Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Targi WorldFood Poland, najważniejsze wydarzenie branży spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyły w ubiegłym tygodniu swoją 10. jubileuszową edycję w halach EXPO XXI w Warszawie, pozostawiając po sobie niezapomniane wrażenia. Przez trzy dni, od 16 do 18 kwietnia, wydarzenie zgromadziło ponad 300 wystawców z 30 krajów i przyciągnęło 5500 specjalistów z całego sektora spożywczego, stając się tętniącym życiem centrum spotkań branży spożywczej.
Pełny raport po targowy jest dostępny tutaj.
Międzynarodowy charakter i bogactwo innowacji
Setki wystawców, tysiące produktów i wiele możliwości. Tegoroczna edycja była wyjątkowa pod wieloma względami. Wystawcy zaprezentowali szeroki zakres produktów z różnych sektorów spożywczych – od lokalnych wyrobów z regionów takich jak Mazowieckie, Podkarpackie czy Południowa Warmia, po egzotyczne smaki z Tajlandii, Turcji czy Tunezji. Firmy z Włoch, Hiszpanii, Sri Lanki i Cypru miały okazję pokazać swoje produkty w Pawilonach Narodowych. Nie zabrakło również technologicznych nowinek, które obejmowały nowoczesne rozwiązania w obszarze projektowania, produkcji, pakowania i dystrybucji żywności. Wszyscy uczestnicy zgodnie podkreślali, że targi były świetnym miejscem networkingu i zacieśniania relacji biznesowych.
Program konferencyjny na światowym poziomie
W ramach programu konferencyjnego odbyło się ponad 40 debat i prelekcji, które skupiły się
na kluczowych aspektach przemysłu FMCG i rynku suplementów diety. Udział wzięły znaczące osobistości i instytucje, w tym Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Polska Izba Handlu, Związek Polskich Przetwórców Mleka, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Krajowa Rada Suplementów Diety i Składników Odżywczych (KRSIO), oraz liderzy korporacyjni jak McDonald’s Polska czy DANONE.
Program konferencji poruszał tematy związane ze zrównoważoną produkcją i przetwórstwem żywności, innowacjami w przemyśle spożywczym, takimi jak substytuty mięsa, metody redukcji odpadów w łańcuchach dostaw oraz nowoczesne technologie w logistyce zimnego łańcucha. Dodatkowo, konferencje poświęcone były także kwestiom bezpieczeństwa i jakości w produkcji żywności i suplementów diety oraz skutecznym strategiom brandingowym i opakowaniowym. Ważnym aspektem były również dyskusje na temat trendów rynkowych, w tym rozwój rynku alternatywnych źródeł białka oraz wykorzystanie nowych technologii do zmniejszenia marnotrawstwa żywności oraz strategie wejścia na rynek detaliczny
Konkursy promujące innowacyjność
Znaczącym elementem targów były konkursy o Złoty Medal WorldFood Poland i NutraFood Poland, które promowały najbardziej innowacyjne produkty. Do konkursu zgłosiło się ponad 100 produktów w 10 kategoriach. W tym roku przyznano aż 14 złotych medali i 14 wyróżnień. Zgłoszone do konkursu produkty zaskoczyły członków Jury swoją innowacyjnością i wysoka jakością a wybór tych najlepszych był dla nich nie lada wyzwaniem. Produkty były oceniane przez przedstawicieli sieci handlowych, sektora HoReCa oraz ekspertów branżowych a uroczyste wręczenie statuetek i dyplomów laureatom miało miejsce 17 kwietnia podczas uroczystej Gali.
Nowości i dodatkowe atrakcje dla odwiedzających
Po raz pierwszy w historii targów WorldFood Poland zorganizowano dedykowaną strefę konsultacji biznesowych, która cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród uczestników planujących wejście na rynek lub rozwój swojego biznesu. W tej specjalnie wydzielonej przestrzeni, w dn. 17 kwietnia, przedsiębiorcy mieli okazję do bezpośrednich rozmów z ekspertamiz takich instytucji jak PAIH, PAPR, Paszport do eksportu, Bank Gospodarstwa Krajowego, JHARS, KOWR oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Przez cały drugi dzień targów odbyło się około 30 wartościowych konsultacji, gdzie wystawcy mogli zdobyć wiedzę o umieszczaniu produktów na półkach sieci handlowych, efektywnym poszukiwaniu rynków zbytu za granicą oraz wsparciu działań eksportowych. Odwiedzający mogli również wziąć udział w licznych degustacjach i warsztatach kulinarnych.
Spotkania handlowe z kupcami z sieci handlowych
Targi WorldFood Poland oferują wystawcom nie tylko możliwość prezentacji swoich produktów, ale także korzystanie z platformy biznesowego matchmakingu, co stanowi jeden z głównych atutów uczestnictwa. Spotkania handlowe, zarówno te bezpośrednie, jak i online, to integralna część wydarzenia, umożliwiająca wcześniejsze umawianie się z kluczowymi kupcami z Polski
i z całego świata. W tegorocznej edycji wzięli udział przedstawiciele znanych sieci handlowych, takich jak Intermache, EUROCASH S.A., Empik S.A., Carrefour, Hebe, Topaz, KPH Społem, Arhelan, MERKURY, LECLERC, Auchan, Carrefour, Netto, Makro, Biedronka, SPS Handel, Żabka, Orlen, MERKURY, Arhelan, Lagardere Travel Retail oraz wiele innych, co skutecznie wspierało rozwój biznesowych relacji i możliwość dotarcia do decydentów ze swoim produktem.
Przyszłe perspektywy
Tegoroczna edycja okazała się ogromnym sukcesem. Różnorodność i wysoka jakość produktów
i usług, międzynarodowy charakter oraz bogata oferta wydarzeń dodatkowych i atrakcji potwierdzają, że Worldfood Poland to jeden z najważniejszych eventów branżowych w tej części Europy. Już teraz zapraszamy na XI edycję targów WorldFood Poland, która odbędzie się w dniach 8-10 kwietnia 2025 w EXPO XXI. Będzie to kolejna okazja do nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych, wprowadzenia innowacyjnych produktów na rynek i wzmocnienia pozycji swojej marki w branży.