Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Nowa cola
The Coca-Cola Company planuje wejść na rynek popularnych, niskoalkoholowych napojów „alcopop” w Japonii. Nowy produkt światowego koncernu należeć ma do kategorii „chu-hai”, napojów będących połączeniem destylowanego alkoholu „shōchū”, wody gazowanej i dodatków o różnych smakach, np. truskawkowym, waniliowym czy mrożonej herbaty.
Jak stwierdził niedawno w swoim wpisie na stronie firmowej Jorge Garduño, szef japońskiego oddziału Coca-Coli, jest to pierwszy tego typu eksperyment w historii koncernu: „wprowadzenie takiego napoju na tutejszym rynku ma sens, jednak nie sądzę, żeby konsumenci z innych krajów mogli oczekiwać w najbliższym czasie podobnych nowości. Choć wiele rynków zaczyna upodabniać się do japońskiego, tutejsze uwarunkowania kulturowe są wciąż jedyne w swoim rodzaju, w związku z czym wielu dostępnych tu produktów próżno szukać poza granicami Japonii”.
Silna konkurencja
Podobnie jak inne firmy z sektora CPG, Coca-Cola musi regularnie wprowadzać nowe produkty, by zaspokoić potrzeby rynku, jednak w Japonii konkurencja jest wyjątkowo silna. „Japoński oddział wypuszcza rocznie około 100 nowych produktów, a nierzadko jeszcze więcej jest testowanych”, podkreślił Garduño. „Eksperymentowanie jest tutaj codziennością. Nie możemy zostać w tyle, więc cały czas szukamy sposobów, by zaskoczyć konsumentów kolejną innowacją”.
Eksperyment w kategorii „chu-hai”
Rynek japoński jest zupełnie inny od amerykańskiego. W przeciwieństwie do zachodnich „millenialsów”, których preferencje żywieniowe kształtują oferty wiodących w branży spożywczej firm, społeczeństwo japońskie jest populacją osób starzejących się i to właśnie ich wybory decydują o sukcesie funkcjonalnych napojów, takich jak cola z błonnikiem, znana w Japonii pod nazwą Coca-Cola Plus. Jeśli nowy napój „chu-hai” osiągnie tu sukces, nie można wykluczyć, że eksperyment zostanie przeniesiony na grunt amerykański, by sprawdzić jak tamtejsi konsumenci zareagują na colę z dodatkiem alkoholu.
Odpowiedź na nowe trendy
James Quincey, prezes Coca-Coli, podkreślił, że pragnie stworzyć „firmę ogólnonapojową”. Aby to osiągnąć, konieczne jest zniesienie granicy między produktami bezalkoholowymi i alkoholowymi, przynajmniej w niektórych przypadkach. Nisko- i bezalkoholowe napoje stają się coraz popularniejsze – konsumenci poszukują produktów zdrowszych, jednak nie chcą całkowicie rezygnować z przyjemności, którą zapewniają dodatkowe „procenty”. Nowy projekt Coca-Coli wydaje się idealnie wpasowywać w ten trend.
Źródło: https://www.fooddive.com/news/coca-cola-to-introduce-its-first-ever-alcoholic-drink/518703/
Przeczytaj także
Zespół japońskich naukowców z Uniwersytetu w Kanazawa opracował technologię produkcji lodów, które nie topnieją. Tradycyjne lody, już po krótkim czasie, rozpuszczają się, zmieniając konsystencję i tracąc swój kształt...
Wyobraź sobie swoją ulubioną czekoladę, która smakuje tak samo dobrze ale ma znaczniej mniej cukru. Już wkrótce dzięki przełomowemu odkryciu naukowców z Nestlé nie będą to tylko marzenia!