Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 25.09.2023 Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 5 h
W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się z podstawowymi regulacjami e-commerce w zakresie m.in. informacji o produkcie wymaganych on-line, prezentacji promocji, influencer marketingu w social media, korzystania z opinii użytkowników oraz informowania o profilowaniu oferty.
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z informacjami, które muszą pojawić się w opisie produktu oraz rozróżnieniem pomiędzy działalnością kwalifikowaną jako reklama, a neutralnymi komercyjnie rekomendacjami.
Omówione zostaną także zasady prawidłowego wskazywania obniżek cenowych, oznaczania współprac komercyjnych, a także promowania własnych towarów i usług z wykorzystaniem kanałów on-line (autopromocja).
Przekażemy również informację, względem jakich produktów i usług reklama jest zakazana (np. niektóre wyroby medyczne), a jakie produkty reklamować można z uwzględnieniem ograniczeń prawnych (np. żywność, produkty kosmetyczne).
Na koniec osoby uczestniczące w szkoleniu poznają zakres odpowiedzialności i katalog sankcji za naruszenie przepisów w zakresie influencer marketingu, w tym także konsekwencji wizerunkowych.
Całość warsztatu prowadzona będzie w oparciu o metodę case-study, aby zapewnić najwyższy poziom praktycznej wiedzy.
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz materiały szkoleniowe w pliku PDF.
Szkolenie jest skierowane w szczególności do działów jakości, rozwoju oraz marketingu produktów i procesów w przedsiębiorstwach: producentów, przetwórców i handlowców.
Program szkolenia obejmuje:
1.Informacje o produkcie
jakie informacje o produkcie musza się pojawić w sklepie on-line
zasady informowania o promocji
kupowanie opinii o produkcie – czy to wciąż dozwolone?
profilowanie oferty i wymogi informacyjne
2.Influencer i jego działania
kim jest „influencer”?
kiedy działanie influencera jest reklamą?
czy autoreklama to wciąż reklama?
zasady oznaczania działań komercyjnych
przykłady rzeczywistych naruszeń zakwestionowanych przez Prezesa UOKiK
kiedy oznaczenie nie jest konieczne?
3. Zakaz i ograniczenie reklamy
które towary i usługi zgodnie z prawem nie mogą być reklamowane?
jak reklamować żywność i produkty kosmetyczne, aby nie naruszyć przepisów?
4.Naruszenie przepisów – czego się spodziewać?
kto jest odpowiedzialny za naruszenie?
sankcje prawne za złamanie zakazu kryptoreklamy
strata wizerunkowa – utrata zaufania i wiarygodności
Zgłoszenia na szkolenie należy dokonać przez stronę:
https://food-law.pl/szkolenia/
[formularz zgłoszeniowy jest dostępny na podstronie danego szkolenia]
KONTAKT: szkolenia@food-law.pl , tel. 511-444-302
Zapytaj organizatora o szczegóły