Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Kolorowe etykiety

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności, Biznes

Sześć największych firm z branży spożywczej (Coca-Cola, Mars, Mondelēz, Nestlé, Pepsi oraz Unilever) planuje wprowadzić kolorowe oznaczenia wartości odżywczej na swoich produktach – kolory mają przypominać sygnalizację świetlną co ma ułatwić ich zrozumienie przez konsumentów.

Jak donosi Politico.eu, nowy system ma być dostępny dla wszystkich zainteresowanych firm w Europie w celu uniknięcia zbyt dużej różnorodności oznaczeń na etykietach produktów. Pozwoli on również oszczędzić wiele pracy związanej z ustaleniami prawnymi w wielu krajach.

Głównym celem nowego znakowania wartości odżywczej ma być zwrócenie uwagi konsumenta na sposób odżywiania oraz walka z otyłością.

Dodatkowo firmy chcą zmniejszyć porcje swoich produktów, co również ma mieć wpływ na zmniejszenie spożycia cukrów i tłuszczy, jednak za ruchem tym kryje się też propozycja zmiany oznaczeń na etykietach co pozwoli producentom ograniczyć występowanie czerwonego, ostrzegawczego koloru na etykiecie (obecnie przeliczenie na 100 g produktu – jednak wiele produktów waży mniej niż 100g).

Wielu promotorów zdrowego odżywiania całkowicie zgadza się na wprowadzenie nowego systemu oznaczeń, jednak pojawiają się również głosy przeciwne. Przeciwnicy twierdzą, że nie ma dowodów na to, że kolorowe etykiety zredukują otyłość, cukrzycę i inne choroby w społeczeństwie. Pojawiają się również obawy, że inne duże firmy (np. Kellogg, Danone, Kraft-Heinz i Ferrero) nie zaangażują się w projekt i nadal będzie potrzeba wprowadzenia odgórnych regulacji prawnych. 

Autor: Jakub Ostaszewski

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.