Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Carrefour Polska zbadał zrozumienie Uproszczonego Systemu Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) wśród klientów

Kategoria: Biznes Fakty, Prawo Żywnościowe, Składniki Żywności

Carrefour Polska stale ulepsza i rozwija Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). W tym celu wśród klientów sieci przeprowadzone zostało badanie dotyczące widoczności i zrozumienia oznaczeń. Jego wyniki posłużą do dalszego rozwoju systemu, a omówione zostały podczas czwartego Komitetu Naukowego SENS.

Carrefour, realizując założenia transformacji żywieniowej, dokłada wszelkich starań, aby system SENS był czytelny i rozpoznawalny. Ze względu na fakt, iż oznaczenie znajduje się już na ponad 100 produktach, sieć postanowiła sprawdzić rozpoznawalność systemu. Badanie, przeprowadzone w kwietniu w sklepach stacjonarnych oraz poprzez ankietę online na próbie 3000 klientów, udowodniło, że oznaczenia pomagają zrozumieć informacje żywieniowe zamieszczone na opakowaniu, grafiki są zrozumiałe i łatwo je zapamiętać. Przebadani klienci docenili także Carrefour jako markę odpowiedzialną społecznie. Wskazali również, że firma powinna nadal pracować nad rozpoznawalnością systemu, np. poprzez działania komunikacyjne.

Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) stanowi innowację w branży spożywczej, a Carrefour Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którymgo wdrożono. Efektywny rozwój systemu jest dla nas bardzo ważny, stąd badanie, które przeprowadziliśmy wśród naszych klientów. Jego celem było sprawdzenie widoczności i zrozumienia systemu SENS oraz opracowanie definicji klas SENS najbardziej odpowiadających konsumentom. Na ich podstawie wypracujemy rozwiązania, które wzmocnią komunikację SENS w formie najbardziej dostosowanej do oczekiwań klientów Carrefour – powiedziała Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Wyniki badania zostały omówione podczas czwartego Komitetu Naukowego SENS. W jego skład wchodzi kilkunastu przedstawicieli kluczowych instytucji, uczelni, organizacji naukowych i konsumenckich, a także przedstawicieli Carrefour. Są wśród nich m.in. eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie oraz Federacji Konsumentów. Eksperci podczas spotkania dyskutowali na temat możliwości wdrożenia rekomendacji klientów i ulepszenia rozpoznawalności systemu.

Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania produktu i informują konsumentów o  zalecanej częstotliwości ich spożywania opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu. Jest to system pozytywny. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego. SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

Produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 roku – obecnie jest ich ponad 100. System obejmuje artykuły spożywcze marek własnych Carrefour. Gama produktów SENS jest stale rozbudowywana. Do końca 2018 roku w sklepach sieci Carrefour znajdzie się 250 produktów oznakowanych SENS, a do końca 2019 roku – 570 produktów.

Zapraszamy do zapoznania się z Przeglądem dobrowolnych systemów znakowania wartością odżywczą w ramach wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011

Autor: Carrefour Polska

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn