Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Kanapki z „czystą etykietą”
Amerykański oddział McDonald’s ogłosił nadejście przełomowego momentu w historii firmy – najpopularniejsze klasyczne kanapki w USA będą produkowane bez użycia sztucznych konserwantów, dodatków smakowych i barwników. Jedynym składnikiem konserwowanym syntetyczną substancją pozostaną ogórki, więc aby zjeść burgera z prawdziwie „czystą etykietą”, trzeba będzie z nich zrezygnować. Zmiany w recepturach produktów zostaną wprowadzone w 14 000 restauracji, co stanowić będzie „kolejny kamień milowy w rozwoju McDonald’s” i może potencjalnie przyciągnąć konsumentów poszukujących produktów o bardziej „naturalnym” składzie.
Zmiany receptur
Klasyczne kanapki obejmują hamburgera, cheeseburgera, podwójnego cheeseburgera, McDouble’a, McRoyala z serem, podówjnego McRoyala z serem oraz Big Maca. Zmiany receptur są elementem długofalowej strategii McDonald’s, w ramach której amerykański koncern planuje poszerzyć swoje menu o klasyczne pozycje w „zdrowszej” wersji.
Zobowiązania McDonald’s
„Jakość oferowanej przez nas żywności cały czas ewoluuje: począwszy od 100% świeżej wołowiny, smażonej tuż przed podaniem, w kanapkach McRoyal, poprzez wyeliminowanie sztucznych konserwantów w McNuggetsach, a skończywszy na jajach od kur niehodowanych w klatkach, które zobowiązaliśmy się wprowadzić we wszystkich naszych produktach do 2025 r.”, mówi Chris Kempczinski, prezes amerykańskiego oddziału McDonald’s.
„Dostosowujemy się do potrzeb konsumentów”
„Jesteśmy świadomi wagi, jaką nasi klienci przywiązują do jakości żywności – najnowsza zmiana w składzie naszych kanapek świadczy o tym, że dostosowujemy się do potrzeb konsumentów i staramy się tworzyć lepszą wersję McDonald’s”, przekonuje Kempczinski. Do tej pory już w 2/3 oferowanych w USA kanapek usunięto sztuczne konserwanty, dodatki smakowe i barwniki. W tym celu przeformułowano receptury m.in. używanego do ich produkcji sera, sosów oraz bułek.
Inne inicjatywy koncernu
Inne inicjatywy koncernu z ostatniego czasu objęły m.in. wykorzystanie składników ze zrównoważonej produkcji w ofercie McCafé do 2020 r. i wyeliminowanie jaj od kur z chowu klatkowego do 2025 r. w Ameryce i Kanadzie. Do 2020 r. McDonald’s zobowiązał się również, że część używanej w jego produktach wołowiny pochodzić będzie od dostawców należących do Globalnej Inicjatywy Zrównoważonej Produkcji Wołowiny (ang. Global Roundtable for Sustainable Beef).
Źródła:
https://www.mcdonalds.com/us/en-us/about-our-food/our-food-philosophy/commitment-to-quality.html
Przeczytaj także
Nestlé zapłaciło 7,15 mld dolarów (26 mld zł) za prawo do sprzedaży kawy ziarnistej i napojów Starbucksa w sklepach spożywczych na całym świecie. Szwajcarski koncern zobowiązał się również do płacenia Starbucksowi tantiemów...
Technologię ważenia firmy Ishida cechuje najwyższa dokładność, pozwalając wiodącemu producentowi płatków z Polski na uzyskanie doskonałej wydajności wspierając utrzymanie stałej pozycji marki w zakresie...
The Coca-Cola Company planuje wejść na rynek popularnych, niskoalkoholowych napojów „alcopop” w Japonii. Nowy produkt światowego koncernu należeć ma do kategorii „chu-hai”, napojów będących połączeniem...