Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nestlé kupuje marki Starbucksa

Kategoria: Biznes

Kolejny krok w branży kawowej

Nestlé zapłaciło 7,15 mld dolarów (26 mld zł) za prawo do sprzedaży kawy ziarnistej i napojów Starbucksa w sklepach spożywczych na całym świecie. Szwajcarski koncern zobowiązał się również do płacenia Starbucksowi tantiemów z przyszłych zysków. Nestlé, będące właścicielem marek kawy Nespresso i Taster’s Choice, doda do swojej oferty produkty Starbucks, Seattle’s Best Coffee, Starbucks Reserve, Teavana oraz Starbucks VIA. Transakcja jest kolejnym krokiem Nestlé w branży kawowej. W ubiegłym roku firma wykupiła 68% udziałów w Blue Bottle Coffee oraz w Chameleon Cold-Brew, działającym w ruchu fair-trade i dostarczającym ekologiczną, gotową do spożycia kawę oraz koncentraty kawy.

Ekspansja w nowych sektorach

„Kontrakt ze Starbucksem to ważny element strategii działań Nestlé na rynku kawy, która stanowi obecnie najprężniej rozwijającą się kategorię naszych produktów”, mówił prezes koncernu, Mark Schneider. Nestlé uczyniło z kawy jeden ze swoich priorytetów, a postawienie na produkty Starbucksa oznacza włączenie do oferty jednej z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek w branży. Pozwoli to szwajcarskiej firmie na większą ekspansję w sektorze gotowych napojów, popularnych wśród konsumentów ceniących wygodę, którzy rezygnują z typowych słodzonych napojów na rzecz zdrowszych alternatyw, jak herbata, woda czy właśnie kawa.

Zmiany i innowacje

Nestlé modyfikowało swój model biznesowy przez dużą część ubiegłego roku w celu zwiększenia obrotów, po tym jak fundusz hedgingowy inwestora Daniela Loeba wykupił zeszłego lata 1,25% udziałów w firmie i zasugerował zmiany, które powinny zostać wprowadzone przez koncern, w tym innowacje w obszarze kluczowych sektorów biznesu. Nestlé zdecydowało się również w ostatnim czasie na sprzedaż swoich amerykańskich linii słodyczy koncernowi Ferrero Group za 2,8 mld dolarów (10,2 mld zł).

Umocnienie pozycji na rynku

Jeszcze przed wykupieniem większości akcji Blue Bottle Coffee i przejęciem Chameleon Cold-Brew w ubiegłym roku, Nestlé było ważnym graczem na rynku kawy, głównie za sprawą marek Taster’s Choice, Nescafé i Nespresso. Po nabyciu marek Starbucksa pozycja szwajcarskiego koncernu jeszcze się umocni, co prawdopodobnie wiązać się będzie z zacieśnieniem relacji z dostawcami oraz możliwością twardszych negocjacji z sieciami handlowymi. Transakcja wydaje się być rozsądnym posunięciem z punktu widzenia wewnętrznych celów firmy. Jak pokazała sprzedaż marek słodyczy Ferrero oraz  najnowszy kontrakt ze Starbucksem, Nestlé nie ma zamiaru poprzestać na byciu podrzędnym graczem w jakiejkolwiek kategorii produktów – zamiast tego koncern agresywnie wkracza w nowe sektory, które pozwolą mu szybko i skutecznie dostosowywać się do zmieniających się potrzeb rynku.

Źródło:

https://www.fooddive.com/news/grocery--nestle-in-talks-to-buy-starbucks-grocery-products-reports/522864/

Autor: Wojciech Grodzicki

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.