Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wspracie liderów rynku dla systemu Traffic Lights

Kategoria: Biznes

Jak donosi politico.eu, sześć czołowych firm z branży spożywczej potwierdziło w zeszły czwartek, że są skłonne do wprowadzenia systemu znakowania wartości odżywczej produktów spożywczych opartego na sygnalizacji świetlnej (Traffic Lights Labelling System)

Na spotkaniu UE dotyczącym diety, aktywności fizycznej i zdrowia w Luksemburgu przedstawiciele przemysłu stwierdzili, że ich oświadczenie dotyczące dobrowolnego znakowania nie jest ostateczne, jednak w chwili obecnej zdecydowali się na użycie schematu oznaczonego kolorami dla oznaczania niezdrowych składników bazując na wskazanej wielkości porcji.

Na proponowanych etykietach zostaną wymienione ilości tłuszczu, tłuszczów nasyconych, cukru i soli, z zieloną, żółtą lub najbardziej kontrowersyjną czerwoną zakładką u góry, w zależności od zawartości.

"Wierzymy, że kolory są dziś potrzebne,  i wiemy, że konsumenci doceniają to i polubią"- powiedział David Coleman z firmy Mars, jednej z sześciu firm odpowiedzialnych za cały projekt nazwany Evolved Nutrition Label Initiative.

Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo i Unilever zainicjowały inicjatywę Evolved Nutrition Label poprzez utworzenie grupy zadaniowej, która zajmuje się integracją wielkości porcji w istniejącym systemie RI (Reference Intakes) z systemem oznaczeń kolorami, stosowanym w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Ostatecznym celem wszystkich niżej podpisanych firm jest wprowadzenie solidnego systemu oznaczania wartości odżywczej, który pomaga konsumentom w podejmowaniu zrównoważonych i świadomych wyborów.

Wszystkie firmy zgadzają się, że ważne jest, aby konsumenci posiadali treściwy, spójny i jednolity system oznaczania wartości odżywczej w całej Europie, zgodny z obowiązującymi przepisami UE. Oprócz przeformułowania i wprowadzenia innowacji w produktach, kluczową rolę w zapewnianiu zdrowszych wyborów konsumenckich odgrywać będą mniejsze rozmiary porcji, dlatego też powinny zostać uznane za takie w ramach zmienionego schematu oznaczania wartości odżywczej. Wszystkie firmy zobowiązują się do przyspieszenia prac na poziomie europejskim, aby móc zintegrować oba ulepszenia (kodowanie kolorami i wspieranie mniejszych rozmiarów porcji) w obecnym systemie RI.

Jednak grupy walczące o zdrowie konsumentów pomimo, że patrzą przychylnie na znakowanie produktów kolorami to  krytykują one pomysł wykorzystania wielkości porcji jako podstawy.

"Jest to system wprowadzający w błąd" - powiedziała Emma Calvert, dyrektor ds. polityki żywnościowej w Europejskim Stowarzyszeniu Konsumentów (BEUC). "Większość wielkości porcji nie uwzględnia faktycznej ilości ciastek, chipsów lub sera spożywanych przez konsumentów"powiedziała Calvert po wzięciu udziału w spotkaniu.

Krytycy systemów sygnalizacji świetlnej z przemysłu spożywczego, zwłaszcza w sektorze mleczarskim uważają, że podkreślają one niezdrowe substancje, ignorując pozytywne składniki odżywcze.

Firmy mają nadzieję, że dzięki promowaniu dobrowolnego standardu uda im się odeprzeć krajowe programy (których pojawia się coraz więcej), takich jak np. francuski Nutri-score. Harmonogram szerokiej adopcji nie jest jeszcze jasny - powiedział Coleman, zauważając możliwość testowania systemu na kilku rynkach.

Autor:Jakub Ostaszewski
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Znakowanie żywności

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.