Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Nowe, wegańskie lody Magnum

Kategoria: Biznes Fakty

Lody z białkiem z grochu

W we wrześniu 2018 r. Unilever wypuścił na rynek dwie nowe wegańskie wersje lodów Magnum: Magnum Vegan Classic oraz Magnum Vegan Almond. Obydwa produkty uzyskały aprobatę organizacji European Vegetarian Union (EVU) i są dostępne w sprzedaży w wielopakach oraz opakowaniach jednostkowych w supermarketach  początkowo na terenie Szwecji i Finlandii. Nowe lody produkowane będą z wykorzystaniem białka grochu oraz polewy z gorzkiej czekolady.

Wzrost o 62%

Według danych Innova Market Insights liczba artykułów oznakowanych jako produkty pochodzenia roślinnego wzrosła między 2013 a 2017 r. o 62%. „Trend ten dotyczy w szczególności rynku zamienników produktów mlecznych”, zaznacza Lu Ann Williams, Dyrektor ds. Innowacji w Innova Market Insights. „Obserwujemy stałe poszerzanie oferty dostępnych w sprzedaży roślinnych alternatyw dla tradycyjnych wyrobów na bazie mleka, przede wszystkim w kategorii napojów, produktów fermentowanych, mrożonych deserów oraz lodów”.

Poszerzenie oferty?

Na chwilę obecną pierwsze wegańskie lody Magnum przewidziane są jedynie na rynek fiński i szwedzki, jednak możliwe, że Unilever rozszerzy swoją ofertę na inne kraje, jak miało to miejsce w przypadku marki Ben&Jerry’s, w ramach której produkowanych jest kilka rodzajów lodów wegańskich o różnych smakach dostępnych w sklepach w Azji, Australii, USA i Wielkiej Brytanii.

McVegan Burger i Cornetto Veggy

Magnum nie jest pierwszą marką, która wprowadza wegańskie produkty wyłącznie w Finlandii i Szwecji. W obydwu tych skandynawskich krajach dostępne są również bezmięsne kanapki w sieci McDonald’s. McVegan Burger został wprowadzony w 2017 r. najpierw na rynek fiński, a następnie szwedzki. Moda na wegańskie alternatywy konwencjonalnych artykułów spożywczych kwitnie jednak również w innych państwach europejskich – we Włoszech na początku 2017 r. Unilever wypuścił pod marką Cornetto Veggy roślinne lody w odpowiedzi na rosnący popyt na tego typu produkty.

Ciągłe innowacje

Zapotrzebowanie na produkty wegańskie nie słabnie, dlatego przemysł spożywczy cały czas wprowadza w tej kategorii kolejne innowacje. Obserwowany obecnie zwrot ku dietom roślinnym, wraz z zainteresowaniem takimi sposobami żywienia, jak weganizm, wegetarianizm czy fleksitarianizm, a także troska o dobrostan zwierząt sprawiają, że rynek żywności wegańskiej będzie w najbliższej przyszłości intensywnie się rozwijał.

Źródła:

Wybierz obszar: Nowości rynkowe

Autor: Wojciech Grodzicki

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn