Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Lody, które się nie rozpuszczają – japoński hit

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Z tego powodu ludzie muszą jeść je stosunkowo szybko. Japońscy naukowcy odkryli sposób na utrzymanie kształtu lodów, bez względu na tempo ich jedzenia – stworzyli lody, które się nie rozpuszczają.

Innowacyjne lody wytworzono, korzystając z przypadkowego odkrycia japońskiego szefa kuchni. Kucharz został poproszony o znalezienie sposobu na wykorzystanie truskawek, które rosły na obszarach dotkniętych w 2011 roku trzęsieniem ziemi i tsunami. Truskawki, ze względu na swój zdeformowany kształt, nie cieszyły się zainteresowaniem konsumentów. Japoński szef kuchni, chcąc znaleźć najlepszy sposób na ich przetworzenie, tworzył z truskawek rozmaite potrawy. Zdumiony kucharz zauważył, iż zrobiony przez niego krem z truskawek samoistnie zestalił się, mimo braku dodatków funkcjonalnych, które mogłyby dać taki efekt.

Sprawie bliżej przyjrzał się zespół japońskich naukowców z Uniwersytetu w Kanazawa, który początkowo również nie potrafił wyjaśnić fenomenu samoistnie zestalającego się kremu truskawkowego. Okazało się, iż zjawisko to jest związane z obecnością w truskawkach konkretnego związku z grupy polifenoli. Substancja ta odpowiadała za zestalenie kremu i utrudniała oddzielanie się wody od oleju, które to występuje podczas procesu rozpuszczania się tradycyjnych lodów. Naukowcy wyizolowali ten związek i, w formie ekstraktu, zastosowali go jako dodatek do lodów. Wytworzone
w ten sposób lody nie topiły się. Ze względu na to, iż substancja została zastosowana w formie całkowicie naturalnego ekstraktu, jej dodatek nie wymagał przeprowadzenia przez służby, nadzorujące bezpieczeństwo żywności w Japonii, dodatkowych testów. Lody trafiły do lokalnych sklepów. Innowacyjny produkt wzbudził ogromne zainteresowanie wśród konsumentów, którzy chcąc zweryfikować trwałość lodów wystawiali je na rozmaite próby takie jak przechowywanie ich przez dłuższy czas na pełnym słońcu czy podgrzewanie z wykorzystaniem suszarki do włosów. Lody, niezależnie od warunków, utrzymywały swój kształt przez kilka godzin. Nawet długi czas ich przechowywania w słoneczny dzień, nie zmienił najbardziej charakterystycznej funkcji lodów, jaką jest przyjemne chłodzenie podczas ich spożywania, które wciąż było odczuwalne.

Obecnie lody, które się nie rozpuszczają są dostępne wyłącznie w Japonii, jednak ze względu na ich popularność niewykluczone, iż za jakiś czas pojawią się również w innych krajach.

Źródła:

FoodExecutive: Japanese scientists develop ice cream that doesn't melt

Wybierz temat: Nowości rynkowe Przemysł mleczarski

Autor: Aleksandra Zawadzka

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.