Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Analiza sensoryczna piwa - szkolenie ON-LINE

Data: 08.11.2021 Miejsce: ON-LINE
Czas trwania: 6 h

Cel szkolenia

Nauka rozpoznawania i oceny bodźców sensorycznych na przykładzie różnych gatunków piwa. Doskonalenie technik
oceny sensorycznej – ugruntowanie również wcześniej zdobytej wiedzy. Poszerzenie wiedzy z zakresu konsumenckiej
oceny organoleptycznej.
Wstęp do analizy struktury jakości, elementy składowe – wpływ jakości handlowej na produkt w aspekcie atrybutów
sensorycznych. Wsparcie procesów opracowywania nowych produktów, zapewnienie stałości jakości produktów,
porównanie jakości produktów konkurencyjnych.
Nauka przykładowych wzorców zapachowych najczęściej występujących w piwie, oraz rozpoznawanie ich w piwie.
Nauka umiejętności profilowania prezentowanych produktów, w trakcie warsztatów, dzięki czemu uczestnicy nauczą
się przede wszystkim opisywania cech sensorycznych wykorzystując model matematyczny jak i przekazywania wiedzy
na temat piwa w sposób wyważony i przystępny oraz intrygowania markami własnymi wykorzystując profil
sensoryczny.

Szkolenie skierowane do

Szkolenie skierowane jest do pracowników działu produkcji, laboratoriów produkcyjnych, paneli sensorycznych,
pracowników PR, marketingu i sprzedaży oraz liderów panelu degustacyjnego, działów jakości oraz handlowców.

Program

Program szkolenia:
Dzień I (ok 3 godziny)
Ocena Jakości produktów spożywczych.
• Wstęp – odpowiedzialne spożycie alkoholi
• Obalanie alkoholowych i piwnych mitów
• Skąd wzięło się piwo? (historia piwa)
• Ciekawostki ze świata piwa.
• Podział surowców.
• Surowce - wpływ na smak i aromat.
• Etapy procesu - wpływ na smak i aromat.
• Podział związków zapachowych na przykładzie wzorców.
• Nauka technik oceny sensorycznej piwa, techniki oceny sensorycznej – ocena poszczególnych frakcji zapachowych
piwa. Opisywanie zapachów.
• Wzorce sensoryczne – nauka rozpoznawania i oceny natężenia bodźca, ocena profilowa na przykładzie: lager
zielona butelka (chlebowy, słodowy, nasłoneczniony), strong lager (słodowy, zbożowy, alkoholowy), czeski pilzner
(dwuacetyl, chmielowy, cierpki), weissbier (fenolowy - 2,4 vinyloguajakol, eugenol; kwaśny, drożdżowy, octan
izoamylu), witbier (cytrusowy, ziołowy, kwiatowy), dry stout (palony, kawowy, chlebowy, ocena pełni smakowej) –
warsztaty.
Dzień II (ok 3 godziny)
Czynniki kształtujące jakość produktów.
• Główne wady procesowe.
• Podział gatunkowy piw.
• Co jest ważniejsze smak czy zapach?
• Czy barwa piwa mówi o jego smaku?
• Czynniki wpływające na zafałszowania ocen.
• Ważkość poszczególnych wad sensorycznych (dyskusja z uczestnikami szkolenia).
• Cd. wzorce sensoryczne – nauka rozpoznawania i oceny natężenia bodźca, ocena profilowa na przykładzie:, bock -
koźlak (karmelowy, słodowy, alkoholowy, alkohole wyższe), ale (chmielowy, goryczka, owocowy, kwiatowy, ziemisty,
alkohole wyższe), piwo dymione (wędzony – guajakol), piwo klasztorne (alkoholowy, owocowy, rozgrzewający,
stęchły, słodki, drożdżowy), porter bałtycki (palony, orzechowy, pełnia smaku), lambic (kwaśny, octowy, słony,
owocowy, stajnia) – warsztaty
• Sensoryczne sposoby identyfikacji jakości piwa
• Jak rozpoznać dobre piwo ?
• Wady piwa.
• Wykrywanie wad i zmiany zapachów w piwie (warsztaty na piwie skażonym próbkami aromatów)
• Zabójcy piwa!
• Zaskakujący świat piwa.
Pytania, dyskusja, zakończenie.

Warunki uczestnictwa

Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze strony internetowej

https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2021/01/Program-144-ON-LINE_Analiza-sensoryczna-piwa_2021.pdf 

https://hamilton.com.pl/oferta/szkolenia/harmonogram-szkolen/    

 

Zapytaj organizatora o szczegóły

  • Wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych oraz marketing bezpośredni za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez podmioty Prokonsument Sp. z o.o. oraz Firmę właściciela powierzonych  materiałów na podstwaie umowy z portalem FoodFakty,  zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 204, z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800, z późń. zm.) w celu udostępnienia pobranych z portalu materiałów.

    Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do danych osobowych (zgodnie z wymogiem art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn