Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Kupuj eko i chroń planetę! Akcja Zielony Tydzień Polskiej Izby Żywności Ekologicznej

Kategoria: Biznes

Żyjemy w czasach, w których liczy się efekt ilościowy, osiągany często za cenę eksploatacji przyrody – rolnictwo konwencjonalne jest nastawione na pozyskanie jak największego plonu, bez względu na skutki dla środowiska. Jak więc zadbać o naszą planetę? Najlepiej wybierając żywność ekologiczną! Już w dzisiaj – 22 kwietnia, w Międzynarodowy Dzień Ziemi – rozpoczyna się 4. edycja Zielonego Tygodnia! Na czym dokładnie polega ta akcja i dlaczego warto sięgać po żywność ekologiczną?

Nie zanieczyszcza środowiska chemicznymi środkami ochrony roślin i herbicydami, usprawnia obieg materii w przyrodzie czy zwiększa zatrzymywanie wody w glebie – to tylko niektóre przykłady pozytywnego wpływu rolnictwa ekologicznego na środowisko. Polska Izba Żywności Ekologicznej – organizacja zrzeszająca m.in. polskich producentów, dystrybutorów, sklepy – z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi pokazuje, jak rolnictwo ekologiczne wpływa na naszą planetę oraz zachęca do kupowania ekoproduktów. W ramach akcji Zielony Tydzień przez siedem dni, od 22 do 28 kwietnia, w ekoskleplach będzie można znaleźć wyjątkowe produkty w atrakcyjnych cenach. Do oferty trafiło niemal 200 artykułów, a wśród nich owoce i warzywa w różnorodnych formach - świeże, mrożone, kiszone – także w postaci przetworów, przekąski, nabiał, oleje, przyprawy, zioła. Oprócz tego, także ekologiczne soki, kawy, herbaty, a nawet wina. Całą ofertę można na stronie akcji.

Produkty ekologiczne, czyli jakie?

Certyfikowany artykuł ekologiczny to produkt wyprodukowany bez użycia substancji chemicznych, których celem jest maksymalizacja plonów. Żywność ekologiczna jest wyrabiana w ramach systemu rolnictwa ekologicznego, który obejmuje nie tylko produkcję surowców, ale także cały proces „od pola do stołu” – włączając przetwarzanie, pakowanie, a nawet importowanie produktów lub surowców z krajów trzecich, które spełniają wymagania unijnych przepisów w tym zakresie. Uprawa ekologiczna odbywa się z poszanowaniem środowiska naturalnego, w trosce  o bioróżnorodność i zachowanie homeostazy ekosystemu. W efekcie uzyskujemy produkty wytworzone bez użycia pestycydów i herbicydów.

Jak odróżniać produkty ekologiczne i dlaczego warto je wybierać?

W jaki sposób odróżnić produkty sprawdzone i opatrzone certyfikatem od tych obandowanych tylko hasłami reklamowymi? Gwarancją, że sięgamy po produkt ekologiczny jest symbol Euroliścia na opakowaniu – liść utworzony z białych gwiazdek na zielonym tle. Wybierając produkty ekologiczne, dbamy o swoje zdrowie, ale także o planetę. Gdy kupujemy żywność ekologiczną, wspieramy rolników praktykujących zrównoważone metody uprawy, które są przyjazne dla gleby i chronią ją przed erozją. Dzięki temu pośrednio wpływamy na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz zanieczyszczeń wód gruntowych.

Najlepiej sięgnąć po żywność ekologiczną już dzisiaj!

To najlepszy moment na to, by wprowadzić zmiany do diety swojej, i diet swoich najbliższych. Pod tym względem rok 2024 jest szczególny. Właśnie teraz IFOAM –  ogólnoświatowa organizacja działająca na rzecz rolnictwa ekologicznego – wprowadza nową strategię na lata 2024-2034. IFOAM dąży do wzmocnienia pozycji rolnictwa organicznego na całym świecie, zapewniając wsparcie rozwoju krajowych rynków, społeczności, kwalifikacji producentów i jakości ich produktów. W ramach nowej strategii traktuje rolnictwo ekologiczne jako narzędzie do rozwiązywania globalnych kryzysów poprzez wzajemną mobilizację państw, partnerstwo i prowadzenie inkluzywnych rozmów. Wspólnie możemy wpłynąć na pozytywną zmianę, zaczynając od naszych domów, ale sięgając znacznie dalej! Nasze konsumenckie wybory mają swoje konsekwencje także dla globalnego rynku spożywczego, a przede wszystkim dla naszej planety.

Jak kupować w ramach Zielonego Tygodnia?

Kupowanie eko jest proste. Ekoprodukty – z symbolem euroliścia, czyli  zielonym prostokątem, na którym umieszczone są białe gwiazdki tworzące liść – można znaleźć teraz w każdym markecie. Gdzie i jakich, przecenionych w ramach Zielonego Tygodnia,  produktów szukać? Tu z pomocą przychodzi strona www.jemyeko.com/zielony-tydzien/. Można na niej znaleźć:

  • Listę sklepów (stacjonarnych, jak i online) z żywnością ekologiczną, oferujących przecenione artykuły
  • Produkty, które będzie można nabyć w promocyjnych cenach.

W tym roku do akcji zgłosiły się sklepy online oraz sklepy stacjonarne z całej Polski! Partnerami są również producenci żywności ekologicznej, którzy specjalnie na tę okazję proponują zakup swoich produktów w obniżonych cenach.

Akcja jest finansowana przez Fundusz Promocji Owoców i Warzyw oraz Fundusz Promocji Zbóż i Przetworów Zbożowych.

Partnerem Gold Polskiej Izby Żywności Ekologicznej jest firma BioGol. Od 2020 roku BioGol oferuje produkty w 100% organiczne, certyfikowane zgodnie ze standardami UE. W asortymencie znajdują się m.in.: białka wegańskie (z pestek dyni, słonecznika, grochu, konopi czy ryżu), przekąski (np. suszone mango, orzechy laskowe, pestki dyni czy galaretki owocowe) oraz płatki zbożowe (owies, proso, ryż, orkisz, amarantus). BioGol to marka żywności organicznej, której właścicielem jest piłkarz Grzegorz Krychowiak.

 

Producenci biorący udział w akcji

Adaka Dominika Tatarczyk

Bartolini

Berries Polska

Bio Planet

Bio Raj

Botanica Farm

Eco Mindset

Eko Łukta

Eko Wital

Farma Świętokrzyska

Helpa

HerbaNordPol

Juchowo Farm

Lestello

Nature Bites

Popcrop

Polska Róża

Quba Café Serwis

Runoland

Smak Natury

Świeże Warzywa i Owoce

VivoLoVin

Zmiany Zmiany

2beBIO

 

Autor:Polska Izba Żywności Ekologicznej
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.