Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Carrefour zmniejsza ilość plastiku w opakowaniach marki własnej - pierwsze produkty na półkach w Polsce

Kategoria: Biznes

Grupa Carrefour zobowiązała się, że do 2022 roku zredukuje masę opakowań marki własnej o 5% w stosunku do 2017 roku. W sklepach Carrefour Polska dostępne są już pierwsze takie produkty, w opakowaniach których sieć zmniejszyła ilość plastiku.

Troska o środowisko naturalne od wielu lat stanowi jeden z priorytetów strategii odpowiedzialnego biznesu Carrefour. Ponadto, sieć mając ambicję zostania liderem transformacji żywieniowej, podejmuje globalne wyzwania, jakie stoją przed handlem, m.in. w zakresie poszanowania środowiska naturalnego.

Mniejsza gramatura opakowań

W ramach realizacji jednego ze zobowiązań w tym obszarze - redukcji masy opakowań – Carrefour Polska zmniejszył gramaturę opakowań płatków Crumbies. Tylko w tym roku pozwoliło to zredukować wykorzystanie plastiku w tych opakowaniach o ¾ tony. Na przełomie roku planowane jest zmniejszenie opakowań kolejnej grupy produktów.

Bioróżnorodność

Carrefour podejmuje także wiele innych inicjatyw związanych z ochroną środowiska, które mają na celu zachowanie bioróżnorodności i dbanie o zasoby przyrodnicze, a w konsekwencji zapewnienie dobrej przyszłości dla kolejnych pokoleń. Sieć rozwija ofertę produktów marki własnej z certyfikatem MSC, który daje pewność, że ryby i owoce morza pochodzą ze zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska połowów.

Certyfikat FSC®

Firma posiada też produkty ze znakiem certyfikatu FSC® (FSC® N002747), który informuje, że dane artykuły zostały wytworzone zgodnie z zasadami odpowiedzialnej gospodarki leśnej (FSC® N002747). Jest również członkiem Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), mającego na celu propagowanie odpowiedzialnego zarządzania uprawą palm oleistych oraz stosowania oleju palmowego pochodzącego ze sprawdzonych i certyfikowanych źródeł.

Dopasowana oferta

Ponadto, Carrefour Polska dąży do tego, aby właściwie komponować swoją ofertę i kontrolować jakość produktu w marce własnej na każdym etapie łańcucha dostaw, a także promuje zrównoważone praktyki produkcji. Przykładem takiego działania jest również linia produktów „Jakość z Natury Carrefour” opracowana we współpracy z rolnikami, hodowcami i producentami z wykorzystaniem metod zrównoważonego rolnictwa.

Autor: Carrefour

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.