Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Grupa Carrefour zobowiązała się, że do 2022 roku zredukuje masę opakowań marki własnej o 5% w stosunku do 2017 roku. W sklepach Carrefour Polska dostępne są już pierwsze takie produkty, w opakowaniach których sieć zmniejszyła ilość plastiku.
Troska o środowisko naturalne od wielu lat stanowi jeden z priorytetów strategii odpowiedzialnego biznesu Carrefour. Ponadto, sieć mając ambicję zostania liderem transformacji żywieniowej, podejmuje globalne wyzwania, jakie stoją przed handlem, m.in. w zakresie poszanowania środowiska naturalnego.
Mniejsza gramatura opakowań
W ramach realizacji jednego ze zobowiązań w tym obszarze - redukcji masy opakowań – Carrefour Polska zmniejszył gramaturę opakowań płatków Crumbies. Tylko w tym roku pozwoliło to zredukować wykorzystanie plastiku w tych opakowaniach o ¾ tony. Na przełomie roku planowane jest zmniejszenie opakowań kolejnej grupy produktów.
Bioróżnorodność
Carrefour podejmuje także wiele innych inicjatyw związanych z ochroną środowiska, które mają na celu zachowanie bioróżnorodności i dbanie o zasoby przyrodnicze, a w konsekwencji zapewnienie dobrej przyszłości dla kolejnych pokoleń. Sieć rozwija ofertę produktów marki własnej z certyfikatem MSC, który daje pewność, że ryby i owoce morza pochodzą ze zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska połowów.
Certyfikat FSC®
Firma posiada też produkty ze znakiem certyfikatu FSC® (FSC® N002747), który informuje, że dane artykuły zostały wytworzone zgodnie z zasadami odpowiedzialnej gospodarki leśnej (FSC® N002747). Jest również członkiem Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), mającego na celu propagowanie odpowiedzialnego zarządzania uprawą palm oleistych oraz stosowania oleju palmowego pochodzącego ze sprawdzonych i certyfikowanych źródeł.
Dopasowana oferta
Ponadto, Carrefour Polska dąży do tego, aby właściwie komponować swoją ofertę i kontrolować jakość produktu w marce własnej na każdym etapie łańcucha dostaw, a także promuje zrównoważone praktyki produkcji. Przykładem takiego działania jest również linia produktów „Jakość z Natury Carrefour” opracowana we współpracy z rolnikami, hodowcami i producentami z wykorzystaniem metod zrównoważonego rolnictwa.
Przeczytaj także
Obecnie, najważniejszym trendem w światowym spożycia owoców morza, przekładającym się na ich zwiększony popyt, jest odpowiedzialnie pozyskiwanie (sustainability) oraz identyfikalność produktu (traceability). Badanie, w którym wzięło udział ponad 25 000 respondentów z 20 krajów pokazuje, że bezpieczny i zrównoważony rozwój jest przyczyną szybkiego, globalnego wzrostu zakupu owoców morza.
Carrefour Polska stale ulepsza i rozwija Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). W tym celu wśród klientów sieci przeprowadzone zostało badanie dotyczące widoczności i zrozumienia oznaczeń...
W sklepach sieci Carrefour pojawił się nowy produkt gamy „Jakość z Natury Carrefour”. Jest to szynka gotowana pochodząca z wybranych gospodarstw we Francji, spełniających wysokie