Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Coca-Cola planuje wprowadzić na rynek swój pierwszy napój alkoholowy

Kategoria: Biznes, Składniki Żywności

Nowa cola

The Coca-Cola Company planuje wejść na rynek popularnych, niskoalkoholowych napojów „alcopop” w Japonii. Nowy produkt światowego koncernu należeć ma do kategorii „chu-hai”, napojów będących połączeniem destylowanego alkoholu „shōchū”, wody gazowanej i dodatków o różnych smakach, np. truskawkowym, waniliowym czy mrożonej herbaty.
Jak stwierdził niedawno w swoim wpisie na stronie firmowej Jorge Garduño, szef japońskiego oddziału Coca-Coli, jest to pierwszy tego typu eksperyment w historii koncernu: „wprowadzenie takiego napoju na tutejszym rynku ma sens, jednak nie sądzę, żeby konsumenci z innych krajów mogli oczekiwać w najbliższym czasie podobnych nowości. Choć wiele rynków zaczyna upodabniać się do japońskiego, tutejsze uwarunkowania kulturowe są wciąż jedyne w swoim rodzaju, w związku z czym wielu dostępnych tu produktów próżno szukać poza granicami Japonii”.

Silna konkurencja

Podobnie jak inne firmy z sektora CPG, Coca-Cola musi regularnie wprowadzać nowe produkty, by zaspokoić potrzeby rynku, jednak w Japonii konkurencja jest wyjątkowo silna. „Japoński oddział wypuszcza rocznie około 100 nowych produktów, a nierzadko jeszcze więcej jest testowanych”, podkreślił Garduño. „Eksperymentowanie jest tutaj codziennością. Nie możemy zostać w tyle, więc cały czas szukamy sposobów, by zaskoczyć konsumentów kolejną innowacją”.

Eksperyment w kategorii „chu-hai”

Rynek japoński jest zupełnie inny od amerykańskiego. W przeciwieństwie do zachodnich „millenialsów”, których preferencje żywieniowe kształtują oferty wiodących w branży spożywczej firm, społeczeństwo japońskie jest populacją osób starzejących się i to właśnie ich wybory decydują o sukcesie funkcjonalnych napojów, takich jak cola z błonnikiem, znana w Japonii pod nazwą Coca-Cola Plus. Jeśli nowy napój „chu-hai” osiągnie tu sukces, nie można wykluczyć, że eksperyment zostanie przeniesiony na grunt amerykański, by sprawdzić jak tamtejsi konsumenci zareagują na colę z dodatkiem alkoholu.

Odpowiedź na nowe trendy

James Quincey, prezes Coca-Coli, podkreślił, że pragnie stworzyć „firmę ogólnonapojową”. Aby to osiągnąć, konieczne jest zniesienie granicy między produktami bezalkoholowymi i alkoholowymi, przynajmniej w niektórych przypadkach. Nisko- i bezalkoholowe napoje stają się coraz popularniejsze – konsumenci poszukują produktów zdrowszych, jednak nie chcą całkowicie rezygnować z przyjemności, którą zapewniają dodatkowe „procenty”. Nowy projekt Coca-Coli wydaje się idealnie wpasowywać w ten trend.

Źródło: https://www.fooddive.com/news/coca-cola-to-introduce-its-first-ever-alcoholic-drink/518703/

Autor: Wojciech Grodzicki

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.