Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

ŚLAD WĘGLOWY i co dalej?

Kategoria: Biznes

Czy badanie śladu węglowego jest dziś wystarczające, aby firma mogła o sobie mówić jako o odpowiedzialnej społecznie? Jak biznes odnajduje się w gąszczu nowych wymagań i wytycznych dotyczących zielonej transformacji? Odpowiedzi na te pytania mogli poznać uczestnicy konferencji „Ślad węglowy i co dalej”, która odbyła się 25 września 2023r. w Warszawie i zgromadziła przedstawicieli instytucji międzynarodowych, środowisk naukowych, eksperckich i biznesu. Organizatorem był UNEP/GRID-Warszawa, a FoodFakty były patronem medialnym wydarzenia.

Wydarzenie to miało miejsce pięć dni po Szczycie Ambicji Klimatycznych, który odbył się w Nowym Jorku, a zorganizowany przez ONZ w celu przyspieszenia działań rządów, przedsiębiorstw, sektora finansowego, władz lokalnych i społeczeństwa obywatelskiego oraz wysłuchania relacji na temat działań pionierskich na tym polu.

Climate Leadership realizuje ten postulat wśród polskich firm

Program Climate Leadership skupia ponad 150 niezależnych ekspertek i ekspertów w dziesięciu dziedzinach: bezpieczeństwo żywnościowe, zrównoważone finansowanie, raportowanie niefinansowe, gospodarka o obiegu zamkniętym, zrównoważony łańcuch dostaw, nowe technologie i innowacje na rzecz klimatu, zmniejszenie śladu węglowego, efektywność energetyczna i surowcowa, ochrona bioróżnorodności, edukacja klimatyczna. Tylko w mijającym roku w programie wzięło udział ponad 3000 osób, odbyło się ponad 150 spotkań zakończonych opracowaniem opinii eksperckich, które stały się drogowskazem dla podążających indywidualnie obraną ścieżką współpracy uczestników Programu.

W tym roku w pracach Climate Leadership uczestnikami było dziewięć firm pracujących na 12 projektami: BASF, BNP Paribas, Credit Agricole, ElektroEko, ERGO Hestia, Grupa PZU, Ørsted, Samsung Electronics i Visa. Łącznie, od początku trwania programu, wszystkie uczestniczące w nim firmy podjęły 47 szczegółowych zobowiązań zmniejszania swojego negatywnego wpływu na globalny klimat.

Co roku, cała społeczność Climate Leadership spotyka się na konferencji, która jest okazją do podsumowań oferując jednocześnie przestrzeń dla dyskursu klimatycznego, wzajemnych inspiracji czy omówienia możliwości działania w przyszłości w kontekście globalnych wyzwań związanych z pilną potrzebą transformacji społeczno-ekonomicznej. Podczas spotkania „Ślad węglowy i co dalej?”, firmy zaprezentowały cele klimatyczne przyjęte w sezonie 2022/2023.

Jaka gospodarka? Neutralna, regeneratywna, bioróżnorodna, zdekarbonizowana

Podczas konferencji odbyły się otwarte debaty – jedna dotyczyła sprawiedliwej transformacji, a druga rozważań nad przyszłością gospodarki. Uczestnicy mieli też możliwość w mniejszych grupach tematycznych dyskutować i wymieniać się doświadczeniami i pomysłami oraz poszerzyć swoją wiedzę w czasie części warsztatowej.

O świadomości działania w dobie „wielokryzysu, polikryzysu, a jednocześnie permakryzysu”, czyli kryzysu, który się nie skończy prędko, mówił prof. Bolesław Rok, współtwórca programu. — Myślę, że dzisiaj zdecydowana większość kadry kierowniczej zdaje sobie z tego sprawę, dlatego potrzebujemy inspirowania się. Dlatego, choć grupa aktywistów korporacyjnych stale rośnie, cały czas jest nas za mało. — zauważył profesor Rok. Zaznaczył też, że kryzys klimatyczny jest sytuacją, w której nie może być monopolu na wiedzę  —  dlatego jesteśmy tu po to, żeby się wiedzą dzielić — zakończył wypowiedź.

„O co chodzi w społeczeństwie” to tytuł inspiracyjnego wystąpienia prezeski ClientEarth w Polsce, Zuzanny Rudzińskiej-Bluszcz i jednocześnie prezentacja działań, jakie w obronie praw człowieka i ochrony życia przyszłych pokoleń podejmuje organizacja, której jedyną klientką jest planeta Ziemia. Odpowiadając na tytułowe pytanie, szefowa polskiego ClientEarth przypomniała słowa Mariana Turskiego mówiące o tym, żeby nie być obojętnym.  —  Moją super-mocą jest prawo, ale każdy z nas ma swoją super-moc, którą może się posłużyć odpowiadając na jakąś społeczną super-potrzebę. Ważne jest, żebyśmy nie byli obojętni
i żebyśmy tę rzeczywistość zmieniali według naszej wizji. —  zaapelowała do uczestników spotkania kończąc swoje wystąpienie.

Biznes odpowiedzialny za środowiskowo zaczyna się od zdefiniowania śladu węglowego firmy, ale to jest dopiero początek. Uczestnicy spotkania zgodzili się, że wobec nowych wymagań i obowiązków wynikających z raportowania CSRD, biznes powinien wdrożyć konkretne rozwiązania ograniczające jego negatywny wpływ na otoczenie, współpracując w całym łańcuchu wartości.

Wybierz temat: Kongresy i Targi

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.