Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nowe, wegańskie lody Magnum

Kategoria: Biznes

Lody z białkiem z grochu

W we wrześniu 2018 r. Unilever wypuścił na rynek dwie nowe wegańskie wersje lodów Magnum: Magnum Vegan Classic oraz Magnum Vegan Almond. Obydwa produkty uzyskały aprobatę organizacji European Vegetarian Union (EVU) i są dostępne w sprzedaży w wielopakach oraz opakowaniach jednostkowych w supermarketach  początkowo na terenie Szwecji i Finlandii. Nowe lody produkowane będą z wykorzystaniem białka grochu oraz polewy z gorzkiej czekolady.

Wzrost o 62%

Według danych Innova Market Insights liczba artykułów oznakowanych jako produkty pochodzenia roślinnego wzrosła między 2013 a 2017 r. o 62%. „Trend ten dotyczy w szczególności rynku zamienników produktów mlecznych”, zaznacza Lu Ann Williams, Dyrektor ds. Innowacji w Innova Market Insights. „Obserwujemy stałe poszerzanie oferty dostępnych w sprzedaży roślinnych alternatyw dla tradycyjnych wyrobów na bazie mleka, przede wszystkim w kategorii napojów, produktów fermentowanych, mrożonych deserów oraz lodów”.

Poszerzenie oferty?

Na chwilę obecną pierwsze wegańskie lody Magnum przewidziane są jedynie na rynek fiński i szwedzki, jednak możliwe, że Unilever rozszerzy swoją ofertę na inne kraje, jak miało to miejsce w przypadku marki Ben&Jerry’s, w ramach której produkowanych jest kilka rodzajów lodów wegańskich o różnych smakach dostępnych w sklepach w Azji, Australii, USA i Wielkiej Brytanii.

McVegan Burger i Cornetto Veggy

Magnum nie jest pierwszą marką, która wprowadza wegańskie produkty wyłącznie w Finlandii i Szwecji. W obydwu tych skandynawskich krajach dostępne są również bezmięsne kanapki w sieci McDonald’s. McVegan Burger został wprowadzony w 2017 r. najpierw na rynek fiński, a następnie szwedzki. Moda na wegańskie alternatywy konwencjonalnych artykułów spożywczych kwitnie jednak również w innych państwach europejskich – we Włoszech na początku 2017 r. Unilever wypuścił pod marką Cornetto Veggy roślinne lody w odpowiedzi na rosnący popyt na tego typu produkty.

Ciągłe innowacje

Zapotrzebowanie na produkty wegańskie nie słabnie, dlatego przemysł spożywczy cały czas wprowadza w tej kategorii kolejne innowacje. Obserwowany obecnie zwrot ku dietom roślinnym, wraz z zainteresowaniem takimi sposobami żywienia, jak weganizm, wegetarianizm czy fleksitarianizm, a także troska o dobrostan zwierząt sprawiają, że rynek żywności wegańskiej będzie w najbliższej przyszłości intensywnie się rozwijał.

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Nowości rynkowe Plant-based

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.