Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Analiza sensoryczna piwa - szkolenie STACJONARNE

Data: 24.10.2023 Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 6 h

Cel szkolenia

CEL / OPIS SZKOLENIA:
Nauka rozpoznawania i oceny bodźców sensorycznych na przykładzie różnych gatunków piwa. Doskonalenie technik oceny sensorycznej – ugruntowanie również wcześniej zdobytej wiedzy. Poszerzenie wiedzy z zakresu konsumenckiej oceny organoleptycznej.


Wstęp do analizy struktury jakości, elementy składowe – wpływ jakości handlowej na produkt w aspekcie atrybutów sensorycznych. Wsparcie procesów opracowywania nowych produktów, zapewnienie stałości jakości produktów, porównanie jakości produktów konkurencyjnych.


Nauka przykładowych wzorców zapachowych najczęściej występujących w piwie, oraz rozpoznawanie ich w piwie.
Nauka umiejętności profilowania prezentowanych produktów, w trakcie warsztatów, dzięki czemu uczestnicy nauczą się przede wszystkim opisywania cech sensorycznych wykorzystując model matematyczny jak i przekazywania wiedzy na temat piwa w sposób wyważony i przystępny oraz intrygowania markami własnymi wykorzystując profil sensoryczny.

Szkolenie skierowane do

UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do pracowników działu produkcji, laboratoriów produkcyjnych, paneli sensorycznych, pracowników PR, marketingu i sprzedaży oraz liderów panelu degustacyjnego, działów jakości oraz handlowców.

Program

PROGRAM SZKOLENIA:
1. Ocena Jakości produktów spożywczych.
• Wstęp – odpowiedzialne spożycie alkoholi
• Obalanie alkoholowych i piwnych mitów
• Skąd wzięło się piwo? (historia piwa)
• Podział surowców.
• Surowce - wpływ na smak i aromat.
• Etapy procesu - wpływ na smak i aromat.
• Podział związków zapachowych na przykładzie wzorców.
• Nauka technik oceny sensorycznej piwa, techniki oceny sensorycznej – ocena poszczególnych frakcji
zapachowych piwa. Opisywanie zapachów.
• Wzorce sensoryczne – nauka rozpoznawania i oceny natężenia bodźca, ocena profilowa na przykładzie: lager
zielona butelka (chlebowy, słodowy, nasłoneczniony), strong lager (słodowy, zbożowy, alkoholowy), czeski
pilzner (dwuacetyl, chmielowy, cierpki), weissbier (fenolowy - 2,4 vinyloguajakol, eugenol; kwaśny,
drożdżowy, octan izoamylu), witbier (cytrusowy, ziołowy, kwiatowy), dry stout (palony, kawowy, chlebowy,
ocena pełni smakowej) – warsztaty.
2. Czynniki kształtujące jakość produktów.
• Główne wady procesowe.
• Podział gatunkowy piw.
• Czynniki wpływające na zafałszowania ocen.

Ważkość poszczególnych wad sensorycznych (dyskusja z uczestnikami szkolenia).
• Cd. wzorce sensoryczne – nauka rozpoznawania i oceny natężenia bodźca, ocena profilowa na przykładzie:,
bock - koźlak (karmelowy, słodowy, alkoholowy, alkohole wyższe), APA/IPA (chmielowy, goryczka,
owocowy, kwiatowy, ziemisty, alkohole wyższe), piwo na słodach wędzonych (wędzony – guajakol), piwo
klasztorne (alkoholowy, owocowy, rozgrzewający, stęchły, słodki, drożdżowy), porter bałtycki (palony,
orzechowy, pełnia smaku), lambic (kwaśny, octowy, słony, owocowy, stajnia) – warsztaty
• Wady piwa.
• Zabójcy piwa!
• Zaskakujący świat piwa.
Pytania, dyskusja, zakończenie.

Warunki uczestnictwa

Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze strony internetowej:

https://hamilton.com.pl/oferta/szkolenia/harmonogram-szkolen/  

https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2021/12/Program-144-SEN-Analiza-sensoryczna-piwa_2023-.pdf

 

Zapytaj organizatora o szczegóły

  • Wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych oraz marketing bezpośredni za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez podmioty Prokonsument Sp. z o.o. oraz Firmę właściciela powierzonych  materiałów na podstawie umowy z portalem FoodFakty,  zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 204, z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800, z późń. zm.) w celu udostępnienia pobranych z portalu materiałów.

    Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do danych osobowych (zgodnie z wymogiem art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.