Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 23.09.2024 Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 2 h
Szkolenie dotyczy zasad stosowania wszelkich „prozdrowotnych” deklaracji marketingowych używanych w oznakowaniu i w reklamie środków spożywczych. Podczas szkolenia omówione zostaną zasady stosowania w znakowaniu i reklamie oświadczeń żywieniowych, „zwykłych” oświadczeń zdrowotnych oraz oświadczeń zdrowotnych dotyczących składników roślinnych (tzw. botanicals). Przedstawione zostaną nie tylko ramy prawne, ale także orzecznictwo i praktyka inspekcji kontrolnych, a także przykłady rynkowe, w tym np. stosowanie takich haseł jak „superfood”, „pełen składników odżywczych” czy po prostu „zdrowy”.
Szkolenie w szczególności dedykowane jest osobom zajmującym się marketingiem produktów spożywczych (pracownikom działów firm a także zewnętrznym agencjom), ale także osób zajmujących się jakością i rozwojem produktów spożywczych.
Zapisz się na szkolenie a dowiesz się m.in.:
Jak poprawnie formułować oświadczenia żywieniowe i zdrowotne?
Czy można stosować słodziki i używać hasła „bez dodatku cukru”?
Czy określenie „naturalny” to też oświadczenie?
„Witalność”, „Superfood”, „Pełna forma” – czy takie hasła są dozwolone?
Czy można wykorzystać wizerunek lekarza w reklamie żywności?
Czy w prezentacji żywności przez internet obowiązują bardziej liberalne zasady niż przy etykietowaniu?
x
Program obejmuje:
Pojęcie i rodzaje oświadczeń żywieniowych i oświadczeń zdrowotnych;
Bazy oświadczeń – jak szukać i jakie warunki spełniać;
Elastyczność brzmienia oświadczeń;
Oświadczenia porównawcze;
Oświadczenia zdrowotne vs. oświadczenia medyczne;
Status prawny oświadczeń oczekujących (pending claims);
Dodatkowe wymogi wspólne dla oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych;
Ograniczenia w stosowaniu niektórych oświadczeń;
Profile składników odżywczych;
Konsekwencje i kary za niewłaściwe używanie oświadczeń.
x
Zapytaj organizatora o szczegóły