Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Trend „czystej etykiety” wciąż się rozpowszechnia, jednak czy konsumenci naprawdę czytają etykiety?

Kategoria: Biznes

Portal spożywczy FoodFakty informuje: Etykieta jest dla producenta żywności najlepszą drogą przekazania konsumentowi informacji o swoim produkcie, jednak według ankiety przeprowadzonej przez firmę Bernstein, aż połowa konsumentów (48%) zadeklarowała, że nie ufa etykietom. Co więcej ankieta przeprowadzona przez International Food Information Council pokazała, że tylko 8% ankietowanych wskazało producentów żywności jako źródło zaufanej informacji o produkcie.

Według badania przeprowadzonego przez firmę C+R Research 69% konsumentów deklaruje, że czytanie etykiety ma wpływ na decyzje o zakupie danego produktu. Stwierdzono także, że jeden na czterech konsumentów regularnie czyta etykiety wszystkich kupowanych produktów spożywczych.

Na podstawie badania C+R Research wyodrębniono cztery typu konsumentów z podziałem na wiek oraz płeć:

  • Prostota najważniejsza – Stanowią 47% wszystkich konsumentów. Polegają na wszelkiego rodzaju komunikatach takich jak oświadczenia FDA, znaki jakości czy też oświadczenia producentów żywności. Według przeprowadzonej ankiety 67% spośród tych konsumentów nie czyta etykiet produktów, którym ufa. Ze względu na płeć 29% stanowią mężczyźni natomiast 71% kobiety. Według podziału ze względu na pokolenie 45% konsumentów nalężących do tej grupy stanowią Milenialsi (urodzeni pomiędzy rokiem 1980 a 2000), 32% pochodzi z Pokolenia X (1960-1980), a 23% to tzw. Baby Boomers (1946-1964).

  • Konsekwentni – typ konsumenta, który podchodzi do zakupów dobrze przygotowany. Są konsumentami lojalnymi wobec firm, którym ufają, a także są świadomi, że produkty, które spożywają mają wpływ na ich zdrowie. 72% spośród tych konsumentów odejdzie od produktu, jeśli ten przestanie być komunikowany jako zdrowy i wartościowy. Stanowią 20% wszystkich konsumentów. Spośród nich 20% stanowią mężczyźni, natomiast 80% kobiety. 28% konsumentów Konsekwentnych jest Milenialsami, 26% pochodzi z Pokolenia X, a 46% to Baby Boomers.

  • Nie martwiący się – konsumenci tego typu nie mają czasu, ani środków, aby zastanawiać się nad etykietami. Szukają produktów tanich i wygodnych; 92% z nich nie zwraca uwagi na etykiety produktów, które kupuje regularnie Stanowią 18% wszystkich konsumentów. Spośród nich 27% stanowią mężczyźni, natomiast 72% kobiety. 23% konsumentów „Nie martwiących się” jest Milenialsami, 41% pochodzi z Pokolenia X, a 36% to Baby Boomers.

  • Zrównoważeni – wyznają teorię „wszystko można, ale z umiarem”; zwracają uwagę na etykiety jednak nie przejmują się nimi za bardzo; 80% konsumentów „Zrównoważonych” zwraca większą uwagę na dodatek składników takich jak błonnik czy białko, niż na składniki niepożądane. Stanowią 15% wszystkich konsumentów. Spośród nich 26% stanowią mężczyźni, natomiast 74% kobiety. 27% konsumentów Zrównoważonych jest Milenialsami, 28% pochodzi z Pokolenia X, a 45% to Baby Boomers.

Główne zmartwienia różnych pokoleń:

Milenialsi zwracają głównie uwagę na zawartość cukru oraz białka w produkcie. Zwracają uwagę na produkty naturalne i organiczne oraz produkty bez dodatku konserwantów. Spośród wszystkich pokoleń, są najbardziej zainteresowani produktami bezglutenowymi, wegańskimi oraz z oznaczeniem Fair Trade.

Osoby z Pokolenia X szukają głównie okazji produktowych. Zwracają także uwagę na produkty naturalne oraz produkty bez obecności hormonów. W produkcie liczy się dla nich zawartość cukru oraz tłuszczy nasyconych. Spośród wszystkich pokoleń zwracają najmniejszą uwagę na skład produktu oraz dodatki. Wielu z nich jest zaliczanych do kategorii konsumentów „nie martwiących się”.

Baby Boomers jest pokoleniem zwracającym uwagę na zawartość cukru, sody, sztucznych słodzików oraz tłuszczy nasyconych w produkcie. Poziom cukru i tłuszczu w produkcie ma dla nich największe znaczenie w trakcie dokonywania wyborów zakupowych

Źródła:

  1. http://crresearch.com/blog/clean-labels-consumer-concerns

Autor: Jakub Ostaszewski

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.