Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Lody z białkiem z grochu
W we wrześniu 2018 r. Unilever wypuścił na rynek dwie nowe wegańskie wersje lodów Magnum: Magnum Vegan Classic oraz Magnum Vegan Almond. Obydwa produkty uzyskały aprobatę organizacji European Vegetarian Union (EVU) i są dostępne w sprzedaży w wielopakach oraz opakowaniach jednostkowych w supermarketach początkowo na terenie Szwecji i Finlandii. Nowe lody produkowane będą z wykorzystaniem białka grochu oraz polewy z gorzkiej czekolady.
Wzrost o 62%
Według danych Innova Market Insights liczba artykułów oznakowanych jako produkty pochodzenia roślinnego wzrosła między 2013 a 2017 r. o 62%. „Trend ten dotyczy w szczególności rynku zamienników produktów mlecznych”, zaznacza Lu Ann Williams, Dyrektor ds. Innowacji w Innova Market Insights. „Obserwujemy stałe poszerzanie oferty dostępnych w sprzedaży roślinnych alternatyw dla tradycyjnych wyrobów na bazie mleka, przede wszystkim w kategorii napojów, produktów fermentowanych, mrożonych deserów oraz lodów”.
Poszerzenie oferty?
Na chwilę obecną pierwsze wegańskie lody Magnum przewidziane są jedynie na rynek fiński i szwedzki, jednak możliwe, że Unilever rozszerzy swoją ofertę na inne kraje, jak miało to miejsce w przypadku marki Ben&Jerry’s, w ramach której produkowanych jest kilka rodzajów lodów wegańskich o różnych smakach dostępnych w sklepach w Azji, Australii, USA i Wielkiej Brytanii.
McVegan Burger i Cornetto Veggy
Magnum nie jest pierwszą marką, która wprowadza wegańskie produkty wyłącznie w Finlandii i Szwecji. W obydwu tych skandynawskich krajach dostępne są również bezmięsne kanapki w sieci McDonald’s. McVegan Burger został wprowadzony w 2017 r. najpierw na rynek fiński, a następnie szwedzki. Moda na wegańskie alternatywy konwencjonalnych artykułów spożywczych kwitnie jednak również w innych państwach europejskich – we Włoszech na początku 2017 r. Unilever wypuścił pod marką Cornetto Veggy roślinne lody w odpowiedzi na rosnący popyt na tego typu produkty.
Ciągłe innowacje
Zapotrzebowanie na produkty wegańskie nie słabnie, dlatego przemysł spożywczy cały czas wprowadza w tej kategorii kolejne innowacje. Obserwowany obecnie zwrot ku dietom roślinnym, wraz z zainteresowaniem takimi sposobami żywienia, jak weganizm, wegetarianizm czy fleksitarianizm, a także troska o dobrostan zwierząt sprawiają, że rynek żywności wegańskiej będzie w najbliższej przyszłości intensywnie się rozwijał.
Źródła:
Przeczytaj także
Arteta w najnowszej linii produktu DayUp Pearls wprowadza na rynek trzy nowe warianty smakowe: Pomarańcza i kakao, Guawa i marakuja, Banan i granat. Nowe smaki to rozszerzenie linii DayUp Pearls, które dostępne były do tej pory w trzech wariantach smakowych: mango – banan, malina – jagoda, morela- kakao.
Polscy sadownicy pojawili się już na rynku cydru, teraz przyszła kolej na jabłka w formie napoju energetyzującego. W ostatnim czasie podczas targów WorldFood Warsaw firma Jabłka Grójeckie wystawiła swój interesujący produkt...
Zespół japońskich naukowców z Uniwersytetu w Kanazawa opracował technologię produkcji lodów, które nie topnieją. Tradycyjne lody, już po krótkim czasie, rozpuszczają się, zmieniając konsystencję i tracąc swój kształt...