Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Eksport serów i twarogów z UE – znacząca dynamika wzrostu sprzedaży serów tartych i świeżych

Kategoria: Biznes

Sery i twarogi stanowią główną pozycję w eksporcie produktów mleczarskich z Unii Europejskiej. W 2016 r. przychody ze sprzedaży tych produktów na rynki krajów pozaunijnych wyniosły 3,6 mld EUR co stanowiło 40% całkowitej wartości eksportu produktów mleczarskich z UE. Po pierwszych dziesięciu miesiącach 2017 r. wartość eksportu serów i twarogów z UE wyniosła 3,3 mld EUR czyli o 11% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Wolumen sprzedaży

Wg danych Eurostat, wolumen sprzedanych na rynki zagraniczne serów i twarogów wyniósł 695,8 tys. t i był o 4,5% większy niż w pierwszych dziesięciu miesiącach 2016 r. Warto zwrócić uwagę, że poszczególne rodzaje tych produktów charakteryzowały się odmienną dynamiką zmian eksportu.

Sery dojrzewajace

Najważniejszą, pod względem wolumenu, pozycję w eksporcie serów i twarogów  z UE zajmują sery dojrzewające. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2017 r. ich eksport wyniósł 433,7 tys. t (czyli 62% wolumenu eksportu) i był o 1,6% większy niż w analogicznym okresie przed rokiem. Wśród największych odbiorców znalazły się Stany Zjednoczone (99,3 tys. t, spadek o 0,8%), Japonia (57,1 tys. t, wzrost o 27,5%) i Szwajcaria (22,9 tys. t, spadek o 0,5%). Ponadto warto zauważyć, że wolumen eksportu serów dojrzewających do Chile zwiększył się z 7,1 do 16,1 tys. t.

Sery świeże

Drugą pozycję zajmują sery świeże. W ich przypadku eksport z UE w pierwszy dziesięciu miesiącach 2017 r. zwiększył się o 15,0% do 139,4 tys. t. Największym ich odbiorcą była Korea Pd., gdzie sprzedaż osiągnęła 32,8 tys. t, była o 16,4% większa niż w analogicznym okresie 2016 r. Do Szwajcarii sprzedano 20,5 tys. t serów świeżych (wzrost o 14,4%).

Sery topione

W przypadku serów topionych, poziom ich eksportu ze Wspólnoty był na takim samym poziomie jak w pierwszych dziesięciu miesiącach 2016 r. i wyniósł 83,4 tys. t. Sprzedaż do największego odbiorcy, Arabii Saudyjskiej zwiększyła się o 5,1% do 11,9 tys. t, a do drugiego, Iraku wzrosła o 3,9% do 10,2 tys. t. Wzrost zbytu odnotowano również w przypadku Japonii, gdzie wysłano 6,9 tys. t, o 8,2% więcej niż przed rokiem. 

Sery tarte i sporoszkowane

Chociaż sery tarte lub proszkowane nie stanowią znaczącej pozycji w sprzedaży z UE serów i twarogów (3,7% udział) to należy zauważyć, że w pierwszych dziesięciu miesiącach 2017 r. ich eksport zwiększył się o 19,2% (r/r) do 26,0 tys. t. Co prawda zmniejszyła się, o 0,5% do 2,9 tys. t, sprzedaż do największego odbiorcy, Libanu, ale do pozostałych głównych odbiorców odnotowano znaczący wzrost. Eksport do Japonii zwiększył się o 32,5% do 2,7 tys. t, do Szwajcarii o 37,4% do 2,4 tys. t, a do Chin o 61,5% do 2,3 tys. t.

Sery plesniowe

Niewielki wzrost eksportu odnotowano w przypadku serów z przerostami niebieskiej pleśni (o 3,3% do 13,3 tys. t). Zmniejszyła się sprzedaż do Stanów Zjednoczonych – o 3,9% do 3,8 tys. t. Warto natomiast zauważyć wzrost sprzedaży do Australii – o 32,5% do 1,4 tys. t.

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor:BGŻ BNP Paribas
BGŻ BNP Paribas
Paweł Wyrzykowski
Ekspert rynków rolnych
Rynek mleka
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.