Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Trend „clean label” - Abstrakt artykułu

Kategoria: Opakowania, Prawo Żywnościowe

W branży spożywczej większość z nas miała już okazję spotkać się z potocznie używanym określeniem „clean label” (pol. „czysta etykieta”). Termin ten odnosi się do przejrzystej etykiety produktu spożywczego zawierającego jak najprostszy i łatwo zrozumiały przez konsumenta skład, bez dodatków do żywności ukrytych pod numerami „E”. Trend z tym związany, spowodowany jest z wciąż zwiększającą się świadomością konsumenta w odniesieniu do jakości żywności i jej wpływu na zdrowie, a co za tym idzie jego rosnącymi oczekiwaniami względem samego składu produktu. Ogólnodostępne informacje na temat żywności są wystarczające do tego, by konsument w łatwy i szybki sposób ocenił jakość produktu po przeczytaniu zadeklarowanego na etykiecie wykazu składników i świadomie dokonał wyboru zakupu spośród dostępnych na półce sklepowej produktów. Trend „clean label” zyskuje na popularności, bowiem producenci żywności mając na uwadze oczekiwania konsumentów, a co za tym idzie również sieci handlowych względem dystrybuowanych produktów, dokładają wszelkich starań, by ich produkt zyskał na jakości w oczach klienta. Nierzadko stanowi to dla nich wyzwanie, ponieważ w przypadku wielu produktów osiągnięcie tego celu nie jest proste przy jednoczesnym zachowaniu pożądanych cech organoleptycznych produktu i najczęściej wiąże się z większymi kosztami produkcji. Jak zatem dzisiejsi producenci żywności radzą sobie z wyzwaniem „czyszczenia etykiet”? O czym powinni pamiętać i do jakich wytycznych się stosować, by umieszczane na opakowaniach produktów, ładnie brzmiące hasła takie jak: „bez dodatku substancji konserwujących”, „bez barwników” były zgodne z prawdą, a nie tylko stanowiły marketingowy chwyt przykuwający uwagę klienta?

 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: TREND „CLEAN LABEL”

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

 

Wybierz obszar: Nowości rynkowe Opakowania Prawo żywnościowe

Autor: Aleksandra Jasieniak

Aleksandra Jasieniak

Centrum Prawa Żywnościowego A. Szymecka-Wesołowska, D.Szostek sp.j.

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn