IV Doroczna Konferencja Polskiego Paktu Plastikowego
Już 10 października Warszawa stanie się centrum rozmów na temat opakowań plastikowych w obiegu zamkniętym.
Polski Pakt Plastikowy to międzysektorowa inicjatywa, której misją jest zamknięcie obiegu opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku do końca 2025 roku. Pakt działa w obszarze 6 celów strategicznych i co roku raportuje postępy w ich realizacji. Do inicjatywy należą przedstawiciele całego łańcucha wartości opakowań z tworzyw sztucznych, co sprzyja wymianie doświadczeń i przyczynianiu się do pozytywnych zmian systemowych. Polski Pakt Plastikowy jest częścią Plastics Pact Network prowadzonej przez Fundację Ellen MacArthur.
Z dotychczasowymi rezultatami prac Paktu można zapoznać się na: https://paktplastikowy.pl/rezultaty/, a bieżące informacje o działalności publikowane są na profilu LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/72716908/
Słowa kluczowe: opakowania, tworzywa sztuczne, obieg zamknięty, GOZ
Już 10 października Warszawa stanie się centrum rozmów na temat opakowań plastikowych w obiegu zamkniętym.
W obliczu rosnących wymagań legislacyjnych i presji rynkowej, polskie firmy stają przed coraz większymi wyzwaniami w zakresie zwiększania udziału recyklatów w opakowaniach. Raport przedstawia obecne trudności oraz proponuje konkretne działania, które są niezbędne do realizacji ambitnych celów na 2025 rok.
Polski Pakt Plastikowy, międzysektorowe partnerstwo na rzecz zamknięcia obiegu opakowań z tworzyw sztucznych w Polsce, obchodzi trzecie urodziny! FoodFakty jako Członkowie Wspierający Paktu serdecznie zapraszamy do dołączenia do nas podczas III Konferencji urodzinowej Paktu „Wiele perspektyw – wspólna wizja zamknięcia obiegu opakowań” już 10 października w Warszawie.
Opakowania plastikowe zrewolucjonizowały świat w XX wieku – nie można odmówić im licznych zalet, do których zalicza się np. niewielką masę, niskie koszty produkcji, czy dobre właściwości ochronne, które pozwalają m.in. na ograniczenie marnowania żywności.
Choć o biznesie myśli się głównie w kontekście konkurencji, polskie firmy potrafią zaskoczyć. Zawiązany w 2020 roku Polski Pakt Plastikowy działa prężnie m.in. po to, by zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych oraz by wszystkie opakowania z plastiku nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania.
Już w przyszłym tygodniu II Konferencja Urodzinowa Polskiego Paktu Plastikowego!