Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nowa, bardziej przyjazna dla środowiska zakrętka –Biedronka wprowadziła rozwiązanie od Tetra Pak

Kategoria: Opakowania

Od teraz klienci Biedronki decydując się na wybór soków Riviva w litrowych opakowaniach, będą jednocześnie mogli w łatwiejszy sposób zadbać o środowisko. Popularna sieć sklepów wprowadziła właśnie nowe, przytwierdzone na stałe do opakowań zakrętki opracowane przez firmę Tetra Pak, jednego z liderów przetwórstwa i pakowania żywności. Co stoi za tą zmianą i co oznacza ona dla konsumentów? Wyjaśniamy!

Opakowanie kartonowe po napojach stanowią cenne źródło surowców nadających się do odzysku, które mogą być przetwarzane wiele razy. Dotychczas, aby mogły zostać poddane recyklingowi we właściwy sposób, pusty karton po soku należało zgnieść i dopilnować, by wraz z zakrętką trafił do żółtego pojemnika na odpady. Te zasady się nie zmieniają, ale innowacyjne rozwiązanie w postaci nowych zakrętek (HeliCap 26 Pro) pozwala ułatwić cały proces. Nowe nakrętki są na stałe połączone z opakowaniem soku, dzięki czemu trafiają do recyklingu wraz z kartonem, zamiast trafić na wysypisko lub, co gorsza, do środowiska naturalnego. Minimalizuje to ryzyko zaśmiecania planety.

Wprowadzając nowe nakrętki, sieć Biedronka wykonuje kolejny krok w stronę zrównoważonych środowiskowo rozwiązań i znacznie wyprzedza zbliżające się regulacje prawne. Zgodnie z dyrektywą SUP (regulacją Unii Europejskiej dotyczącą plastiku jednorazowego użytku) od 1 lipca przyszłego roku plastikowe nakrętki będą musiały być przymocowane na stałe do opakowania.

O znaczeniu wprowadzenia nowej zakrętki mówi Mauricio Contreras, Marketing Director Tetra Pak: Innowacyjne zakrętki przymocowane na stałe do opakowań zaoferowaliśmy już w ubiegłym roku, ale chcemy dodatkowo podkreślić rolę współpracy z siecią sklepów Biedronka, ze względu na jej skalę. Wprowadzenie ich przez dużą sieć wskazuje na gotowość branży do zmian, jakie czekają nas w lipcu 2024 roku – od tego momentu wszystkie zakrętki i wieczka będą musiały stanowić integralną część opakowania. To rozwiązanie ważne nie tylko ze względów legislacyjnych – zrównoważony rozwój niezmiennie stanowi podstawę strategii Tetra Pak, a oferowane przez nas rozwiązania mają pomóc klientom w ograniczeniu wpływu stosowanych przez nich opakowań na środowisko.

Jednym z filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju jest dbałość o materiały 
i recykling. Dlatego w Biedronce przykładamy szczególną wagę do opakowań – tak, aby wszystkie surowce, które wprowadzamy do obiegu, mogły ponownie do niego wrócić i zostać przetworzone. Naszym zadaniem jest także edukacja konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju związanego z całą naszą działalnością. To dlatego chcieliśmy możliwie jak najszybciej wdrożyć opakowania z przytwierdzoną zakrętką i wskazać zalety tego rozwiązania dla całego systemumówi Agnieszka Koc, Dyrektorka Ochrony Środowiska w sieci Biedronka. 

To, by zakrętka trafiała do recyklingu z całym opakowaniem, jest istotne z perspektywy ochrony środowiska naturalnego. Około 80% śmieci w morzach i oceanach stanowi plastik[1]. Zakrętki, które nie są oddawane do ponownego przetworzenia, to jeden z pięciu odpadów, które najczęściej można znaleźć na plażach[2]. To właśnie dlatego nie należy odrywać nakrętek od opakowania – jeśli trafią do odpowiedniego (żółtego) pojemnika, mają szansę zostać przetworzone w nowe, pożyteczne przedmioty (np. buty, długopisy, a nawet meble).

Źródła:

[1] Komisja Europejska, Serwis prasowy, Single-use plastics: New EU rules to reduce marine litter, Bruksela, 2018, https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/MEMO_18_3909

[2] Ocean Conservancy and International Coastal Cleanup, We Clean On Report, 2020,

https://oceanconservancy.org/wp-content/uploads/2021/09/2020-ICC-Report_Web_FINAL-0909.pdf

 


O Tetra Pak

Tetra Pak to jeden ze światowych liderów w zakresie przetwarzania i pakowania żywności. Współpracujemy ściśle z naszymi klientami i dostawcami, zapewniając bezpieczne, innowacyjne i przyjazne środowisku rozwiązania. Każdego dnia spełniają one potrzeby setek milionów ludzi w ponad 160 krajach. Zatrudniając ponad 25 000 pracowników na całym świecie, dbamy o zrównoważone podejście do biznesu.

Tetra Pak „CHRONI TO, CO DOBRE” – hasło to odzwierciedla naszą wizję dobrze zabezpieczonej, dostępnej dla wszystkich żywności.

Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie https://www.tetrapak.com/pl.

Wybierz temat: Eko Opakowania

Autor: Tetra Pak

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.