Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
W branży spożywczej większość z nas miała już okazję spotkać się z potocznie używanym określeniem „clean label” (pol. „czysta etykieta”). Termin ten odnosi się do przejrzystej etykiety produktu spożywczego zawierającego jak najprostszy i łatwo zrozumiały przez konsumenta skład, bez dodatków do żywności ukrytych pod numerami „E”. Trend z tym związany, spowodowany jest z wciąż zwiększającą się świadomością konsumenta w odniesieniu do jakości żywności i jej wpływu na zdrowie, a co za tym idzie jego rosnącymi oczekiwaniami względem samego składu produktu. Ogólnodostępne informacje na temat żywności są wystarczające do tego, by konsument w łatwy i szybki sposób ocenił jakość produktu po przeczytaniu zadeklarowanego na etykiecie wykazu składników i świadomie dokonał wyboru zakupu spośród dostępnych na półce sklepowej produktów. Trend „clean label” zyskuje na popularności, bowiem producenci żywności mając na uwadze oczekiwania konsumentów, a co za tym idzie również sieci handlowych względem dystrybuowanych produktów, dokładają wszelkich starań, by ich produkt zyskał na jakości w oczach klienta. Nierzadko stanowi to dla nich wyzwanie, ponieważ w przypadku wielu produktów osiągnięcie tego celu nie jest proste przy jednoczesnym zachowaniu pożądanych cech organoleptycznych produktu i najczęściej wiąże się z większymi kosztami produkcji. Jak zatem dzisiejsi producenci żywności radzą sobie z wyzwaniem „czyszczenia etykiet”? O czym powinni pamiętać i do jakich wytycznych się stosować, by umieszczane na opakowaniach produktów, ładnie brzmiące hasła takie jak: „bez dodatku substancji konserwujących”, „bez barwników” były zgodne z prawdą, a nie tylko stanowiły marketingowy chwyt przykuwający uwagę klienta?
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: TREND „CLEAN LABEL”
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl