Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Kolejny krok w branży kawowej
Nestlé zapłaciło 7,15 mld dolarów (26 mld zł) za prawo do sprzedaży kawy ziarnistej i napojów Starbucksa w sklepach spożywczych na całym świecie. Szwajcarski koncern zobowiązał się również do płacenia Starbucksowi tantiemów z przyszłych zysków. Nestlé, będące właścicielem marek kawy Nespresso i Taster’s Choice, doda do swojej oferty produkty Starbucks, Seattle’s Best Coffee, Starbucks Reserve, Teavana oraz Starbucks VIA. Transakcja jest kolejnym krokiem Nestlé w branży kawowej. W ubiegłym roku firma wykupiła 68% udziałów w Blue Bottle Coffee oraz w Chameleon Cold-Brew, działającym w ruchu fair-trade i dostarczającym ekologiczną, gotową do spożycia kawę oraz koncentraty kawy.
Ekspansja w nowych sektorach
„Kontrakt ze Starbucksem to ważny element strategii działań Nestlé na rynku kawy, która stanowi obecnie najprężniej rozwijającą się kategorię naszych produktów”, mówił prezes koncernu, Mark Schneider. Nestlé uczyniło z kawy jeden ze swoich priorytetów, a postawienie na produkty Starbucksa oznacza włączenie do oferty jednej z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek w branży. Pozwoli to szwajcarskiej firmie na większą ekspansję w sektorze gotowych napojów, popularnych wśród konsumentów ceniących wygodę, którzy rezygnują z typowych słodzonych napojów na rzecz zdrowszych alternatyw, jak herbata, woda czy właśnie kawa.
Zmiany i innowacje
Nestlé modyfikowało swój model biznesowy przez dużą część ubiegłego roku w celu zwiększenia obrotów, po tym jak fundusz hedgingowy inwestora Daniela Loeba wykupił zeszłego lata 1,25% udziałów w firmie i zasugerował zmiany, które powinny zostać wprowadzone przez koncern, w tym innowacje w obszarze kluczowych sektorów biznesu. Nestlé zdecydowało się również w ostatnim czasie na sprzedaż swoich amerykańskich linii słodyczy koncernowi Ferrero Group za 2,8 mld dolarów (10,2 mld zł).
Umocnienie pozycji na rynku
Jeszcze przed wykupieniem większości akcji Blue Bottle Coffee i przejęciem Chameleon Cold-Brew w ubiegłym roku, Nestlé było ważnym graczem na rynku kawy, głównie za sprawą marek Taster’s Choice, Nescafé i Nespresso. Po nabyciu marek Starbucksa pozycja szwajcarskiego koncernu jeszcze się umocni, co prawdopodobnie wiązać się będzie z zacieśnieniem relacji z dostawcami oraz możliwością twardszych negocjacji z sieciami handlowymi. Transakcja wydaje się być rozsądnym posunięciem z punktu widzenia wewnętrznych celów firmy. Jak pokazała sprzedaż marek słodyczy Ferrero oraz najnowszy kontrakt ze Starbucksem, Nestlé nie ma zamiaru poprzestać na byciu podrzędnym graczem w jakiejkolwiek kategorii produktów – zamiast tego koncern agresywnie wkracza w nowe sektory, które pozwolą mu szybko i skutecznie dostosowywać się do zmieniających się potrzeb rynku.
Źródło:
Przeczytaj także
Nestlé podejmuje dalsze kroki w celu zmniejszenia ilości cukru, soli i kwasów tłuszczowych nasyconych w swoich produktach. Szwajcarski koncern stara się w ten sposób uatrakcyjnić wizerunek marki w oczach...
Technologię ważenia firmy Ishida cechuje najwyższa dokładność, pozwalając wiodącemu producentowi płatków z Polski na uzyskanie doskonałej wydajności wspierając utrzymanie stałej pozycji marki w zakresie...
The Coca-Cola Company planuje wejść na rynek popularnych, niskoalkoholowych napojów „alcopop” w Japonii. Nowy produkt światowego koncernu należeć ma do kategorii „chu-hai”, napojów będących połączeniem...