Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Clean Label Trend – czy dotyczy również branży mięsnej?

Kategoria: Biznes

Wzrost zainteresowania konsumentów etykietami zawierającymi takie zwroty jak „naturalny”, „lokalny”, „wolny od…” dotyczy również produktów z rynku mięsnego. Jednak w odróżnieniu od innych gałęzi przemysłu spożywczego dyskusja o etykietach na produktach mięsnych staje się bardziej skomplikowana, głównie ze względu na wiele czynników mających wpływ na produkt, takich jak np. dbałość o inwentarz żywy, proces uboju czy też obróbka technologiczna.

Jak wynika z danych zebranych przez firmę Nielsen w latach 2011 do 2015 nastąpił spadek w sprzedaży mięsa tradycyjnego o 4,6%. Dla porównania sprzedaż produktów oznaczonych jako „naturalne” wzrosła o 14,6%, „wolne od antybiotyków” o 28,7%, „wolne od hormonów”  o 28,6% oraz „organiczne” aż o 44%. W tym samym czasie sprzedaż produktów oznaczonych jako minimalnie przetworzone spadła o 1,6%.*

Co prawda sprzedaż mięsa tradycyjnego wciąż dominuje na rynku, jednak szybki wzrost zainteresowania produktami z oznaczeniami na etykietach może w znacznym stopniu zmienić tę sytuację. Jak wynika z raportu coraz więcej dostawców żywności oraz restauracji deklaruje zakup wyłącznie produktów wolnych od antybiotyków/hormonów.

* Nielsen FreshFacts historical data, 2011-2015 – dane dla U.S.

Źródła:

  1. WEIGHING CONSUMERS' GROWING APPETITE FOR 'CLEAN' MEAT LABELING, Nielsen

Autor:Jakub Ostaszewski
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.