Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wartość odżywcza - znakowanie kolorami – wniosek Francji trafił do Komisji Europejskiej

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności , Biznes

We Francji, pod koniec kwietnia na spotkaniu z ministrem zdrowia Marisol Touraine niektórzy producenci i dystrybutorzy żywności podpisali dokument, w którym zobowiązali się do znakowania wartości odżywczej za pomocą kolorowych symboli. Kolor, na tle którego umieszczona będzie dana wartość liczbowa ma sygnalizować czy wartość ta nie jest niepokojąco wysoka. Ostrzeżeniem dla konsumentów ma być wtedy, zwracające uwagę, pomarańczowe lub czerwone tło.

Podpisanie deklaracji to nowy etap w rozwoju uproszczenia procesu informowania konsumentów o wartości odżywczej produktów żywnościowych.

W marcu ubiegłego roku przeprowadzono eksperyment celem wskazania najskuteczniejszego sposobu na wyrażenie wartości odżywczej na etykietach środków spożywczych. W sklepach we Francji pojawiły się produkty, na których opakowaniach wartość odżywcza była graficznie wyrażona na 4 różne sposoby. Na podstawie wyników eksperymentu wyłoniono system, który wydawał się być najbardziej czytelny i sprzyjał dokonywaniu zdrowszych wyborów konsumenckich – jest nim właśnie system kolorystycznego znakowania wartości odżywczej. Wykazano, iż jest on łatwy do zrozumienia  i stanowi dobre narzędzie, umożliwiające konsumentom jednoznaczne porównanie produktów oraz podjęcie świadomej decyzji zakupowej.

System kolorystycznego znakowania wartością odżywczą został pozytywnie przyjęty przez najważniejsze instytucje zajmujące się zdrowiem publicznym oraz interesami konsumentów we Francji m.in. Generalną Dyrekcję Zdrowia i Generalną Dyrekcję Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na ich wniosek Francja wystosowała do Komisji Europejskiej podanie o dopuszczenie do stosowania systemu kolorystycznego znakowania wartością odżywczą przez francuskich producentów i dystrybutorów żywności. Komisja Europejska ma w ciągu najbliższych 3 miesięcy wydać oficjalną opinię w tej sprawie.

Źródło:

Etiquetage nutritionnel simplifié : une nouvelle étape !

http://www.clcv.org/communiques-de-presse/etiquetage-nutritionnel-simplifie-une-nouvelle-etape.html

Autor:FoodFakty
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Dodatki i składniki

  • 08.03.2017

    Kolorowe etykiety

    Sześć największych firm z branży spożywczej planuje wprowadzić kolorowe oznaczenia wartości odżywczej na swoich produktach – kolory mają przypominać sygnalizację świetlną co ma ułatwić ich zrozumienie przez konsumentów.

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.