Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Clean Label Trend – czy dotyczy również branży mięsnej?

Kategoria: Biznes

Wzrost zainteresowania konsumentów etykietami zawierającymi takie zwroty jak „naturalny”, „lokalny”, „wolny od…” dotyczy również produktów z rynku mięsnego. Jednak w odróżnieniu od innych gałęzi przemysłu spożywczego dyskusja o etykietach na produktach mięsnych staje się bardziej skomplikowana, głównie ze względu na wiele czynników mających wpływ na produkt, takich jak np. dbałość o inwentarz żywy, proces uboju czy też obróbka technologiczna.

Jak wynika z danych zebranych przez firmę Nielsen w latach 2011 do 2015 nastąpił spadek w sprzedaży mięsa tradycyjnego o 4,6%. Dla porównania sprzedaż produktów oznaczonych jako „naturalne” wzrosła o 14,6%, „wolne od antybiotyków” o 28,7%, „wolne od hormonów”  o 28,6% oraz „organiczne” aż o 44%. W tym samym czasie sprzedaż produktów oznaczonych jako minimalnie przetworzone spadła o 1,6%.*

Co prawda sprzedaż mięsa tradycyjnego wciąż dominuje na rynku, jednak szybki wzrost zainteresowania produktami z oznaczeniami na etykietach może w znacznym stopniu zmienić tę sytuację. Jak wynika z raportu coraz więcej dostawców żywności oraz restauracji deklaruje zakup wyłącznie produktów wolnych od antybiotyków/hormonów.

* Nielsen FreshFacts historical data, 2011-2015 – dane dla U.S.

Źródła:

  1. WEIGHING CONSUMERS' GROWING APPETITE FOR 'CLEAN' MEAT LABELING, Nielsen

Autor: Jakub Ostaszewski

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.