Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Brytyjsko-amerykańskie porozumienie
The Coca-Cola Company zapłaci ponad 4 miliardy euro za wykupienie Costa Coffee od brytyjskiego koncernu Whitbread, który skupi się na rozwijaniu swojej sieci hoteli Premier Inn w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Whitbread poinformował pod koniec sierpnia br., że podpisana z amerykańską korporacją umowa opiewać będzie na 3,9 miliarda funtów (18,5 miliarda złotych).
Korzystne rozwiązanie
Brytyjskie przedsiębiorstwo, będące właścicielem licznych kawiarni, restauracji i hoteli, planowało na początku 2018 r. ustanowić Costa Coffee osobną firmą, jednak przedstawiciele firmy ogłosili, że sprzedaż sieci kawiarni będzie rozwiązaniem bardziej korzystnym i zyskownym z punktu widzenia akcjonariuszy. Prezes Whitbread, Alison Brittain, zapowiedziała, że w najbliższej przyszłości koncern planuje skoncentrować swoje wysiłki na rozbudowie sieci hoteli Premier Inn.
Największa sieć kawiarni w UK
Costa Coffee, największa sieć kawiarni na Wyspach Brytyjskich, została przejęta przez korporację z Dunstable w 1995 roku za cenę 19 milionów funtów (91 milionów złotych), posiadając wówczas 39 lokali. Obecnie Costa Coffee to 2400 kawiarni w samej tylko Wielkiej Brytanii oraz 1400 kolejnych w 31 innych krajach.
„Wspaniała wiadomość dla akcjonariuszy”
Przedstawiciele Whitbread zapowiedzieli, że zyski ze sprzedaży Costy zostaną wykorzystane na spłatę długów oraz zasilenie funduszu emerytalnego. „Ta transakcja to wspaniała wiadomość dla akcjonariuszy – udało nam się uczynić z Costa Coffee markę o strategicznej pozycji i znaczącej wartości na rynku, dzięki czemu ma ona duży potencjał do dalszego rozwoju na arenie międzynarodowej”, stwierdziła Birttain podczas ogłoszenia porozumienia z Coca-Colą.
Coca-Cola wkracza na rynek gorących napojów
Prezes The Coca-Cola Company, James Quincey, podreślił natomiast, że „Costa wniesie do Coca-Coli bogate doświadczenie i szereg nowych możliwości na rynku kawy. Z kolei nasze zaplecze może stworzyć dla niej szansę rozwoju w skali globalnej. Gorące napoje to jeden z niewielu segmentów rynku, w których Coca-Cola nie posiadała dotychczas powszechnie rozpoznawalnej marki. Costa Coffee umożliwi nam wejście w tej kategorii na globalny rynek”.
Źródła:
https://www.whitbread.co.uk/media/press-releases/2018/31-08-2018
https://www.efeagro.com/noticia/coca-cola-comprara-cafeterias-costa/
Przeczytaj także
Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł, że nie ma powodu, by poczwórny kształt czekoladowego batonika KitKat był zastrzeżony na terenie Unii Europejskiej. Werdykt stanowi poważny cios dla Nestlé, producenta batoników, który przez ostatnich 11 lat walczył w europejskich sądach o zastrzeżenie wyglądu swojego wyrobu.
Nestlé zapłaciło 7,15 mld dolarów (26 mld zł) za prawo do sprzedaży kawy ziarnistej i napojów Starbucksa w sklepach spożywczych na całym świecie. Szwajcarski koncern zobowiązał się również do płacenia Starbucksowi tantiemów...
Technologię ważenia firmy Ishida cechuje najwyższa dokładność, pozwalając wiodącemu producentowi płatków z Polski na uzyskanie doskonałej wydajności wspierając utrzymanie stałej pozycji marki w zakresie...