Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Zarządzanie jakością sensoryczna alkoholi mocnych - szkolenie ON-LINE

Data: 19.10.2021 Miejsce: ON-LINE
Czas trwania: 6 h

Cel szkolenia

Nauka rozpoznawania i oceny bodźców sensorycznych na przykładzie różnych gatunków alkoholi. Doskonalenie
technik oceny sensorycznej – ugruntowanie również wcześniej zdobytej wiedzy. Poszerzenie wiedzy z zakresu
konsumenckiej oceny organoleptycznej.
Wstęp do analizy struktury jakości, elementy składowe – wpływ jakości handlowej na produkt w aspekcie atrybutów
sensorycznych. Wsparcie procesów opracowywania nowych produktów, zapewnienie stałości jakości produktów,
porównanie jakości produktów konkurencyjnych.
Nauka przykładowych wzorców zapachowych najczęściej występujących w alkoholach, oraz rozpoznawanie ich w
testowanych próbkach.
Nauka umiejętności profilowania prezentowanych produktów, w trakcie warsztatów, dzięki czemu uczestnicy nauczą
się przede wszystkim opisywania cech sensorycznych wykorzystując model matematyczny jak i przekazywania wiedzy
na temat alkoholi w sposób wyważony i przystępny oraz intrygowania markami własnymi wykorzystując profil
sensoryczny.

Szkolenie skierowane do

Szkolenie skierowane jest do pracowników działu produkcji, laboratoriów produkcyjnych, paneli sensorycznych,
pracowników PR, marketingu i sprzedaży oraz liderów panelu degustacyjnego, działów jakości oraz handlowców.

Program

Dzień I (ok 3 godziny)
• Wstęp – odpowiedzialne spożycie alkoholi
• Od gorzałki do wódki (historia wódki, ciekawostki ze świata alkoholi).
• Surowce do produkcji alkoholi (podziała surowców, wpływ na smak i aromat).
• Technologia produkcji spirytusu w skrócie (etapy procesu, wpływ na smak i aromat, główne wady procesowe).
• Podział związków zapachowych na przykładzie wzorców.
• Techniki oceny sensorycznej poszczególnych gatunków alkoholi.
• Wzorce sensoryczne – nauka rozpoznawania i oceny natężenia bodźca, ocena profilowa.
o Destylat Rolniczy: charakterystyczny zapach i smak siwuchy, zapach alkoholowy, oleje fuzlowe, octan etylu.
o Wódka Czysta Żytnia (na bazie spirytusu rektyfikowanego): klasyczny aromat alkoholu etylowego, ziołowy,
rozgrzewający, ściągający, pikantność.
o Wódka Czysta Ziemniaczana (na bazie spirytusu rektyfikowanego): klasyczny aromat alkoholu etylowego, palony,
czekoladowy, słodki, rozgrzewający, ściągający lekko cytrusowy.
o Wódka Czysta Zbożowa inna niż Żytnia (na bazie spirytusu rektyfikowanego): charakterystyczny aromat alkoholu
etylowego, lekka słodycz, kwiatowy, rozgrzewający.
o Wódka Smakowa (na bazie nalewów i spirytusu rektyfikowanego): gładkość, rozgrzewający, cierpkość, słodycz.
o Koniak/Brandy – charakterystyczne aromaty dla tego rodzaju alkoholu, sposoby identyfikacji poszczególnych grup
zapachowych i posmaków.
Koniec pierwszego dnia
Dzień II (ok 3 godziny)
• Obalanie alkoholowych mitów.
• Czynniki wpływające na zafałszowania ocen.
• Korelacje pomiędzy wyróżnikami sensorycznymi.
• Ważkość poszczególnych wad sensorycznych (dyskusja z uczestnikami szkolenia).
• Wzorce sensoryczne – nauka rozpoznawania i oceny natężenia bodźca, ocena profilowa.
o Burbon (destylat) – charakterystyczny zapach politury i dębiny.
o Whisky (destylat): jod morski z elementami torfu, wodorostów i soli morskiej, silne aromaty medyczne i fenolowe.
o Bitter: słodko-gorzko-pikantny smak, aromaty ziołowe, piołunowe.
o Nalewka owocowa (na bazie spirytusu rektyfikowanego): cierpki, kwaśny, aromat owocowy.
o Okowita (na bazie spirytusu surowego): charakterystyczne aromaty dla danego rodzaju okowity.
o Niespodzianka (alkohol z innej grupy): aromat cytrusowy, fenolowy, kwiatowy, kwaśny i orzeźwiający.
• Sposoby identyfikacji zafałszowań w spirytusie
• Przedziwny świat alkoholi.
• Zakończenie.
Pytania, dyskusja, zakończenie

Warunki uczestnictwa

Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze strony internetowej

https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2021/01/Program-145-ON-LINE_Zarzadzanie-jakoscia-sensoryczna-alkoholi-mocnych_2021.pdf 

https://hamilton.com.pl/oferta/szkolenia/harmonogram-szkolen/     

 

 

Zapytaj organizatora o szczegóły

  • Wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych oraz marketing bezpośredni za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez podmioty Prokonsument Sp. z o.o. oraz Firmę właściciela powierzonych  materiałów na podstwaie umowy z portalem FoodFakty,  zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 204, z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800, z późń. zm.) w celu udostępnienia pobranych z portalu materiałów.

    Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do danych osobowych (zgodnie z wymogiem art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn