrowsze wersje – chipsy wytwarzane
z rośliny jicama, charakterystycznej dla kuchni meksykańskiej, czy chipsy z pasternaku.

  1. Tacos – nie tylko w Meksyku, nie tylko na obiad

W 2018 roku kuchnia meksykańska wciąż utrzyma się w kulinarnych trendach. Szczególne miejsce zajmie popularne w Ameryce Łacińskiej tacos, które pojawiać się będzie w różnej postaci – jak dotychczas, jako pikantna przekąska, a także w nowych formach, jako tortilla śniadaniowa czy w coraz bardziej modnej odmianie deserowej. Tradycyjne tacos również nieco ewoluuje, zgodnie z preferencjami konsumentów, coraz częściej składać się będzie
z mniej typowych składników. Co niemniej istotne większy nacisk położony ma być teraz na jakość wykorzystywanych do ich produkcji surowców.

  1. Od skórki po wnętrze

Marnowanie żywności to wciąż duży problem. Aby zniwelować to zjawisko w 2018 roku promowany ma być trend, związany w wykorzystywaniem każdej części danego surowca, co pozwoli jednocześnie zmniejszyć ilość odpadów. Coraz częściej pojawiają się pomysły na dania, w których wykorzystuje się to, co dotychczas było wyrzucane. Nowatorskie przepisy np. na marynowaną skórkę z arbuza, pesto z zielonych buraków czy z trzonków brokułu, pozwalają konsumentom poznać nowe, ciekawe smaki i tekstury.

  1. Napoje musujące

Zgodnie z przewidywaniami ekspertów z Whole Foods Market, 2018 rok ma być rokiem napojów musujących. Napoje z bąbelkami od pewnego czasu skutecznie walczą o uwagę konsumenta. Występują w różnych formach. Określenie to coraz rzadziej może być utożsamiane z przesłodzonym płynem z bąbelkami czy zwykłą wodą sodową. Aromatyzowane wody gazowane czy wina musujące o niespotykanych smakach pojawiają się na rynku coraz liczniej i, według, ekspertów z Whole Foods Market, mogą być hitem sprzedaży 2018.

Trendy w żywności na rok 2018 – część 1

Źródło:

http://media.wholefoodsmarket.com

Autor:Aleksandra Zawadzka
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Nowości rynkowe

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.