Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Liczne badania potwierdzaj, że młodsze pokolenia będą wydawać więcej na produkty, które są przyjazne dla środowiska. Badania online przeprowadzone przez firmę Nielsen pokazują, że 75% ludzi z pokolenia tzw. milenialsów (urodzeni w latach 80 i 90 XX w.) jest skłonnych zapłacić więcej za produkty ekologiczne - jest to 25% wzrost w stosunku do roku 2014.
Wysiłki wielu firm takich jak Coca-Cola, PepsiCo i innych sprawiły, że pojęcia takie jak ekologia i prostota będą głównymi trendami przy produkcji opakowań w przyszłym roku. Przykładem może być biodegradowalna butelka Coca-Coli stworzona z produktów roślinnych.
Opakowania biodegradowalne są obecnie jedną z najprężniej rozwijających się innowacji na rynku spożywczym. Przykładem może być ekologiczne opakowanie stworzone przez firmę Loliware składające się z organicznej substancji słodzącej oraz wodorostów. W przypadku tego opakowania konsument ma także możliwość zdecydowania czy chce opakowani wyrzucić czy też skonsumować (wartość dodana produktu). Co prawda opakowanie to nie może być wykorzystywane w przypadku żywności płynnej jednak możliwe jest, że na rynku pojawią się wkrótce również takie opakowania.
W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy, o wpływie opakowania Premium na produkt. Jeśli firmy spożywcze zdecydują się na opakowania biodegradowalne w doskonały sposób będą mogły połączyć oba trendy, tworząc jednocześnie opakowanie przyjazne środowisku jak i opakowanie typu Premium. Stworzenie opakowania przykuwającego oko i wyróżniającego się na tle innych może pomóc marce zainteresować zarówno konsumentów poszukujących produktów eko jak i tych bardziej wymagających co znacznie rozszerzy zasięg sprzedaży produktu.
Źródła:
http://www.fooddive.com/news/why-packaging-innovations-are-going-green/434289/
http://www.coca-colacompany.com/plantbottle-technology
http://www.nielsen.com/us/en/insights/reports/2015/the-sustainability-imperative.html
Przeczytaj także
Konsument przechodząc przez alejkę sklepową może nie zdawać sobie nawet sprawy z tego ile wysiłku włożonego zostało w planowanie i projektowanie opakowań, które mija.