Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 24.10.2023 Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 6 h
CEL / OPIS SZKOLENIA:
Nauka rozpoznawania i oceny bodźców sensorycznych na przykładzie różnych gatunków piwa. Doskonalenie technik oceny sensorycznej – ugruntowanie również wcześniej zdobytej wiedzy. Poszerzenie wiedzy z zakresu konsumenckiej oceny organoleptycznej.
Wstęp do analizy struktury jakości, elementy składowe – wpływ jakości handlowej na produkt w aspekcie atrybutów sensorycznych. Wsparcie procesów opracowywania nowych produktów, zapewnienie stałości jakości produktów, porównanie jakości produktów konkurencyjnych.
Nauka przykładowych wzorców zapachowych najczęściej występujących w piwie, oraz rozpoznawanie ich w piwie.
Nauka umiejętności profilowania prezentowanych produktów, w trakcie warsztatów, dzięki czemu uczestnicy nauczą się przede wszystkim opisywania cech sensorycznych wykorzystując model matematyczny jak i przekazywania wiedzy na temat piwa w sposób wyważony i przystępny oraz intrygowania markami własnymi wykorzystując profil sensoryczny.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do pracowników działu produkcji, laboratoriów produkcyjnych, paneli sensorycznych, pracowników PR, marketingu i sprzedaży oraz liderów panelu degustacyjnego, działów jakości oraz handlowców.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Ocena Jakości produktów spożywczych.
• Wstęp – odpowiedzialne spożycie alkoholi
• Obalanie alkoholowych i piwnych mitów
• Skąd wzięło się piwo? (historia piwa)
• Podział surowców.
• Surowce - wpływ na smak i aromat.
• Etapy procesu - wpływ na smak i aromat.
• Podział związków zapachowych na przykładzie wzorców.
• Nauka technik oceny sensorycznej piwa, techniki oceny sensorycznej – ocena poszczególnych frakcji
zapachowych piwa. Opisywanie zapachów.
• Wzorce sensoryczne – nauka rozpoznawania i oceny natężenia bodźca, ocena profilowa na przykładzie: lager
zielona butelka (chlebowy, słodowy, nasłoneczniony), strong lager (słodowy, zbożowy, alkoholowy), czeski
pilzner (dwuacetyl, chmielowy, cierpki), weissbier (fenolowy - 2,4 vinyloguajakol, eugenol; kwaśny,
drożdżowy, octan izoamylu), witbier (cytrusowy, ziołowy, kwiatowy), dry stout (palony, kawowy, chlebowy,
ocena pełni smakowej) – warsztaty.
2. Czynniki kształtujące jakość produktów.
• Główne wady procesowe.
• Podział gatunkowy piw.
• Czynniki wpływające na zafałszowania ocen.
Ważkość poszczególnych wad sensorycznych (dyskusja z uczestnikami szkolenia).
• Cd. wzorce sensoryczne – nauka rozpoznawania i oceny natężenia bodźca, ocena profilowa na przykładzie:,
bock - koźlak (karmelowy, słodowy, alkoholowy, alkohole wyższe), APA/IPA (chmielowy, goryczka,
owocowy, kwiatowy, ziemisty, alkohole wyższe), piwo na słodach wędzonych (wędzony – guajakol), piwo
klasztorne (alkoholowy, owocowy, rozgrzewający, stęchły, słodki, drożdżowy), porter bałtycki (palony,
orzechowy, pełnia smaku), lambic (kwaśny, octowy, słony, owocowy, stajnia) – warsztaty
• Wady piwa.
• Zabójcy piwa!
• Zaskakujący świat piwa.
Pytania, dyskusja, zakończenie.
Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze strony internetowej:
https://hamilton.com.pl/oferta/szkolenia/harmonogram-szkolen/
Zapytaj organizatora o szczegóły