Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Carrefour podejmuje kolejne działania realizując cele programu Act For Food. W wybranych sklepach sieci klienci znajdą specjalną strefę „Małego Farmera” z ekologicznymi produktami dla dzieci.
Celem Carrefour jest zostać światowym liderem w zakresie zmiany żywienia poprzez oferowanie klientom żywności wysokiej jakości, zdrowej i w rozsądnej cenie. Sieć chce również demokratyzować żywność ekologiczną, by stała się dostępna dla wszystkich. W tych staraniach nie zapomina o najmłodszych, których dieta powinna kształtować dobre nawyki żywieniowe na przyszłość i składać się z produktów najwyższej jakości.
Aby ułatwić rodzicom wybór spośród szerokiej gamy produktów, w wybranych sklepach sieci powstały strefy „Małego Farmera”, które stały się częścią „Zdrowej Półki”. Celem konceptu jest zebranie w jednym miejscu sklepu wszystkich zdrowych produktów przeznaczonych specjalnie dla dzieci. Większość asortymentu stanowią produkty ekologiczne, jednak znaleźć tam można także produkty dla diabetyków oraz produkty bezglutenowe. W ofercie jest ponad 60 artykułów między innymi przekąski, słodycze, kaszki i deserki, ale także makaron czy oliwa. Obecnie strefa znajduje się w kilku sklepach Carrefour, m.in. w centrum handlowym Arkadia, Reduta, Targówek oraz w Galerii Wileńskiej w Warszawie, a także w wybranych sklepach w Krakowie, Gdańsku i Toruniu. Sieć planuje dalsze wdrożenie projektu w kolejnych sklepach m.in. we Wrocławiu oraz dalszy rozwój oferty dla dzieci.
Koncept „Zdrowej Półki” to jeden z 6 tzw. actów ogłoszonych przez Carrefour w ramach programu konkretnych działań Act for Food. Klienci znajdą na niej produkty dietetyczne i dla diabetyków, żywność bogatą w składniki odżywcze, bio, bez laktozy, bez glutenu oraz produkty dla wegan i wegetarian. Już teraz dostępnych jest 1500 takich produktów. Sieć pragnie też m.in. rozszerzać ofertę produktów Carrefour BIO oraz produktów wegańskich, a także całkowicie wycofać ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego do 2025 roku. Ponadto, podejmuje intensywne działania na rzecz wsparcia polskiego rolnictwa m.in. poprzez podpisywanie kontraktów farmerskich z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców z lokalnych upraw oraz przekazanie dwóch grantów przez Fundację Carrefour o łącznej wartości bliskiej 185 000 EUR na rzecz rozwoju rolnictwa ekologicznego dla Fundacji AgriNatura oraz Społecznego Instytut Ekologicznego.
Przeczytaj także
IV Narodowy Kongres Żywieniowy Instytutu Żywności i Żywienia, organizowany w dniach 25-26 stycznia br., będzie okazją do zaprezentowania zmodyfikowanej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej dzieci i młodzieży...
Grupa Carrefour zobowiązała się, że do 2022 roku zredukuje masę opakowań marki własnej o 5% w stosunku do 2017 roku. W sklepach Carrefour Polska dostępne są już pierwsze takie produkty, w opakowaniach których sieć zmniejszyła ilość plastiku. Troska o środowisko naturalne od wielu lat stanowi jeden z priorytetów...
Odsetek Polaków zmagających się z nadwagą i otyłością stale wzrasta, także w grupie najmłodszych. Instytut Żywności i Żywienia apeluje o podjęcie efektywnych programów profilaktyki i leczenia otyłości oraz zapowiada program IV Narodowego Kongresu Żywieniowego 2019, który będzie dotyczył tego obszaru. Zapraszamy!...
Carrefour Polska stale ulepsza i rozwija Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). W tym celu wśród klientów sieci przeprowadzone zostało badanie dotyczące widoczności i zrozumienia oznaczeń...